Internationaal rijbewijs - nieuwe wet per 2013

kiamzo

Re: Internationaal rijbewijs - nieuwe wet per 2013

Bericht door kiamzo »

Bedankt kunnen rustig vertrekken dan.

MrNickert

Bericht door MrNickert »

Even een kleine schop onder dit topic :). Over een kleine 4 weken mogen wij weer vertrekken richting Orlando. Nu heb ik in de tussentijd een nieuw rijbewijs gekregen en hier staat niet meer in het engels op wat de teksten op de voorkant betekenen, waar dit op het oude pasje nog wel het geval was.

In de voorwaarden van Alamo staat dat wanneer de drivers license niet in het engels is, je een internationaal rijbewijs nodig hebt. Nu was het vorig jaar in mei nog niet nodig. Hoe zit dat nu kan iemand van jullie daar wat meer informatie over geven? Anders moet ik één deze dagen even langs de anwb voor het veel te dure papiertje.
Afbeelding

knaapje

Bericht door knaapje »

Ik heb mijn huidige NL rijbewijs-pasje sinds 2007 en daar staat alleen in het Engels de tekst "Driving licence" op verder alleen maar Nederlands.
Als ik hier:

https://www.google.nl/search?q=rijbewij ... wZZ363Q%3D

bij de voorbeelden kijk zie ik nergens een pasje met meer Engelse tekst.
Lijkt me ook vrijwel onmogelijk meer tekst op het pasje te plaatsen.

Nooit geen problemen met huur in Fl. gehad.

John
Site Beheerder

Bericht door John »

MrNickert schreef:Even een kleine schop onder dit topic :). Over een kleine 4 weken mogen wij weer vertrekken richting Orlando. Nu heb ik in de tussentijd een nieuw rijbewijs gekregen en hier staat niet meer in het engels op wat de teksten op de voorkant betekenen, waar dit op het oude pasje nog wel het geval was.

In de voorwaarden van Alamo staat dat wanneer de drivers license niet in het engels is, je een internationaal rijbewijs nodig hebt. Nu was het vorig jaar in mei nog niet nodig. Hoe zit dat nu kan iemand van jullie daar wat meer informatie over geven? Anders moet ik één deze dagen even langs de anwb voor het veel te dure papiertje.
Op de website van alamo.nl staat:
https://www.alamo.nl/faq/#q10

10. Heb ik een internationaal rijbewijs nodig?

U dient in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs uit het land van herkomst. Een internationaal rijbewijs is alleen noodzakelijk indien het rijbewijs is uitgegeven in niet romaans schrift.
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter

MrNickert

Bericht door MrNickert »

Dan spreken de voorwaarden in de bevestiginsmail en de voorwaarden op de website elkaar momenteel tegen. Ga even bij Alamo om meer duidelijkheid vragen :).
Afbeelding

MrNickert

Bericht door MrNickert »

Ondertussen reactie gehad vanuit Alamo. Omdat er nog wel Drivers License opstaat is dit voldoende.

Rijbewijs ziet er tegenwoordig trouwens zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie