Verslag uitdokken Disney Fantasy

Plaats reactie
Shamulover
Contacteer:

Verslag uitdokken Disney Fantasy

Bericht door Shamulover »

Zo vandaag was de dag dat de Fantasy naar buiten kwam. Vroeg opgestaan en rond 8.30 reden we naar Papenburg. Toen we daar aankwamen stond de halve parkeerplaats vol met campers. Gelukkig konden we daar nog parkeren, zo werd ons een wandeling van 2 km bespaard. Jeetje wat was het koud. Het waaide en regende maar een echte diehard als ik ben gaf er niets om en wandelde meteen naar het dok. De inmense deur was al open en als eerste viel mijn blik op Dombo. Die hing aan de achterkant van het schip. Het eerste wat mij opviel was dat het klein was. Had Mickey Mouse nog allerlei attributen om zich heen, Dombo had alleen de muis tussen zijn oren.
Op de kade stonden de masten en de pijpen al klaar om straks gemonteerd te worden. De sleepboten lagen nog aan de kant dus het zou nog wel even duren voordat de Fantasy naar buiten zou worden gesleept.
Al met al werd het steeds drukker, maar ook steeds later. Op de site stond dat het slepen tussen 11.00 en 12.30 uur zou plaats vinden. Ik was er om 10 uur en 12.00 werd de sleepboot gekoppeld aan de Fantasy. Om 13.00 uur gebeurde er nog niets. Het was berekoud aan de kade. Uiteindelijk tegen 13.30 uur gingen de touwen los en kon het slepen beginnen. Stukje bij beetje werd de Fantasy naar buiten getrokken. Plotseling een hoop gejuich en zie daar, daar waren Mickey en Minnie. Allemaal met onze zwaaihanden terug zwaaien, dat was een leuk gezicht.
Plots kwam alles tot stilstand. De Fantasy was iets uit koers en na 15 minuten hield ik het voor gezien. Ik moest terug vanwege de honden. Toen we wegreden kwam alles weer in beweging en daar kwam de vuurwerk show. Dat heb ik nog mee mogen maken. Maar verkleumd tot op het bot reden we weg. Helaas niet de voorkant gezien maar we gaan nog een keer binnenkort, dus foto mogelijkheden genoeg.

Het uitdokken van zo'n schip is prachtig, ik verbaas me er iedere keer over hoe kolossaal die schepen zijn. Als leek kun je je dat niet voorstellen.
De Disney Dream was geweldig om te zien en om op te varen, wie weet wordt het volgend jaar de Fantasy.

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Shamulover
Contacteer:

Re: Verslag uitdokken Disney Fantasy

Bericht door Shamulover »