DCL nieuwtjes

Plaats reactie
Stapj

DCL nieuwtjes

Bericht door Stapj »

Onderstaande kreeg ik in een mailing van magic for less.
De proef met pre paid gratuities op de Magic wordt dus doorgezet, ook de high tea in Palo wordt uitgefaseerd, jammer wilde het ns gaan proberen volgend jaar maar helaas !! Ik heb onderstaande niet vertaald, weet niet of dat wel net of wel moest, maar wilde het graag plaatsen..

Gratuities on All Ships
After a pilot program on the Disney Magic, Disney is offically introducing auto-application of gratuities on all Disney ships. The process will automatically charge folios on embarkation day with the suggested gratuity amounts for the Server, Assistant Server, Head Server and Stateroom Host/Hostess. Guests can still add pre-paid gratuities at the time of booking or when processing final payment. If the pre-paid gratuities have not been added prior to boarding, guests will receive a letter upon check-in explaining the automatic charge to their onboard account. Guest will still have the option to modify or add additional gratuity amounts, or pay in cash, by stopping by the Guest Services Desk onboard. 15% gratuity is automatically added to any bar, beverage, wine and deck-service receipt. Below are the effective dates the new auto-apply gratuities will begin on each ship:
• Disney Dream - Date to be announced
• Disney Fantasy - April 21, 2012
• Disney Magic - Already in place
• Disney Wonder - April 22, 2012

DCL Phases Out Palo High Tea on All 4 Ships
The Palo High Tea option, offered on cruises of 7 nights or longer, will be phase out over the next few months on all four of Disney's cruise ships. The dining option will be eliminated on the Disney Dream beginning with the July 22, 2012 sailing. The Palo High Tea will be eliminated on Disney Magic starting with the August 10 sailing, and on the Disney Wonder and Fantasy starting with the August 13 sailings. The Palo restaurants will still offer dinner and the Champagne Brunch option (4-night or longer cruises). Palo offers adult fine dining for an additional fee. Reservations are required. See details on the DCL News Page.
2002 Orlando Lake Buena Vista hotel 14 days
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL

sunita

Re: DCL nieuwtjes

Bericht door sunita »

Dat betekent toch dat je vooraf de fooi geeft..? Ik las ergens, misschien wel hier, dat castmembers voor al op de europese vaarten weinig of zelfs geen fooi ontvingen omdat "wij" dat hier niet gewend zijn.

plutofreak
Contacteer:

Bericht door plutofreak »

Ik snap best dat ze dat zo gaan doen bij de DCL. Het is tenslotte een deel van het salaris van de cast members.
Wij gaan nu onze vijfde cruise maken met de DCL en wij gaven altijd al wat meer dan op het formulier stond. Je word zo verwend op het schip en iedereen staat gelijk voor je klaar als er wat is. Echt zeer goede service dat zeker een extraatje verdiend.
September 2014 mogen we weer!!
http://orlando2014.plutofreak.nl/#home

diznie

Bericht door diznie »

Wij hebben een keer een server gehad die we het liefst onmiddellijk over boord zouden kieperen, dan heb ik toch nog graag wat over de fooi te zeggen. Disney moet anders zijn personeel maar gewoon gaan betalen.

Stapj

Bericht door Stapj »

Voor allebei is wat te zeggen en voor service betaal ik graag. Al moet ik zeggen.... als ik een bedrag met 5 cijfers :o moet gaan betalen voor 13 nachten mediterraan met 2 kleine kindjes denk ik wel....van dat zeer grote bedrag kunnen julle de cm'ers wel betalen, want bij n andere rederij had ik er n suite voor gehad, voor dat bedrag zou eigenlijk fooien inclusief moeten zijn. eerlijk is eerlijk...maar ja, verslaafd aan Disney dat dan weer wel... :lol:
2002 Orlando Lake Buena Vista hotel 14 days
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL

plutofreak
Contacteer:

Bericht door plutofreak »

diznie schreef:Wij hebben een keer een server gehad die we het liefst onmiddellijk over boord zouden kieperen, dan heb ik toch nog graag wat over de fooi te zeggen. Disney moet anders zijn personeel maar gewoon gaan betalen.

Hier hebben wij in de vier keer dat we geweest zijn, nog nooit last van gehad. Geweldige tijd gehad en veel gelachen tijdens het eten. :lol:
September 2014 mogen we weer!!
http://orlando2014.plutofreak.nl/#home

108norfolkdrive
Contacteer:

Bericht door 108norfolkdrive »

Vorige keer hoefden we inderdaad geen fooi vooraf te betalen op de Disney Cruise (Magic). Maar misschien omdat anders (te)veel mensen de fooi niet betalen, gaan ze het op pre-paid doen.
Bij de Carnival cruise, jaren geleden, moesten wij het ook al vooraf betalen.
Alleen de verdeling qua waarde kiest dan de rederij, terwijl wij soms meer hebben met een buss-boy, die minder fooi krijgt via die regeling, dan met een waiter of headwaiter. Je bepaald dan jammer genoeg niet de fooi die je wilt geven.
Je kan wel fooi extra in de envelop bij de cheque doen.

Ben benieuwd wat ze gaan doen.
Geweest in Orlando/Florida:
1998 (Huwelijksreis incl. Cruise West-Caribean), 1999 (incl. Cruise Oost-Caribean),
2007 (2x), 2008 (2x), 2009 (incl. New York en Washington), 2010 (incl. Disney Cruise Bahama's),
2011, 2012, febr./maart 2013.

Ron Hoekstra

Bericht door Ron Hoekstra »

Tegenwoordig wordt de fooi vooraf verrekent via je rekening die aan je KTTW card hangt. Op de laatste avond dat het diner is, liggen de fooi kaartjes met enveloppen klaar. De fooi wordt dus niet klink klaar met het personeel verrekent maar je moet alles zelf toewijzen en de naam op de envelop schrijven en alles persoonlijk afgeven. Mocht je echt niet tevreden zijn dan kan je er zelf geld in doen en het voorbedrukte kaartje verrekenen bij guest-services. Neem wel aan dat je de persoon die z'n werk niet goed doet er op aan spreekt (of zijn meerere).

Onze ervaringen zijn dat al het personeel meer dan zijn best doet om er een vakantie van te maken die je nooit vergeet.

Edwin & Wendy

Bericht door Edwin & Wendy »

Het fooiensysteem vinden wij in als Nederlanders minder, maar in de cruise wereld de normaalste zaak. Je weet het, dus meerekenen, ook al tikt het aan voor 2 weken ;) I know!
het is als basis het waarderingssysteem, als de maatschappij "beter" zou betalen, komen de individuele "extra's" niet tot uiting. Merendeel van de mensen geeft extra, dat komt direct bij de personen terecht die dat dan ook verdienen. Anders alles in de grote pot en zijn ze allemaal als die "overboord te kieperen" server.En laten we niet vergeten, wij Europeanen niet echt scheutig, als we er onderuit kunnen komen voor paar tientjes, doen we het ook..
Wellicht voor de liefhebber: Wij boeken altijd via www.cruise.com en die hebben heel vaak aanbieding met gratis pre-paid fooien voor twee personen. Na een cruisje of 10 ben ik er wel achter dat dit echt niet verscholen zit in de prijs en maak er altijd graag gebruik van. Geld niet voor alle maatschappijen, vooral die met open seeting. Persoonlijk vind ik dat ideaal.

Op naar 18 november: Barcelona-Miami! ( met uiteraard pre paid gratitudes )
Orlando sinds 1992

Plaats reactie