Ik boek mijn auto al een paar jaar via holidaycars.com Dit bevalt goed.
Nu had ik vorig jaar (Las Vegas) via hun een auto gereserveerd bij Alamo en daarbij een No risk garantie afgesloten van 75 euro. Kom ik op de betreffende dag bij de Alamo balie geeft die medewerker aan dat het verstandig is om een All risk verzekering af te sluiten (de bekende truc). Ik dus vastbesloten het aanbod direct afwijzen met de mededeling dat ik dit al via Holidayscars.com had geregeld en liet het papier zien.
Dit werd eigenlijk direct ter zijde gelegd met de mededeling dat iedere maatschappij zijn eigen all risk voorwaarden heeft en dat Alamo echt alles dekt. Zou ik dit niet doen via hun dan zouden in geval van een lekke band of motorpech alle sleepkosten aan mij doorberekend worden en met deze verzekering dus niet. Dit bracht mij dus aan het twijfelen, je wilt geen gedonder mocht het inderdaad zover komen dus ben er alsnog ingetrapt.
Nu sta ik weer op het punt om een auto te boeken en twijfel over het opnieuw vooraf afsluiten van de No risk garantie via Holidaycars. (dan maar aan de balie bij Alamo) Holidaycars dus maar gebeld en die verzekerden mij dat het niet nodig is om aan de balie bij Alamo deze verzekering af te sluiten. Mochten ze toch moeilijk gaan doen dan dien ik ze daar te plekke te bellen (24h) en dan krijgen ze het verhaal via Holidayscars alsnog te horen.
Als de sleepkosten toch in rekening worden gebracht dan is het zaak bonnetje goed te bewaren en dan stort Holidayscars het geld weer retour.
Iemand ervaringen met pechgevallen? Ze weten je daar aan de balie's altijd zo lekker onzeker te maken.
No risk garantie
No risk garantie
Laatst gewijzigd door Danny1970 op 07 mar 2012 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: No risk garantie
Het staat volgens mij duidelijk op hun site:
Zij bieden een pakket aan van hun zelf en dat zal aan de verhuurbalie wellicht niet bekend zijn.
..............
Hoe werkt dit voor u?
Uiteraard hopen wij dat u gaat genieten van een zorgeloze vakantie. Mocht u onverhoopt schade ondervinden aan de huurauto, dan zal de autoverhuurder u deze schade in rekening brengen en uw credit card belasten.
Na terugkeer van uw vakantie, dient u slechts ons No Risk Declaratieformulier te downloaden, in te vullen en deze naar ons op te sturen. Wij zullen uw verzoek tot terugbetaling zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en binnen 4 weken volledig behandelen............................
Realiseer je dus, dat in geval van schade jijzelf de schade kunt voorschieten via je creditcard.
Met de afkoopmogelijheid van het eigen risico werkt het bij (ook andere brokers) ook zo.
Jij moet het eerst betalen en (hopelijk) krijg je het later terug.
Mijn zoon heeft het ervaren:
Hij had via een broker in de UK een auto gehuurd, omdat dat bij de verhuurmij onbekend was werd er zoiets van 500 of 750 pond op zijn cc geblokkeerd. Voor de verhuurmij huur je immers met alleen de basisverzekeringen.
Hij bracht de auto terug maar I.v.m. vluchtproblemen ging het niet door en moest hij voor 1 dag weer een auto huren, weer werd een eigen risico geblokkeerd..
Het duurde meer dan 1 week voor het vrijgegeven werd en hij had dus duidelijk problemen met zijn cc-limiet.
Zij bieden een pakket aan van hun zelf en dat zal aan de verhuurbalie wellicht niet bekend zijn.
..............
Hoe werkt dit voor u?
Uiteraard hopen wij dat u gaat genieten van een zorgeloze vakantie. Mocht u onverhoopt schade ondervinden aan de huurauto, dan zal de autoverhuurder u deze schade in rekening brengen en uw credit card belasten.
Na terugkeer van uw vakantie, dient u slechts ons No Risk Declaratieformulier te downloaden, in te vullen en deze naar ons op te sturen. Wij zullen uw verzoek tot terugbetaling zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en binnen 4 weken volledig behandelen............................
Realiseer je dus, dat in geval van schade jijzelf de schade kunt voorschieten via je creditcard.
Met de afkoopmogelijheid van het eigen risico werkt het bij (ook andere brokers) ook zo.
Jij moet het eerst betalen en (hopelijk) krijg je het later terug.
Mijn zoon heeft het ervaren:
Hij had via een broker in de UK een auto gehuurd, omdat dat bij de verhuurmij onbekend was werd er zoiets van 500 of 750 pond op zijn cc geblokkeerd. Voor de verhuurmij huur je immers met alleen de basisverzekeringen.
Hij bracht de auto terug maar I.v.m. vluchtproblemen ging het niet door en moest hij voor 1 dag weer een auto huren, weer werd een eigen risico geblokkeerd..
Het duurde meer dan 1 week voor het vrijgegeven werd en hij had dus duidelijk problemen met zijn cc-limiet.
Laatst gewijzigd door knaapje op 07 mar 2012 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
De verzekering die je afsluit bij holidaycars.com heet à€œNoRisk Warrantyâ€. Alamo heeft eenzelfde verzekering en daar heet het†Roadside Service Planâ€. En kost je ter plaatse $6.99. Als je echter panne krijgt moet je bij de ene verzekering bij holidaycars.com zijn en bij de andere bij Alamo. Als ik het verder zie lijkt het er op dat je rechtstreeks bij Alamo goedkoper bent dan bij holidaycars.com, maar dat kan ik niet echt overzien. In mijn geval scheelt het bijna à‚¬100.
Bedankt voor je reply (ook knaapje natuurlijk). Ik heb net even gekeken, $ 6.99 is per dag, dat is ongeveer $ 146,-- voor 21 dagen. Dan ben ik met 75 Euro goedkoper uit om dit via Holidaycars te laten lopen.hdeweert schreef:Alamo heeft eenzelfde verzekering en daar heet het†Roadside Service Planâ€. En kost je ter plaatse $6.99.