ivm het grote prijsverschil vliegen we dit jaar voor het eerst met us airways, krijg verschillende meningen over deze maatschappij, wat zijn jullie ervaringen ? en klopt het dat het inchecken online niet gratis is ? alvast bedankt voor jullie reacties.
martin
ervaring met us airways
Re: ervaring met us airways
Ik heb een paar keer met US Airways naar AMS-PHL-MCO/MIA gevlogen laatste keer in 2012.
Helaas kwamen ze in 2013 voor mij niet met zo'n goede prijs uit de bus en werd het toen Delta.
Intercontinentaal vliegen ze met oudere kleinere toestellen met 1 gangpad.
Service aan boord is op hetzelfde niveau als bij andere maatschappijen.
Een groot voordeel vind ik PHL Een kleinere relaxte luchthaven net als Detroit en Memphis.
Ze hadden toen ook een aantrekkelijk vliegschema, je stond rond 18.00 uur op MCO met een overstap van net 2 uur op PHL.
Ik boekte toen via Expedia en kon bij boeking, maanden tevoren gelijk gratis stoelen reserveren.
Voor mij zou in een vergelijking met bijv. Delta, United bij een goede prijs US Airways gewoon mee doen in mijn keuze.
Helaas kwamen ze in 2013 voor mij niet met zo'n goede prijs uit de bus en werd het toen Delta.
Intercontinentaal vliegen ze met oudere kleinere toestellen met 1 gangpad.
Service aan boord is op hetzelfde niveau als bij andere maatschappijen.
Een groot voordeel vind ik PHL Een kleinere relaxte luchthaven net als Detroit en Memphis.
Ze hadden toen ook een aantrekkelijk vliegschema, je stond rond 18.00 uur op MCO met een overstap van net 2 uur op PHL.
Ik boekte toen via Expedia en kon bij boeking, maanden tevoren gelijk gratis stoelen reserveren.
Voor mij zou in een vergelijking met bijv. Delta, United bij een goede prijs US Airways gewoon mee doen in mijn keuze.
Ik ga binnenkort voor de 3e keer met US Airways.
Het heeft absoluut niet mijn voorkeur maar het was zo goedkoop ( € 1172 voor 3 personen) , dan vind ik het prima.
Het is allemaal wat ouder (vliegtuigen) maar verder prima.
Jackie
Het heeft absoluut niet mijn voorkeur maar het was zo goedkoop ( € 1172 voor 3 personen) , dan vind ik het prima.
Het is allemaal wat ouder (vliegtuigen) maar verder prima.
Jackie
Wij hebben 2x gevloget met US Airways. Op deze vliegmaatschappij zelf valt op zich weinig aan te merken. Basis net al de anderen. Soms een plus, soms een min. Echter vliegen ze op Philidelphia en dat schijnt de #1 te zijn onder de airports in Amerika waar men procentsgewijs de meeste bagage verliezen of niet op tijd aankomt. En misschien dat wij de pech hebben gehad maar inderdaad. De eerste keer 2 van de 4 koffers niet aanwezig. Werden 3 dagen later pas bezorgd op afgesproken plaats. De 2e keer wederom 2 van de 4 koffers foetsie. Deze kregen we de volgende dag gebracht, maar ze lagen gewoon achterop een pickup truck in de regen en kregen ze in handen gedrukt bij een pompstation. 2 rare types die ingehuurd waren door de airport met een t-shirt aan van US Airways. We hebben dit nog gemeld bij het reisbureau maar die konden er niets mee.
Voor ons dus geen US Airways meer. Puur om het feit dat men vliegt op Phil. Maar goed. Er zullen ook genoeg mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben.
Voor ons dus geen US Airways meer. Puur om het feit dat men vliegt op Phil. Maar goed. Er zullen ook genoeg mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben.
..............en kregen ze in handen gedrukt bij een pompstation. 2 rare types die ingehuurd waren door de airport met een t-shirt aan van US Airways...............
...........en wat moet ik me daar bij voorstellen?
Volgens de statistieken doet US Airways het zo slecht toch niet:
http://www.travelandleisure.com/article ... luggage/16
Delta staat 1 plaats hoger met nauwelijks minder 2.1 tegen 2.14 per 1000
maar je kan het natuurlijk net treffen een 1 van die 2 op 1000 zijn.
...........en wat moet ik me daar bij voorstellen?
Volgens de statistieken doet US Airways het zo slecht toch niet:
http://www.travelandleisure.com/article ... luggage/16
Delta staat 1 plaats hoger met nauwelijks minder 2.1 tegen 2.14 per 1000
maar je kan het natuurlijk net treffen een 1 van die 2 op 1000 zijn.
We moesten een telefoonnummer achter laten zodat men ons kon bereiken ivm de koffers. Rond half 12 (bijna middernacht) werden we gebeld dat ze bij een pompstation stonden. Ongeveer 3 mile verderop. Daar stonden ze met een pickup truck. Stuk of 20 koffers erop waaronder die van ons.
Ze wilden onze legitimatiebewijs zien ivm de koffers en men pakte de koffers in de regen van de pickup af waarna wij de koffers kregen. Daarna reden ze verder.
Ik geef alleen mijn ervaring. Thats all.
Ze wilden onze legitimatiebewijs zien ivm de koffers en men pakte de koffers in de regen van de pickup af waarna wij de koffers kregen. Daarna reden ze verder.
Ik geef alleen mijn ervaring. Thats all.