Problemen met activeren SunPass Mini

knaapje

Re: Problemen met activeren SunPass Mini

Bericht door knaapje »

Ter geruststelling van een ieder:
Zojuist meldt HRJHaan op het *****forum dat hij met een transponder-sticker door het betaalpoortje is gereden en het licht sprong gewoon op groen en hij is niet gearresteerd ;)

Knaapje

habbekuk

Bericht door habbekuk »

Goedemorgen allen,

Is een gezellig topic aan het worden....

Als mijn vakantie afgelopen is zal ik de mini uit de auto moeten halen
en kunnen weggooien. Bij een nieuwe vakantie heb ik dus een nieuwe
mini nodig die ik dus beter nu kan kopen bij de Wallmart?

Zijn er nog mensen die ook een mini willen hebben?

Groet ...

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Ik weet niet of de Walmart ze ook verkoopt, de Publix in ieder geval wel.

DonaldDuck

Bericht door DonaldDuck »

fred schreef:Als je in orlando rijd is de sunpass mini zeker goedkoper in vergelijking met de Alamo oplossing (is 2 x duurder)
Ik heb bij het inleveren van de auto "buren" gesproken die een onaangename verrassing kregen op het bonnetje :D dankzij het toll program.
Kun je dit wat meer toelichten, je blijft vaag over wat er nu gebeurd is.
Vind dit wel belangrijk om te weten wat er dan voor een verrassing op dat bonnetje stond.

Plus dat de Alamo optie 2 keer zo duur is ligt er maar aan hoe vaak je over tolwegen rijdt. zoals ik al aangaf in mijn geval is dat maar 2 keer en dan ben ik met het betalen van die $2,00 per dag toch echt goedkoper uit.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Jouw rekensommetje is krom , de sunpass mini is gratis je krijgt de 4,99 dollar als tegoed erbij na activatie.
De Alamo kost 2 dollar TollPass Convenience Charge per dag los van het feit of je hem gebruikt of niet,
de Sunpass mini niets... dus hoezo goedkoper?
De mensen hadden zich niet aan de regeltjes gehouden , 25 dollar administratieve boete, dure tolpoortjes geweest...
Ze hadden te hard door de controle gereden waardoor kenteken check niet mogelijk was.
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

habbekuk

Bericht door habbekuk »

Daar is ik weer :lol:

Ik heb gelezen dat je de mini aan het einde van de vakantie weg kan gooien?
Kun je deze niet bewaren voor het jaar erop of voor altijd?

Dat je bij aankomst volgendjaar dezelfde mini erop plakt dan zou ik nu
geen nieuwe mini hoeven te kopen..

Groet ...

DonaldDuck

Wat ik begrepen heb van de minipas is dat als j deze weer van de raam wilt afhalen deze kapot zal scheuren en dus niet meer bruikbaar is, daarom zul je dus een nieuwe moeten kopen. Trouwens stel je krijgt hem eraf wat doe je er dan mee??
Ik bedoel de plakzijde zul je weer ergens op moeten plakken dan, lijkt me een heel gedoe. Terwijl je gewoon een nieuwe kan kopen en daarbij weer $4,99 erbij krijgt, want de sticker zelf is dus eigenlijk gratis.
Laatst gewijzigd door DonaldDuck op 01 aug 2011 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.

DonaldDuck

fred schreef:Jouw rekensommetje is krom , de sunpass mini is gratis je krijgt de 4,99 dollar als tegoed erbij na activatie.
De Alamo kost 2 dollar TollPass Convenience Charge per dag los van het feit of je hem gebruikt of niet,
de Sunpass mini niets... dus hoezo goedkoper?
Dit is volgens mij toch niet helemaal waar wat je zegt Fred.
Bij Alamo betaal je echt geen $2,00 als je hem niet gebruikt dat zou mooi zijn rij ik gewoon rond zonder gebruik van de tolwegen te maken en zou ik dus $2,00 per dag moeten gaan betalen...
Dat is pas krom. Die $2,00 per dag komen pas in werking op het moment dat je ook daadwerkelijk door ene poortje rijdt.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

laten we het er maar op houden dat we een meningsverschil hebben.
Ik kies voor de mini omdat deze doorzichtig is in verbruik, geen verrassing achteraf...
Enne over smaak valt niet te twisten :lol:
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

habbekuk

Bericht door habbekuk »

DonaldDuck schreef:Wat ik begrepen heb van de minipas is dat als j deze weer van de raam wilt afhalen deze kapot zal scheuren en dus niet meer bruikbaar is, daarom zul je dus een nieuwe moeten kopen. Trouwens stel je krijgt hem eraf wat doe je er dan mee??
Ik bedoel de plakzijde zul je weet ergens op moeten plakken dan, lijkt me een heel gedoe. Terwijl je gewoon ene nieuwe kan kopen en daarbij weer $,499 erbij krijgt, want de sticker zelf is dus eigenlijk gratis.

Okee duidelijk..thx

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Maar je kan wel de nieuwe sunpass mini aanmelden op je bestaande account zodat je saldo gewoon behouden blijft. Je moet alleen even een nieuwe meenemen vanuit Florida naar huis.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

[modrood]WAARSCHUWING voor SUNPASS mini gebruikers [/modrood]

Op een ander forum kwam ik een bericht tegen van iemand die ook gebruik heeft gemaakt van een Sunpass mini (de raamsticker) maar vergeten was om deze van de autoruit te halen. Nu zou je denken dat ze dat bij de verhuurder dan wel doen maar dit is niet het geval.

Ook het verwijderen van de desbetreffende auto uit de account heeft geen Soelaas geboden. Met de auto is na het inleveren nog enige maanden gebruik gemaakt van de per ongeluk achter gelaten Sunpass mini sticker met als resultaat $75,- aan roodstand op desbetreffende account.

Mocht je er dus achter komen dat je je Sunpass mini sticker vergeten bent in de huurauto neem dan na aankomst in Nederland contact op met Sunpass en laat je account geheel blokkeren, anders loop je het risico dat de volgende huurders op jouw kosten gebruik maken van de tolwegen in Florida.

DonaldDuck

Nou dan zal ik hier hetzelfde antwoord maar zetten wat ik ook op het andere forum geplaatst heb;

Beste wat je kunt doen is nadat je de transponder niet meer gebruikt gewoon een refund aanvragen, dan word het resterend geld terug gestort op je credit card en het account automatisch opgeheven, want zodra het account op $0,00 staat word dit auomatisch gedaan. Zo heb ik het ook gedaan en bevestigd gekregen van Sunpass.com.
Weet je ook zeker dat er niks meer afgeschreven word van je transponder.
Maar uiteraard moet je eigenlijk de sticker eruit halen.... Zoals het ook beschreven staat in de beschrijving ervan!

nippie
Contacteer:

Bericht door nippie »

is mij dus ook gebeurd, sunpass portable in de huur auto laten liggen, kwam er pas achter toen ik thuis was in nederland, direct ingelogd en als lost/stolen op gegeven 6 dagen later kreeg ik bericht dat het restant op mijn visa rekening gestort zou worden en dit gebeurde dan ook 2 dagen later(de 21 oktober was ik weer terug op de 29 was het bedrag weer op mijn rekening. Alamo mailde mij op de 21 ste of ik mijn sunpass misschien in de auto vergeten was en deze zouden ze opsturen naar een amerikaans adres (is er nog steeds niet overigens).
Bij sunpass kan ik deze transponder opnieuw aanmelden maar ik moet dan bellen je kunt hem niet meer online aanmelden. Kortom de afhandeling was redelijk simpel en vlot

gr brian
live life, love life

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

wat een gedoe met zo'n sunpass ik begin er niet aan ken me zelf en zal em wel vergeten of iets verkeerd doen.. dus TOMTOm lekker op tolwegen vermijden zetten ..kom je ook nog langs de leukste plekken.

Plaats reactie