Carnival - Caribbean Cruise

Plaats reactie
TwannyToeter

Carnival - Caribbean Cruise

Bericht door TwannyToeter »

Nog 6 maandjes wachten en dan is het zover... mijn "ongebonden" status wordt dan vastgezet in "gebonden" en samen met mijn toekomstige vechtgenote (sssttt... niet zeggen) gaan we lekker 3 weekjes op huwelijksreis.

Een reis vol hoogtepunten (uhm... ja, ik bedoel gewoon hoogtepunten en niet euhhh... afijn...) waarvan 1tje waar we echt naar uitkijken, DE CRUISE!!

In 2005 zijn we op vakantie geweest in Egypte en hebben toen een Nijlcruise gedaan. Deze relaxte manier van reizen beviel ons zo goed dat we meteen besloten dit zeker nog eens een keertje "in het echt" te doen. Hardstikke leuk namelijk zo'n rivierbootje, met restaurant, bar en zwembad... maar natuurlijk is een 5 dekker niet te vergelijken met zo'n drijvend flatgebouw die je kent van de films, series, en de verhalen.

Aangezien een verre reis niet bijzonder speciaal is voor ons (we gaan ieder jaar ver weg) moest de huwelijksreis dus wel iets speciaals bevatten. Na een paar klikken met de muis kwam ik uit op Priceline Cruises. Hier hebben ze zo'n grote verzameling cruises dat ze ze te koop aanbieden... echt waar!
We hadden niet veel eisen, we wilden namelijk alleen maximale luxe en kans op warm weer tijdens de trip. Tja, dan zit je met een cruise richting de Caribbean wel goed lazen we overal dus was de keuze naar welk gebied snel gemaakt. Groot voordeel, vertrek vanuit Miami zorgt voor een aansluitende vakantie in Orlando dus moest port-of-call wel Miami worden.

Vanuit Miami vertrekt wekelijks een schuit van Carnival met de naam Valor. Een schip dat zich in haar kindertijd begeeft (niet nieuw, maar zeker nog niet oud) en dus ook tegen aantrekkelijke prijzen wordt aangeboden. Een hut op de 16e verdieping, met balkon dat uitkijkt over zee... 8 dagen met 2 volle dagen op zee en verder aanleggen in Key West, Grand Cayman en Jamaica.

Wij hebben zo'n idee dat dit helemaal te vet stoer keigaaf gaat worden. Alleen vragen wij ons een aantal dingetjes af:

* Een cruise in mei richting Caribbean... is dat wel ok met het oog op stormen etc?
* Verwachten jullie als ervaringsdeskundigen in deze periode vooral veel looprekjes aan boord, of is het misschien een jeugdigere aangelegenheid?

En verder zijn we natuurlijk altijd geinteresseerd in ervaringen van mensen met Carnival, en natuurlijk nog veel meer naar mensen die op de sloep Valor hebben geslapen.
Alvast bedankt voor de reacties, zie ze graag komen. Ondertussen ga ik weer verder met de rest van de trip (San Antonio is geboekt, nu Houston, New Orleans, Miami en Orlando nog).

Nog 6 maandjes!! :D
Laatst gewijzigd door TwannyToeter op 22 sep 2015 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

kendor

Re: Carnival - Caribbean Cruise

Bericht door kendor »

Mei is een van de betere tijden om te gaan cruisen in de Caribbean. De stormen waaraan je refereert (orkanen) vinden meestal plaats in de periode vanaf augustus to en met oktober....globaal). De temperaturen zijn dan heerlijk.
Carnival nooit meegeweest, maar deze maatschappij trekt over het algemeen het wat meer jongere publiek ( vernomen van vrienden die al een aantal malen met Carnival zijn meegeweest). Dus de looprekjes zullen meevallen!
Dit jaar ook weer begin mei geweest....super weer gehad....zoals eigenlijk altijd.
Gewoon genieten van de trip die je gaan maken. Het zal jullie niet tegenvallen.

marij

Bericht door marij »

hier een recatie van een carnival fan...
ik heb wel nog nooit met de valor gevaren alleen met de nieuwere schepen...
wat de periode betreft ...niemand kan zeggen wat het weer zal doen...wij gaan zelf in sept 16 dagen met de freedom (carnival) midden in het orkaan seizoen...maar ik heb zoiets die dingen zien ze wel aankomen en nemen dan maatregelen...ook hebben wij aruba en curacao in onze route en die vallen er net naast...maar ook dat weet je niet.
zoals voorgaande reactie al meld is carnival toch wel voor een wat jonger publiek...maar in het na en voorseizoen kom je wel wat meer looprekjes tegen als dat je in het hoogseizoen zou varen...een voordeel is ook weer dat er minder kids aan boord zijn...wij hebben in augustus op de nieuwe magic gezeten met 1200 kids aan boord..dus elk jaargetij heeft zijn voor en nadelen...maar het zal geen stokoude meute zijn die je aan boord zal vinden :D als je trouwens in orlando verblijft heb je wel meerdere mogelijkheden qua havens om te vertrekken dan alleen miami....wij gaan vanaf fort lauderdale en port canaveral is ook een optie..
wij doen ook keywest grand cayman en ochos rios aan in jamaica...voor keywest heb ik al een excursie geboekt...meestal zoek ik het meeste zelf uit maar uit de vele positieve reaties op cruisecritic zijn wij voor de kroegentocht gegaan op keywest...een culturele voettocht waar je in 5 pubs komt...iedereen is enthousiast die hier mee mee is geweest dus we hebben dat maar geboekt omdat het vrij vlug vol zit...
ik denk dat je het absoluut leuk zal vinden...en veel plezier met alle voorpret van dit alles

Poepenolje

Bericht door Poepenolje »

Na vier jaar met de Disney cruise te zijn meegevaren gaan we dit jaar hoogstwaarschijnlijk met de Carnival Dream een carribean cruise doen. Een jaartje geen disney.
Bij mij zit de schrik er een beetje in dat ik me niet zo zal amuseren als op de disney cruise.
Ik hoop dat we een goede keuze maken want tenslotte zullen we er 7 nachten op varen.
Ik hoop ook dat de kids (tegen dan 10 en 8) hun een beetje kunnen amuseren.
Alle tips zijn welkom!
Afbeelding

Orangedevil
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Wij hebben 2 keer een cruise gedaan met Carnival. 1 Keer vanuit Miami naar Grand Cayman en Jamaica en 1 keer vanaf Caneveral naar de Bahama's.

Allebei natuurlijk goed bevallen, we hebben verder ook geen vergelijkingsmateriaal. Het is wel zo dat Carnival wel 1 van de goedkopere maatschappijen is en betaalbaar voor iedereen. Als je Disney of Royal Caribbean gewend bent zal Carnival misschien wat tegenvallen maar je moet het zelf leuk maken natuurlijk. We zijn 2 keer in September geweest en we hadden toch wel leuke en jonge medegasten. Oudere mensen waren er wel maar niet in de overhand en ook weinig kleine kinderen van onder de 5.

Op Cayman Island zijn we naar een turtlefarm geweest en hebben gezwommen met stingrays wat een hele gave dag was. Op Jamaica hebben we een jeepsafari het binnenland in gedaan met als afsluiting de watervallen.

Verder als tip kan je een frisdrankkaart kopen voor iets van een paar tientjes. Laat je goed informeren over de fooien. Wij hebben het ooit 3 keer gegeven.

1. Reisburo zei dat het ingbegrepen was.
2. Aan het eind krijg je een envelop waar je iets ion kan doen.
3. En bij elk drankje rekenen ze standaard een aantal % fooi.
Orlando:2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002,2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003,2014(2x).Las Vegas:2003/2004.
http://usa2014deel1.blogspot.nl/
http://usa2014deel2.blogspot.nl/
2015Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

robin

Bericht door robin »

ook wij zijn een keer met Carnival meegeweest super bevallen :) waren toen in Juni en hebben Cozumel en Grand Cayman en Jamaica bezocht
en weinig last van rollators gehad ;)

hebben wel als excurie in Jamaica Martha Brae River rafting experience gedaan Super Romantisch :P vonden wij ( was ook ons huwelijksreis ) en hebben op de terugweg de watervallen beklommen

TwannyToeter

Bericht door TwannyToeter »

Klinkt goed Robin... zal het eens gaan uitzoeken met die excursies.

Nog 4 maanden...

robin

Bericht door robin »

Bij ons werdt aangeraden een excursies wel aan boord te boeken
in ons geval was het niet mogelijk om de Martha Brae en de watervallen samen te boeken
we haden de Martha Brae geboekt en toen die was afgelopen kwam de Chauffeur met een voorstel voor een leuk prijsje de watervallen te doen let wel op dat je de boot haal en dat als ze met een prijs komen of dat met of zonder toegang is bij de watervallen bij ons was het een leuke prijs zonder toegang :? dus alleen naar boven rijden voor hem :x
maar het was wel de moeite waardt

http://www.jamaicarafting.com/

De schoonheid van de rivier hangt een beetje af of het heeft geregend, dan is het water troebel

Poepenolje

Bericht door Poepenolje »

Orangedevil schreef:Wij hebben 2 keer een cruise gedaan met Carnival. 1 Keer vanuit Miami naar Grand Cayman en Jamaica en 1 keer vanaf Caneveral naar de Bahama's.

Allebei natuurlijk goed bevallen, we hebben verder ook geen vergelijkingsmateriaal. Het is wel zo dat Carnival wel 1 van de goedkopere maatschappijen is en betaalbaar voor iedereen. Als je Disney of Royal Caribbean gewend bent zal Carnival misschien wat tegenvallen maar je moet het zelf leuk maken natuurlijk. We zijn 2 keer in September geweest en we hadden toch wel leuke en jonge medegasten. Oudere mensen waren er wel maar niet in de overhand en ook weinig kleine kinderen van onder de 5.

Op Cayman Island zijn we naar een turtlefarm geweest en hebben gezwommen met stingrays wat een hele gave dag was. Op Jamaica hebben we een jeepsafari het binnenland in gedaan met als afsluiting de watervallen.

Verder als tip kan je een frisdrankkaart kopen voor iets van een paar tientjes. Laat je goed informeren over de fooien. Wij hebben het ooit 3 keer gegeven.

1. Reisburo zei dat het ingbegrepen was.
2. Aan het eind krijg je een envelop waar je iets ion kan doen.
3. En bij elk drankje rekenen ze standaard een aantal % fooi.
IS het dan niet zo dat alles inbegrepen zit zoals bij de disneycruise?
Afbeelding

Orangedevil
Contacteer:

Bericht door Orangedevil »

Alleen eten,koffie,thee,melk en sappen zijn inbegrepen.
Frisdrank en alcohol niet.
Orlando:2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002,2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003,2014(2x).Las Vegas:2003/2004.
http://usa2014deel1.blogspot.nl/
http://usa2014deel2.blogspot.nl/
2015Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

Plaats reactie