Ervaringen m.b.t. vliegen met Delta

FREDmirals

Re: Ervaringen m.b.t. vliegen met Delta

Bericht door FREDmirals »

ik kan alleen een binnenlandse ervaring delen en die was nou niet je van het
men werkt met een soort van licht reclame om passagiers op te roepen en dan alleen je eerste 3 letters van je achternaam
(leuk als er meerdere nederlanders reizen die met het tussen voegsel "van" in hun naam, raakt systeem helemaal in de war
tevens let men niet zo goed op de handbagage waardoor je een soort van TETRIS spelletje krijgt om de handbagage kwijt te raken.
bij aankomst zou de bagage op band 2 zijn maar dat werd 7 of zo.

maar het is nog altijd beter dan UNITED ,onlangs gekozen tot slechtste major carrier in de USA.

Daffelina

Bericht door Daffelina »

Bij Delta staat inderdaad dat movies on demand $6 kosten, maar er staat ook bij dat:"Movies on demand. Complimentary in the First Class and BusinessElite cabins. Complimentary in all cabins on international flights". Met andere woorden: op de transatlantische vlucht zijn de films gratis, maar tijdens binnenlandse vluchten zul je voor films moeten betalen. Dat hebben wij vorig jaar van MCO naar La Guardia gehad. Toen konden we in ieder geval wel een aantal televisiezenders gratis kijken en dat is ook best leuk. Zagen we de Nederlandse roeiers de volgende ronde halen.

knaapje

Bericht door knaapje »

Iemand nog recente ervaringen met Delta intercontinentale vluchten.
Wie met economy comfort en wat was je ervaring?
Was het de meerprijs waard?

madibodo

Bericht door madibodo »

Hallo,

Wij hebben afgelopen maart met delta gevlogen van dusseldorf naar orlando en weer terug.
Wij waren zeer te spreken over delta. Eten was heel erg goed voor vliegtuigeten. Er zat heel veel smaak aan. Men kwam vaak langs met drinken. Personeel was wel wat ouder dan we gewend waren bij andere maatschappijen, maar ze waren heel vriendelijk en behulpzaam. Vluchten mooi op tijd.
Wij hebben economy comfort gevlogen en we vonden het wel waard om er iets meer voor te betalen. Ongeveer 60 euro per persoon enkele reis. Lekker extra beenruimte vinden we wel fijn. En lekker snel uit het vliegtuig voor onze tweede vlucht van atlanta naar orlando. ;)

Dus al met al een hele prettige ervaring gehad om met delta airlines te vliegen. Volgende keer zeker weer.

Gr. Diana

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

We zijn inmiddels alweer een tijdje verder sinds de laatste post in dit topic en in die tijd hebben volgens mij ongetwijfeld een aantal forumleden gevlogen met Delta, dus is het wel weer eens tijd voor een update van de positieve/negatieve ervaringen met deze maatschappij.

En met ervaringen bedoel ik dan de stiptheid van de vluchttijden en de service aan boord.

Kom op Delta-vliegers, laat eens wat horen !!!
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

knaapje

Bericht door knaapje »

Nou nog niet mee gevlogen dit jaar, maar het begint al goed negatief.
In maart geboekt voor oktober. Economy comfort seat. Niets aan de hand, tot afgelopen week. 10B seat (aisle seat) zonder enig bericht omgezet naar een middle seat 11D.
Niets meer aan te doen nog slechts 5 middle seats beschikbaar alles andere plotseling vol.
Met veel vijven en zessen en lange telefoongesprekken met Delta USA ( gelukkig door KLM doorgeschakeld dus geen kosten) 11D maar geaccepteerd met terugbetaling van de toeslag en $ 50 voucher. Tevens de mogelijkheid om, als er nog een vrij komt mijn seat gratis om te boeken naar een betere.
GRRRRRRRRRRR denk je tijdig te boeken.
Zou de maken hebben met "change in aircraft" maar op de site staat hetzelfde type Airbus 330-300 met dezelfde indeling.

Als de vluchttijden 5 minuten wijzigen (aankomst) uitgebreid bericht als je seat wijzigt niets/stiekum.

adriana

Bericht door adriana »

Dit hebben wij vorig jaar meegemaakt bij United. Gelukkig was ik er op tijd bij en konden we terug naar onze stoelen die wij geboekt hadden met extra beenruimte.Heel vreemd. Ook hierbij geen ander vliegtuig maar moest ik gewoon weer opnieuw bijbetalen en de eerste betaling zou terug gestort worden. Nooit iets terug gestort of ingehouden.
Dit jaar toch weer geboekt bij united omdat deze als enige luchtvaart maatschappij een gratis upgrade geven naar extra beenruimte omdat onze dochter in een rolstoel zit. Dit jaar zelfs voor ons alle drie. Dit noem ik nog eens service.

knaapje

Bericht door knaapje »

Even een update:
Vanochtend ineens een window seat op rij 13 vrij.
Voorlopig maar ingepikt, is beter dan een middle.

knaapje

Bericht door knaapje »

Nog een update:
Inmiddels gevlogen.
Heenreis is stoel 13A (4e rij window seat)gebleven. Goede beenruimte. Standaard verzorging. De wijn bij het eten was gratis, maar misschien was dat voor de gewone economy ook. Er werd geen aperitief aangeboden, de gratis "spirits" dus gemist. Of het EUR 50 waard was? Het zat lekker en ruim.

Terugreis 10H (1e rij aisle seat). Prima beenruimte. Nadeel was dat er nauwelijks ruimte was voor de handbagage. Kastje voor 2 stoelen was zo klein, dat er nog niet 1 koffer in paste.
Handbagage moest dus bij rij 14 opgeborgen worden en dat gaf bij aankomst wat problemen om het weer te bemachtigen tegen de stroom in.

Totale verzorging niet slecht, gewoon standaard voor economy. Of ik weer intercontinentaal economy comfort zou boeken voor totaal EUR 100 extra?
Misschien, hangt van de overige vrije stoelen af. Als ik economy aisle seats kan krijgen welllicht niet.

PENPETRA

Bericht door PENPETRA »

knaapje schreef: Als ik economy aisle seats kan krijgen welllicht niet.
Bedoel je exit-row seats ?
Afbeelding
Afbeelding

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Voor onze komende trips zijn we aan het kijken om uit prijsoverweging bv met DELTA te gaan vliegen. Ik ben niet een van de kleinste en slankste en wil daardoor wel wat extra ruimte, heeft iemand ervaring met de Economy Comfort-class bij DELTA ?

Afbeelding
( Foto : Delta.com )
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

knaapje

Bericht door knaapje »

PENPETRA schreef:
knaapje schreef: Als ik economy aisle seats kan krijgen welllicht niet.
Bedoel je exit-row seats ?
Neen.
Ik bedoel stoelen aan het gangpad. Ik vind die altijd al wat comfortabeler.

Angie

Bericht door Angie »

Hi Penpe,
Dan zou ik zeker niet in de gewone klasse gaan zitten. Het lange stuk de plas over is dan echt een crime. Binnenlandse vlucht economy class zit je dan nog iets beter. Vorig jaar hadden wij comfort op terugweg. Vond het zelf wat relaxter zitten, alhoewel ik klein ben. Maar mijn man is lang (1.93m) en die kon nu eindelijk zijn knieen buigen, zodat zijn voeten onder de stoel voor hem konden. Afgelopen keer weer in de "prak klasse", want er was niet veel soeps meer beschikbaar bij het reserveren vd stoelen:(

Angie

Bericht door Angie »

Overstappen in Atlanta is ons overigens voor het tweede jaar op rij goed bevallen (ivm Detroit en NY). Erg fijn om nog maar een uurtje te hoeven vliegen na de overstap (heen).

Plaats reactie