Een reis vol hoogtepunten (uhm... ja, ik bedoel gewoon hoogtepunten en niet euhhh... afijn...) waarvan 1tje waar we echt naar uitkijken, DE CRUISE!!
In 2005 zijn we op vakantie geweest in Egypte en hebben toen een Nijlcruise gedaan. Deze relaxte manier van reizen beviel ons zo goed dat we meteen besloten dit zeker nog eens een keertje "in het echt" te doen. Hardstikke leuk namelijk zo'n rivierbootje, met restaurant, bar en zwembad... maar natuurlijk is een 5 dekker niet te vergelijken met zo'n drijvend flatgebouw die je kent van de films, series, en de verhalen.
Aangezien een verre reis niet bijzonder speciaal is voor ons (we gaan ieder jaar ver weg) moest de huwelijksreis dus wel iets speciaals bevatten. Na een paar klikken met de muis kwam ik uit op Priceline Cruises. Hier hebben ze zo'n grote verzameling cruises dat ze ze te koop aanbieden... echt waar!
We hadden niet veel eisen, we wilden namelijk alleen maximale luxe en kans op warm weer tijdens de trip. Tja, dan zit je met een cruise richting de Caribbean wel goed lazen we overal dus was de keuze naar welk gebied snel gemaakt. Groot voordeel, vertrek vanuit Miami zorgt voor een aansluitende vakantie in Orlando dus moest port-of-call wel Miami worden.
Vanuit Miami vertrekt wekelijks een schuit van Carnival met de naam Valor. Een schip dat zich in haar kindertijd begeeft (niet nieuw, maar zeker nog niet oud) en dus ook tegen aantrekkelijke prijzen wordt aangeboden. Een hut op de 16e verdieping, met balkon dat uitkijkt over zee... 8 dagen met 2 volle dagen op zee en verder aanleggen in Key West, Grand Cayman en Jamaica.
Wij hebben zo'n idee dat dit helemaal te vet stoer keigaaf gaat worden. Alleen vragen wij ons een aantal dingetjes af:
* Een cruise in mei richting Caribbean... is dat wel ok met het oog op stormen etc?
* Verwachten jullie als ervaringsdeskundigen in deze periode vooral veel looprekjes aan boord, of is het misschien een jeugdigere aangelegenheid?
En verder zijn we natuurlijk altijd geinteresseerd in ervaringen van mensen met Carnival, en natuurlijk nog veel meer naar mensen die op de sloep Valor hebben geslapen.
Alvast bedankt voor de reacties, zie ze graag komen. Ondertussen ga ik weer verder met de rest van de trip (San Antonio is geboekt, nu Houston, New Orleans, Miami en Orlando nog).
Nog 6 maandjes!!