wat vliegt het fijnste

Hier staat alle overige informatie die te maken heeft met vliegen.
Tushar

Re: wat vliegt het fijnste

Bericht door Tushar »

Ik ben nu al meerdere malen naar amerika geweest.

Het fijnste was natuurlijk met Marinair rechtstreeks.

Maar de beste alternatieven zijn geweest.

Amsterdam-Detroit-Orlando Met delta
Amsterdam-Boston-Orlando Met delta
Amsterdam-New Ark-Orlando.

Misschien ga ik volgend jaar rechtstreeks met Arke. Nadeel daarvan vind ik dat ze niet op MCO landen maar op sanford. En dat voor ons een stuk verder rijden is naar het huis in Davenport.

:idea:

nippie
Contacteer:

Bericht door nippie »

vlieg nagenoeg altijd via newark , douane is voor mij nooit een probleem omdat ik langs de rij kan lopen naar 1 van de global entry automaten en dus zo door de dounae ben. Reden voor Newark korte vlucht de oceaan over (vrouw vind dat vliegen helemaal niks en wil er zo snel mogelijk weer uit) en meestal een dag of 2 in New Jersey rondhangen (shoppen en natuurlijk een dagje naar de Big Apple en dan door vliegen naar Olrando
Ik wil weer terug ..........
live life, love life

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

De routes wij het fijnste vinden :

- Amsterdam > Washington > Tampa en v.v. ( United Airways )

- Amsterdam > Philadelphia > Tampa en v.v. ( US Airways )

Reden hiervoor is het feit dat het er op Tampa een stuk relaxter aan toegaat dan op Orlando MCO.
Philadelphia daarintegen vinden wij prettiger dan Washington qua opzet en 'vertier & horeca' en zijn ook al een paar keer via Chicago gevlogen
maar dat is echt een onprettig vliegveld waar echt niets te doen is om je (wacht)tijd door te brengen.

Natuurlijk is het vanaf/naar Tampa langer rijden maar als je in een villa verblijft aan de Hwy27 area is onze ervaring dat het maar een klein
halfuurtje langer rijden is als dat je via MCO zou komen. En mochten de tickets via Tampa 100 euro p.p. goedkoper zijn, zoals in ons geval, dan zou ik het zeker overwegen...
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Vekomafan

Bericht door Vekomafan »

Wij hebben in het verleden ook met Martinair (rechtstreeks) gevolgen, en met Delta, United en Virgin (niet rechtstreeks)
Ik zou toch het liefst gewoon weer rechtstreeks vliegen, dan moet ik maar in Orlando wat langer wachten, ik heb toch al een hele lange rechtstreekse vlucht erop zitten, dan kan dat er ook nog wel effe bij.
Via Tampa hebben wij ook ooit gedaan, dat doe ik nooit meer, we hadden destijds een flinke vertraging en kwamen pas 's-nachts in onze villa aan.

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

voor ons maakt het meestal niet uit met wie of waarheen maar voor ons geldt de beste tijd en de beste prijs. (ook geen kist met 3/3/3 indeling de plas over)
Afgelopen september met Lufthansa via Frankfurt en dan is de heenweg misschien wel een aardige tijd dat je in het vliegtuig zit maar qua tijden was het perfect. 10.45 vertrek AMS en aankomst MCO 18.00 lokale tijden. Terugweg pas om 20.10 vliegen en in de middag weer aankomst in AMS.

Delta en Aer Lingus zijn ook prima opties vind ik. Goeie service en prima eten.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Vekomafan schreef:Via Tampa hebben wij ook ooit gedaan, dat doe ik nooit meer, we hadden destijds een flinke vertraging en kwamen pas 's-nachts in onze villa aan.
Begin dit jaar via Tampa gevlogen en inderdaad 5 uur vertraging, had echter te maken met (zware) sneeuwval op Schiphol zodat wij niet eerder konden vertrekken dus dat kan ik Tampa niet aanrekenen. We konden gelukkig nog mee met de 2e vlucht Washington > Tampa die avond, deze was maar voor 2/3 volgeboekt dus complimentary upgrade naar 'First' en dat maakte alles weer goed :mrgreen:
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Edwin & Wendy

Bericht door Edwin & Wendy »

Als aanvulling op voorstaande: Tampa heeft nog ander voordeel, omdat er veel, maar dan ook veel minder vakantievierders landen, zijn de tijden bij de autohuur bijna altijd nihil.en bij vertrek uit Tampa: de rij voor de screening is heel kort vergeleken met de lange, vol kinderen, rij in Orlando.

en niet te vergeten voor mijn medelanders: Er is geen tol richting Orlando...dat moet menig over de streep trekken....

en nog even: Iedereen heeft zijn voorkeuren,maar vertragingen komen overal voor en altijd ongewenst en onverwachts.
Orlando sinds 1992

Plaats reactie