Port Canaveral naar Miami

Plaats reactie
Jannie

Port Canaveral naar Miami

Bericht door Jannie »

Hallo,

Ik heb een vraagje over de tijd die ik nodig heb, vanaf Port Canaveral naar Miami airport

Wij hebben een Disney cruise geboekt, en de dag dat de cruise afgelopen is moeten wij gelijk weer naar huis :(
Nu heb ik gezien dat vliegen naar Miami een stuk voordeliger is dan naar Orlando. Dat betekent wel dat we de zelfde dag dat de cruise eindigt, we gelijk naar het vliegveld moeten, en dus vele malen verder is dan MCO.
Weet iemand of dit haalbaar is, we proberen een zo laat mogelijke vlucht te boeken.

Groetjes Jannie

Shamulover
Contacteer:

Re: Port Canaveral naar Miami

Bericht door Shamulover »

In principe kan het wel. Je moet idd een zo laat mogelijke vlucht nemen. 's Morgens moet je namelijk direkt na het ontbijt van het schip af. Dat is aardig vroeg in de ochtend. Daarna zou je naar Miami kunnen rijden.
Het is 349 km naar Miami dus zo'n 3 uur en 10 minuten.

Jannie

Bericht door Jannie »

Oke thanks!!

Zoals ik nu zie is de vlucht die ik wil boeken, om 15.55 vetrekken.
Dus dat moet wel gaan lukken.

Ron Hoekstra

Bericht door Ron Hoekstra »

Het is haalbaar maar het wordt krap. De vlucht van 15.55 betekent dat je op z'n laatst om 14.00 uur voor de incheck balie moet staan. Met ophalen, rijden, aftanken en afleveren van de auto heb je 4 uur nodig naar mijn mening en dat houd in dat je om 10.00 uur van boord moet zijn. Aangezien je pas op z'n vroegst rond 9.00 uur van boord kan (eten in het buffetrestaurant met al je koffers) en dan nog door paspoort controle heen die voor non US citizens altijd het langst duurt en de minste balies heeft.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Misschien is vliegen van/naar Tampa ook een optie, ligt op 2 uur rijden ( volgens Google Maps ) van Port Canaveral.
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Ron Hoekstra

Bericht door Ron Hoekstra »

Na even zoeken op DIS-boards moet ik toch even rectificeren qua tijd dat je van boord kan.
Als je je koffers niet buiten zet de nacht ervoor, eet in het buffetrestaurant en dat de Amerikaanse douane het schip op tijd vrij geeft, kan je vanaf 07.30 uur van boord af, je moet dan nog wel langs de paspoort controle.
Het moet dus haalbaar zijn om op tijd in Miami te zijn. Met welke maatschappij vlieg je terug dan?

Shamulover
Contacteer:

Bericht door Shamulover »

Ik weet niet precies welke cruise je geboekt hebt , ook weet ik niet wanneer jullie gaan cruisen maar er bestaat ook de mogelijkheid om te cruisen vanuit Miami.
Misschien is dat handiger voor jullie.
Er bestaat altijd de kans dat het tegen gaat zitten. Op zee, in de haven of op de weg.

Jannie

Bericht door Jannie »

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben van plan om met Airberlin te vliegen op 9 of 10 augustus vanuit Dusseldorf ( dit is tot nu toe het goedkoopst)
en terug op 30 augustus. De cruise hebben we al geboekt.. Disney Fantasy van 23 augustus t/m 30 augustus.
Vliegen op Tampa heb ik nog niet naar gekeken, ga ik ook nog even doen....
Ik ga nog even goed kijken, ik wil namelijk niet gestrest aankomen op het vliegveld :shock: of nog erger mijn vlucht missen.

Plaats reactie