Autostoeltje huren, meenemen of ter plaatse kopen

Sofie1979

Autostoeltje huren, meenemen of ter plaatse kopen

Bericht door Sofie1979 »

Goededag,

Heeft iemand ervaring mee met het meenemen van een eigen autostoel (wel inchecken, kindje heeft geen eigen stoel).
Ik zag namelijk dat verhuurbedrijven ca. uso 7,00 per dag rekenen voor een kinderstoel. Volgens mij is het ook goedkoper om ter plaatse een autostoel te kopen bij bijvoorbeeld Target.

Wat vinden jullie? Ik dacht zelf, een goedkoop autostoeltje kopen, inchecken en dat stoeltje daar achterlaten (bij vrienden).

Groetjes,
Sofie

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Re: Autostoeltje huren, meenemen of ter plaatse kopen

Bericht door fred »

Als je gaat rekenen is een goekoop stoeltje kopen voordeliger , en je kunt 'm gewoon "vergeten" bij het inleveren van de huurauto... :lol:
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Marjol

Bericht door Marjol »

Wij hebben met dezelfde kwestie getobd. Huren is idd vrij prijzig, max. $70. Voor dat geld kun je ook een stoeltje kopen, maar het nadeel is dan dat je met een probleem zit op het eerste stukje van het vliegveld naar een Walmart.
Uiteindelijk hebben we besloten om ons eigen autostoeltje mee te nemen en in te checken. Dit mag gewoon gratis. Heeft onze dochter ook gewoon haar eigen vertrouwde stoeltje.

Sofie1979

Bericht door Sofie1979 »

Hoi Marjol,

Met welke luchtvaartmaatschappij hebben jullie gevlogen en hoe hebben jullie het autostoeltje ingepakt? Wij vliegen nu met Arkefly en ik weet niet of het gratis is of dat het ten koste gaat van je bagagevrijdom.
Laatst gewijzigd door John op 18 feb 2012 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: full quote verwijderd

Marjol

Bericht door Marjol »

Wij vliegen pas over twee maanden, dus we hebben het nog niet ingepakt, maar denk dat het gewoon in een grote vuilniszak o.i.d. gaat.
We vliegen met British Airways en daar staat gewoon op de site dat het naast de gewone bagage ingecheckt mag worden. Wellicht op de site van ArkeFly ook?

Sofie1979

Bericht door Sofie1979 »

Nee kan er niets over vinden, alleen als je een stoeltje voor je kind hebt geboekt mag je het kosteloos meenemen aan boord. Ik heb Arkefly nu gemaild.
Laatst gewijzigd door John op 19 feb 2012 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: full quote verwijderd

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Sofie, heeft je kind een eigen stoel in het vliegtuig?

Zo ja, neem dan gewoon lekker de stoel mee in het vliegtuig, zet hem op een stoel en maak hem vast en de kleine in de autostoel.

Zo hebben wij dat de laatste keer ook gedaan en is ons perfect bevallen. Enige nadeel is dat je bij een overstap loopt te zeulen met koffers en die stoel. Maar die overstap wordt jullie in ieder geval bespaart.

Jackie
Contacteer:

Bericht door Jackie »

Wij hebben de eerste paar jaar een stoeltje gehuurd maar dat is echt zonde van je geld. Dan kan je er beter een daar kopen.
Sindsdien koop ik bij de kringloop of waar dan ook een stoeltje voor heel weinig (5 a 10 euro) en die stop ik op de heenweg in een lege koffer.
De hoes kan je er altijd afhalen en op 90 graden wassen dus ik vind het prima.
Als we naar huis gaan laat ik het stoeltje in de auto staan en de koffer vult zich vanzelf met al dat shoppen.
De laatste 2 keer hebben we alleen een zitverhoging meegenomen en dit jaar moet ik nog kijken of het nog nodig is.
Het is maar net wat je zelf wil.
Ik zag het niet zitten om op het vliegveld met zijn eigen stoel te leuren.

Jackie

jessicaenfam

Bericht door jessicaenfam »

Wij hadden ons autostoeltje ingecheckt. Het zat samen met de wandelwagen in een speciale beschemhoes en dit mocht kosteloos als extra bagage worden meegenomen. Huren vond ik te duur en ik vond het ook een risico om de eerste ritten zonder autostoel te zitten. (Naar overnachtingshotel en de volgende dag naar de walmart)
Wat een prachtige vakantie gehad, wanneer kan ik weer??

Onze blog: http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.com/

Patrick

Bericht door Patrick »

Wij hadden vorig jaar een stoeltje gehuurd, was bagger kwaliteit. Waren we $ 75 voor kwijt, voor 2 weken. NU hebben we er 1 gekocht voor $ 55,- en hij zit hier prima in. Dus mijn advies is kopen.

gonniegans

Bericht door gonniegans »

Wij hadden vorig jaar een autostoeltje voor 1-3 jaar gehuurd en een stoelverhoger voor oudste (was toen 5) meegenomen in de koffer. Het stoeltje dat we gehuurd hadden bij Alamo was gloednieuw. Wij hebben ook getwijfeld om het ter plekke te kopen maar wilden dat niet i.v.m. veiligheid eerste ritten en verzekering. Ook vond ik de stoeltjes bij Walmart nog vrij prijzig, het ging om een prijsverschil van $ 20 en dan heb ik liever direct een stoeltje. Dus dit jaar huren we weer een stoeltje en nemen we een verhoger mee (goedkope van à‚¬ 10 die we daar achterlaten). Maar dat is ieder zijn eigen keuze.

fitnessmouse
Contacteer:

Bericht door fitnessmouse »

Onze kinderen hebben nu twee zitverhogers als rugzak (trunki boostapak) en die bevallen prima.

Toen ze kleiner waren hebben we 1 daar gekocht en 1 meegenomen in een stevige autostoelhoes en ingechecked als bagage (gratis)
Ilja

Florida - 1997, 1998 (2x), 1999, 2000, 2003, 2004, 2007, 2009, 2012, 2013, 2015
Hawaii - 2002, 2015
California - 2002, 2011
Disney Cruise - 2009, 2010, 2011, 2013, 2014

Daantje

Bericht door Daantje »

Voor mijn nichtje hebben we vorig jaar haar eigen stoeltje meegenomen. Deze mocht gratis ingecheckt worden (Delta). Op schiphol hebben we 'm volgens mij gesealed. Ging allemaal prima en bij aankomst in Orlando heb je meteen je stoeltje, en natuurlijk ook in het taxibusje naar schiphol.
Enige probleem op de terugweg was dat het stoeltje in Orlando was achtergebleven en met een vlucht de volgende dag nagestuurd zou worden. Op schiphol kregen we toen een leenstoeltje mee om naar huis te kunnen.
Afbeelding

Orlando: 2002, 2003, 2004, 2005(2x), 2007, 2008, 2010, 2011, 2012
New Orleans: 2004
Las Vegas / Orlando: 2006
Chicago / San Francisco: 2007
New York: 2009

Sofie1979

Bericht door Sofie1979 »

Jeroen schreef:Sofie, heeft je kind een eigen stoel in het vliegtuig?

Zo ja, neem dan gewoon lekker de stoel mee in het vliegtuig, zet hem op een stoel en maak hem vast en de kleine in de autostoel.

Zo hebben wij dat de laatste keer ook gedaan en is ons perfect bevallen. Enige nadeel is dat je bij een overstap loopt te zeulen met koffers en die stoel. Maar die overstap wordt jullie in ieder geval bespaart.
Hoi Jeroen,

Ik heb nu een stoel geboekt voor mijn zoontje. Kan ik gewoon het autostoeltje (maxi cosi Tobi) meenemen aan boord. Op de site van Arkefly dat dat je een kinderzitje mag meenemen mits je een stoel voor je kindje hebt geboekt. Nu vraag ik me af het autostoeltje wel past in de vliegtuigstoel.

Wat is jouw ervaring?

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Wij hebben de autostoel meegenomen in het vliegtuig en die paste met gemak in de vliegtuigstoel. De kinderen zitten dan ook gewoon beter vast dan dat ze alleen die heupgordel hebben van de vliegtuigstoel. Wij nemen hem de volgende keer ook absoluut weer mee het vliegtuig in.

Enige waar je even op moet letten is dat je de autostoel niet op de stoel aan het gangpad zet want dan kan je er niet makkelijk meer uit.

Plaats reactie