Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Plaats reactie
Gebruikersavatar
John
Site Beheerder
Berichten: 1824
Lid geworden op: 25 jun 2011 01:44
Locatie: 015

Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door John »

WASHINGTON - Directe vluchten van United tussen Europa en het oosten van de Verenigde Staten zijn de laatste tijd vaak onderbroken geweest door een tankstop. Het gaat om routes waarop gevlogen wordt met een Boeing 757-200. Het bereik van deze vliegtuigen is beperkt en levert problemen op als er sprake is van sterke tegenwind, aldus de Wall Street Journal woensdag.

Volgens de Amerikaanse krant werd in december op 43 van de bijna 1.100 vluchten die United met een Boeing 757 tussen Europa en de VS uitvoerde, een tankstop ingelast. In de eerste acht dagen van januari ging het al om veertien vluchten, waaronder een vlucht van Amsterdam naar Washington. United zet de 757’s vanaf Amsterdam in naar Washington en New York. Het type vliegt ook van en naar Brussels Airport.

De reden voor het hoge aantal ongeplande stops is de tegenwind waarmee vliegtuigen kampen op transatlantische routes in westelijke richting. Die was in december veel sterker dan gemiddeld in de laatste maand van het jaar.

Niet alleen United, maar ook Delta Air Lines, American Airlines en US Airways gebruiken de Boeing 757 voor transatlantische vluchten. United voert wel met afstand de meeste transatlantische vluchten met de 757 uit. Het type is ontworpen voor vluchten tussen de Amerikaanse oost- en westkust. De maatschappijen hebben echter ontdekt dat door inzet van de 757 het rendement op veel routes verbeterd kan worden. De capaciteit van de vliegtuigen wordt dan optimaal benut en de toestellen zijn zuiniger dan bijvoorbeeld de grotere 767 en 777. Bovendien kan er bespaard worden op de kosten voor het cabinepersoneel.

De meeste tankstops van vliegtuigen tussen Europa en de VS worden gemaakt op de Canadese vliegvelden Gander en Goose Bay. Ook worden stops gemaakt in IJsland, Ierland en het noordwesten van de VS.

Volgens de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA wordt de kwestie onderzocht, maar is de veiligheid niet in het geding. De vertraging die de vliegtuigen door de extra stop oplopen is wel vervelend voor passagiers. Die lopen groot risico een aansluitende vlucht te missen.

Bron
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter

Tcjvissers
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 jun 2011 18:40
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door Tcjvissers »

Hier hebben wij tijdens onze vlucht in december ook last van gehad. Om kerosine uit te sparen werd er langzamer gevlogen met als gevolg rennen op Washington
00 westcoast,1 florida,2 honeymoon,3 new orleans,4-5 orlando,6 florida,7 orlando,8 summer & xmas,9-10 spring & xmas,11-12 summer & xmas,13 spring & xmas,14-15-16-18-19 summer & xmas, 17 west coast, x-mas.
http://tcjvissers.blogspot.nl

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 275
Lid geworden op: 24 jun 2011 20:30

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door Jeroen »

Tja, als ze de tickets nog duurder maken horen we ook iedereen klagen en het moet toch ergens vandaan komen.

Maar het is erg jammer als het je overkomt en dan baal je behoorlijk. Maar wellicht krijgen we straks gewoon een andere splash en dash tussenstop erbij als we naar Amerika vliegen om alleen even snel te tanken. En als ze dat opnemen in het routeschema dan hebben we weer tijd zat om de volgende vlucht te halen. :D


Ik had ook begrepen dat dit gebeurt i.v.m. de achterstand in levering van nieuwe toestellen door Boeing en dat we daardoor op dit moment veel van die 757's zien op deze routes.

En anders heeft Boeing wellicht binnenkort wel een oplossing door een extra tank in het vliegtuig als bagage mee te nemen.

Gebruikersavatar
corrus
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 jun 2011 22:42

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door corrus »

Mijn motto is nog steeds:

Wil je met United naar Orlando vlieg dan via Chicago!
Dan heb je dit probleem helemaal niet.

Doen wij ook...
Of we nu naar Florida vliegen of Californië... Alles via O'Hare
flagflorida 1970 1971 1972 1974 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1996 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
flagusa 1993 1994 1995 2012.

knaapje
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011 19:41

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door knaapje »

Met een 757 van Europa naar de VS en dan een tankstop in het Noordwesten van de VS.....??????


Knaapje

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 275
Lid geworden op: 24 jun 2011 20:30

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door Jeroen »

knaapje schreef:Met een 757 van Europa naar de VS en dan een tankstop in het Noordwesten van de VS.....??????


Knaapje
Verklaar je nader ??

Gebruikersavatar
Arianne
Berichten: 222
Lid geworden op: 25 jun 2011 10:29

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door Arianne »

Geen keus onze eerste vlucht is rechtstraaks op washington maar dit ook gelijk onze eindbestemmimg. Balen als we vertraging hebben maar het heeft geen gevolgen voor onze eandere vlucht. Deze toestellen hebben zeker ook geen eigen tvje in de stoel?

knaapje
Berichten: 180
Lid geworden op: 26 jun 2011 19:41

Re: Boeing 757's United wijken vaker uit voor tankstop

Bericht door knaapje »

Jeroen schreef:
knaapje schreef:Met een 757 van Europa naar de VS en dan een tankstop in het Noordwesten van de VS.....??????


Knaapje
Verklaar je nader ??
Nou het NoordWesten van de VS is volgens mij de omgeving van Seattle.
Het lijkt mij sterk als je met een ( kleine, max range zo'n 5000 miles)) 757 van Europa naar de oostkust van de VS vliegt, je daar komt om te tanken.
Zal wel in de vertaling, vertaler, zitten. Ik zag een Engelse tekst die hier niet over sprak.
Knaapje

Plaats reactie