De laatste weken komt het regelmatig voor dat leden die gebruik maken van Gmail of Hotmail
geen notificatie mail ontvangen.
Beide partijen hebben onlangs hun beleid aangescherpt om daarmee "Spam" en "Spoof" mail ( mail verstuurd onder iemand anders zijn naam) te bestrijden.
In ons onderzoek naar het probleem zijn een aantal zaken naar voren gekomen , waardoor mail lijkt te verdwijnen in de Spambox.
1) De mail ontvanger heeft mail afkomstig van "[email protected]" aangemerkt als spam binnen Gmail / Hotmail.
Daardoor komt de orlandofans server op de lijst met spam te staan, als meerdere gebruikers dit doen, ontvangt geen enkele
gebruiker van genoemde diensten meer mail van het forum, dit is tot nu toe 1 keer gebeurd en dat hebben we terug kunnen draaien.
2) Door het aanscherpen van het beleid word van iedere mail server die mail verstuurd verwacht dat hij zijn identiteit bewijst.
Dit is inmiddels door ons aangezet , en zou binnen 24 uur actief moeten zijn.
Wanneer je bijvoorbeeld met Windows mail of Outlook e.d. geen mail meer ontvangt op je Gmail of Hotmail kun je de volgende stappen ondernemen:
1) log met webmail in op Gmail of Hotmail.
2) Controleer of er mail in de Spam map of Ongewenste email map staat met als afzender "[email protected]"
3) wanneer dit het geval is klik op mail en geef aan dat het geen spam is, of voeg [email protected] toe aan je adresboek.
4) Als het niet werkt gebruik voor het forum een mailadres buiten genoemde diensten.
We hebben inmiddels op systeem niveau alle door Google / Microsoft vereiste zaken geregeld, een zogenaamd SPF record zorgt ervoor dat onze server
alleen uit naam van Orlandofans.nl mail mag sturen.
Mochten er problemen blijven op treden of een foutmeldings mail ontvangen worden, verzoek ik jullie vriendelijk deze te sturen naar [email protected]
Met dank aan John voor het uitzoeken van het Gmail probleem