United : 10.000 Dollar voor passagier die stoel opgeeft
Geplaatst: 27 apr 2017 12:03
CHICAGO - United Airlines biedt reizigers voortaan tot wel 10.000 dollar voor het vrijwillig opgeven van hun stoel op een overboekte vlucht. Dat staat in het nieuwe beleid dat de maatschappij presenteerde. Daarin belooft United dat reizigers nooit meer onvrijwillig van hun zitplaats worden beroofd.

( Foto : United Airlines )
De beleidswijziging volgt op het breed in de media uitgemeten incident waarbij een passagier door de politie letterlijk uit een vliegtuig werd gesleurd, omdat United stoelen nodig had om personeel te vervoeren.
United belooft dat personeel dat mee moet reizen uiterlijk een uur voor vertrek aan boord moet zijn, waardoor incidenten zoals onlangs niet meer voorkomen. Daarnaast zegt de maatschappij toe alleen nog beveiligers of politie te hulp te roepen in geval van nood en niet meer om passagiers tegen hun wil uit het vliegtuig te zetten bij een overboeking.
Bij het recente incident werd passagiers 800 dollar geboden om hun stoel op te geven. Toen dat niet werkte besloot United dan maar passagiers aan te wijzen die het toestel moesten verlaten. Daarbij werd één reiziger hardhandig uit het vliegtuig gezet, wat wereldwijd tot ophef leidde.
United heeft pech gehad dat de situatie zo is verlopen en dat het voorval een incident werd. Iedere luchtvaartmaatschappij verkoopt meer stoelen dan aanwezig omdat met statisch rekening houdt met no-show. Op basis van historische gegevens kan men goed berekenen tot hoever kan worden overboekt. Dat is onderdeel van de optimalisatie van de bezetting van de toestellen om met zo min mogelijk lege stoelen te vertrekken. Gaat het dan al een keer mis dan wordt gevraagd wie vrijwillig van boord wil. Degene die van boord gaat kan een forstelijk beloning tegemoet zien in de vorm van een zogenaamde denied board compensation.
Bron : Luchtvaartnieuws.nl

( Foto : United Airlines )
De beleidswijziging volgt op het breed in de media uitgemeten incident waarbij een passagier door de politie letterlijk uit een vliegtuig werd gesleurd, omdat United stoelen nodig had om personeel te vervoeren.
United belooft dat personeel dat mee moet reizen uiterlijk een uur voor vertrek aan boord moet zijn, waardoor incidenten zoals onlangs niet meer voorkomen. Daarnaast zegt de maatschappij toe alleen nog beveiligers of politie te hulp te roepen in geval van nood en niet meer om passagiers tegen hun wil uit het vliegtuig te zetten bij een overboeking.
Bij het recente incident werd passagiers 800 dollar geboden om hun stoel op te geven. Toen dat niet werkte besloot United dan maar passagiers aan te wijzen die het toestel moesten verlaten. Daarbij werd één reiziger hardhandig uit het vliegtuig gezet, wat wereldwijd tot ophef leidde.
United heeft pech gehad dat de situatie zo is verlopen en dat het voorval een incident werd. Iedere luchtvaartmaatschappij verkoopt meer stoelen dan aanwezig omdat met statisch rekening houdt met no-show. Op basis van historische gegevens kan men goed berekenen tot hoever kan worden overboekt. Dat is onderdeel van de optimalisatie van de bezetting van de toestellen om met zo min mogelijk lege stoelen te vertrekken. Gaat het dan al een keer mis dan wordt gevraagd wie vrijwillig van boord wil. Degene die van boord gaat kan een forstelijk beloning tegemoet zien in de vorm van een zogenaamde denied board compensation.
Bron : Luchtvaartnieuws.nl