Internationaal rijbewijs - nieuwe wet per 2013

robisjo

Re: Internationaal rijbewijs - nieuwe wet per 2013 (uitgeste

Bericht door robisjo »

Gisteravond op het Strawberry festival even een gesprek gehad met een lokale politieagent. Deze was volledig op de hoogte van het bestaan van de wet over het internationale rijbewijs. Ook wist hij van het advies om deze wet niet te handhaven. Maar hij vertelde er wel bij dat het een advies was, en geen must. Dus het staat iedere politieagent vrij om dit advies op te volgen(of niet). Hij zij er wel bij dat zij er in eerste instantie waren om alle wetten te handhaven. Hij vond het verstandig van ons dat wij wel een internationaal rijbewijs hadden gehaald, want op deze manier voorkom je de willekeur van de politieagenten.

Sjon, Bianca en Romy
Afbeelding

Ihop2012

Bericht door Ihop2012 »

Nu zie ik al drie pagina's betreffende international licentie :roll: .
De meeste gaan hier tig keren per jaar/ jaren achter elkaar, stel jezelf de vraag hoe vaak is er om dit rijbewijs gevraagd :!:

De meeste zullen antwoorden geen!
Om dus zoveel pagina's eraan te besteden, is mij een raadsel, je neemt het of niet.
En daarmee neem je een risico die je bewust heb afgewogen.
Lijkt wel of elk onderwep uitgemolken wordt in den treure de laatste tijd, is dit de bedoeling van het forum :cry: of wordt er ook nog eens gemodereerd en topics gesloten daar het onderwerp wel duidelijk is :?:
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick »

Je bent natuurlijk ook vrij om in dit topic te kijken. Vind je het niet interessant, dan laat je het links liggen.
Het is natuurlijk wel zo dat er nog wat onduidelijkheid is. Topic heeft wat mij betreft dus bestaansrecht.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Inderdaad, zolang er onduidelijkheid is over deze wet , kan ieder feit bijdragen...
Zoals ik het lees neem je een risico als je het niet doet , en dat moet een ieder voor zich zelf uitmaken.
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Ihop2012

Bericht door Ihop2012 »

Patrick schreef:Je bent natuurlijk ook vrij om in dit topic te kijken. Vind je het niet interessant, dan laat je het links liggen.
Het is natuurlijk wel zo dat er nog wat onduidelijkheid is. Topic heeft wat mij betreft dus bestaansrecht.
Nou dan zal ik denk ik een van de weinige zijn die begrijpend kan lezen :?:
De wet is aan gepast op 1-1-2013, je dient een int rijbewijs bij je te hebben , echter de uitvoering en controle hierop is niet consequent .

Je neemt dus al reiziger een bewuste keuze al de niet dit rijbewijs mee te nemen, en bij controle eventueel een boete te kunnen krijgen.

Dit stond reeds op pagina een dus Patrick wat is er dan onduidelijk :) :?:

Ja int rijbewijs nodig, nee de controle hierop is minimaal, en ja, als je een " verkeerde" agent tegenkomt riskeer je een boete, helder volgens mij.

Mijn opmerking slaat meer op het algemeen reageren in topics, ellelang, elkaar napraten, niet gerelateerde antwoorden betreffende het onderwerp,p van het topic, vaak weet men van de hoed noch de rand, dacht juist dat dit forum voor duidelijke info is/ was, maar steeds vaker verzandt het in off topic geneuzel, sorry voor de woord keuze en dat komt de transparantie niet ten goede.
Voorbeeld zie dit topic.

Betreffende bestaande recht, is wel een heel breed begrip, gewoon duidelijke antwoorden en een ieder weet hoe en wat.
Is toch de issue van dit forum om elkaar van juiste informatie/tips en trucs te verschaffen?

Nu als je nieuw bent en tig pagina's moet doorworstelen voor een duidelijk antwoord sla je in mijn ogen de plank mis, en een newby haakt dan gauw af of stelt de vraag nogmaals.

Maak anders een sticky topic aan en zet dit soort antwoorden erin, zodat met de zoekfunctie er, gelijk bij uitkomt.
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick »

De wet is aan gepast op 1-1-2013, je dient een int rijbewijs bij je te hebben
Dat was zo ja, maar daarna ook weer terug gedraaid
Enforcement of a new Florida law regarding International Driving Permits is suspended pending a legal review
Toch wordt er geadviseerd om een IDP aan te schaffen "voor het geval dat..."

Het is dus niet echt duidelijk of het nou wel of niet verplicht is. Als zelfs agenten er anders mee om gaan...
Het lijkt nu meer op een verzekering die je aanschaft. Wie weet heb je het nodig en als je het dan hebt, dan heb je mazzel. 99% van de keren heb je het niet nodig en spaar je wat geld uit.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Ik stel voor dat we wachten op de ontwikkelingen rondom dit onderwerp , en wanneer er uitsluitsel is , dat hier melden.
Vooralsnog is de wet "actief" en ben je verplicht dit te hebben.

Patrick

Bericht door Patrick »

De wet is toch juist "suspended" ??

Arianne

Bericht door Arianne »

Dat had ik dus ook begrepen! :D dus er nu onduidelijkheid over de onduidelijkheid :D

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

robisjo schreef:Gisteravond op het Strawberry festival even een gesprek gehad met een lokale politieagent. Deze was volledig op de hoogte van het bestaan van de wet over het internationale rijbewijs. Ook wist hij van het advies om deze wet niet te handhaven. Maar hij vertelde er wel bij dat het een advies was, en geen must. Dus het staat iedere politieagent vrij om dit advies op te volgen(of niet). Hij zij er wel bij dat zij er in eerste instantie waren om alle wetten te handhaven. Hij vond het verstandig van ons dat wij wel een internationaal rijbewijs hadden gehaald, want op deze manier voorkom je de willekeur van de politieagenten.

Sjon, Bianca en Romy
Dus ik lees hier dat de wet niet suspended is maar dat de opdracht loopt niet te handhaven.
Iedere agent mag zelf besluiten wat hij doet.
Dus , de wet is van kracht en moet je als een agent er naar vraagt een internationaal rijbewijs laten zien.
Ik zal eens kijken of er op een formele website nu wat te vinden is...

Tans4USA

Bericht door Tans4USA »

Gisteren is de nieuwe wet ondertekend door Gov. Scott, die afstand doet van de eis voor buitenlandse bezoekers om een internationaal rijbewijs te hebben.
Het is nu officieel en het niet in bezit hebben van een int. rijbewijs is dus niet strafbaar.

Bron; Perfect Florida Villas

kiamzo

Re: Internationaal rijbewijs - nieuwe wet per 2013

Bericht door kiamzo »

Zijn nu bijna 1 jaar verder , weet nu al iemand hoe het staat met het internationaal rijbewijs ,is het nu verplicht of niet ? . Huren bij National weet er iemand of ze daar vragen naar het internationaal rijbewijs .

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Zoals Anita al aangeeft in haar bovenstaande reactie, is het internationaal rijbewijs in Florida niet verplicht.
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Sonja

Bericht door Sonja »

kiamzo schreef:Zijn nu bijna 1 jaar verder , weet nu al iemand hoe het staat met het internationaal rijbewijs ,is het nu verplicht of niet ? . Huren bij National weet er iemand of ze daar vragen naar het internationaal rijbewijs .
Bij National vragen ze niet naar een internationaal rijbewijs, wij huren op dit moment voor drie maanden. Waarom zouden ze, een IR is niet verplicht :). Je toont je Nederlandse rijbewijs en die gegevens gaan het systeem in.

Plaats reactie