Sunpass en car rentals

redactie
Redacteur

Sunpass en car rentals

Bericht door redactie »

Afbeelding
Afbeelding
"SunPass Only"/"EPASS Only"/"LeeWay Only" Rijbanen:
Deze rijbanen zijn aangelegd exclusief voor Sunpass, Epass & LeeWay klanten met electronische Tol verwerkingsapparaten geïnstalleerd in hun voertuig,
en zijn daardoor niet voorzien van personeel en muntgeld betaal mogelijkheden.
Als een bestuurder van een huurauto , met genoemde tolprogramma's bij autoverhuurbedrijven,
heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van deze rijbanen met een maximum snelheid van 25 Miles per uur.

SunPass/EPASS Express Rijbanen
Express Lanes SunPass, EPASS, LeeWay en aangesloten huurauto gebruikers kunnen veilig reizen op snelwegsnelheid terwijl boven de
weg hangende detectie poorten de tol transacties verwerken.
De meeste grote autoverhuurbedrijven bieden hun klanten tegenwoordig de optie aan om Tol achteraf met hun creditcard te betalen die zij gebruiken
voor de betaling hun huurauto.
De huurauto gebruikers kunnen de florida tolwegen gebruiken zonder zich zorgen te maken of men voldoende kleingeld heeft en zonder te stoppen om tol te betalen.
Zij kunnen relaxed over de SunPass ONLY, EPASS ONLY and LeeWay ONLY rijbanen rijden door de hele Sunshine state.

Hoe werkt het:
Camera's maken een foto van de kentekenplaten wanneer de auto over de tol rijbaan gaat en er word een rekening verstuurd voor de tol naar de betreffende autoverhuurder.
De autoverhuurder incaseerd vervolgens de tol plus bijkomende administratiekosten van de klant zijn creditcard en betaald de tol aan de tolinstantie.
De administratiekosten worden niet betaald aan de tolinstantie maar aan de autoverhuurder.

Gebruik maken van huurauto's op SunPass, EPASS and LeeWay rijbanen
Geniet van het gemak van SunPass ONLY, EPASS ONLY and LeeWay Only rijbanen wanneer u een auto huurt.
Zelfs zonder een Sunpass transponder, wanneer u een auto huurt , vraag de autoverhuurder dan naar electronisch tol betalen.
Hierdoor kunnen autohuurders gebruik maken van SunPass ONLY, EPASS ONLY and LeeWay rijbanen om files en drukte te vermijden.
Aangesloten verhuurbedrijven staan onderaan vermeld.
Dus de volgende keer als of uw familie,vrienden of bekenden een auto huren in Florida, vraag dan naar de Sunpass optie.

Voor meer informatie over huurauto opties kunt u contact opnemen met uw autoverhuurder omdat ieder verhuurbedrijf zijn eigen
electronisch tolprogramma heeft.

Uitzondering:
Er kan niet (meer) op het gehele traject van de Turnpike met Cash geld betaald worden, onderstaande boodschap is hier te vinden:
Met ingang van 19 Februari 2011 is het niet meer mogelijk om cash tol af te rekenen tussen de US 1 ( afslag 1 ) en County Line Road ( Afslag 47 ) bij het knooppunt Miami-Dade County,
Automobilisten moeten op dit traject of een Sunpass gebruiken of TOLL-BY-PLATE, waardoor iedereen kan genieten van tol betalen zonder te stoppen.

Sunpass klanten:
SunPass gebruikers van een huurauto kunnen tol betalen met hun SunPass account.
Gebruikers met een draagbare of verwijderbare transponder kunnen deze in hun huurauto gebruiken.
(Het is onze aanbeveling dat zij hun Online Sunpass account bijwerken om de huurauto toe te voegen voor de huurperiode of dat telefonisch te regelen)
Denkt u er a.u.b aan dat u de transponder verwijdert uit de huurauto als u deze inlevert!
Wanneer u dit vergeet kunnen er voor toekomstig gebruik van de auto en transponder kosten van uw account afgeschreven worden.

Je kunt ook een eenmalig bruikbare minitransponder kopen voor in je huurauto , die je moet koppelen aan een gratis aan te maken account
op http://www.sunpass.com.
De sunpass mini:
Afbeelding
Kost 5 Dollar en is verkrijgbaar bij:
Afbeelding
De 5 Dollar aanschaf kosten , kreeg je tot januari 2013 bij het registreren als Toltegoed terug op je sunpass account.
Daarnaast kun je je creditcard ook koppelen en tegoed storten in je account.
Het is ook mogelijk om in te stellen dat je "automatisch" je account bijvuld als er onder een bepaalde limiet tegoed onstaat.
Deze transponder moet bij het inleveren van de huurauto verwijderd worden van de voorruit, en je kunt hem bij thuiskomst
ontkoppelen van je sunpass account.
Eventuele tegoeden op dit account blijven onbeperkt geldig voor toekomstig gebruik , dus kun je voor je volgende trip een nieuwe mini koppelen, waardoor je weer kunt beschikken over het tegoed.

SunPass Customer Service Center: 1-888-TOLL-FLA (1-888-865-5352)

Zoals uit onderstaand overzicht blijkt , is de National, Alamo en Enterprise combo het goedkoopst met het Tolprogramma.
Je betaald hier maximaal 6 dollar per huurperiode aan administratieve vergoeding voor hun Elecronisch Tolprogramma "HTA Tollpass"
Hierboven op komen nog de gemaakte Tolkosten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Japiejo

Re: Sunpass en car rentals

Bericht door Japiejo »

Zijn de mini transponders nu de stickers ? of is dat weer een ander systeem.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

De sunpass mini zijn inderdaad stickers....
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

knaapje

Bericht door knaapje »

..................Denkt u er a.u.b aan dat u de transponder verwijdert uit de huurauto als u deze inlevert!
Wanneer u dit vergeet kunnen er voor toekomstig gebruik van de auto en transponder kosten van uw account afgeschreven worden.

....................

Je kunt je transponder altijd via je account blokkeren.

habbekuk

Bericht door habbekuk »

Hallo,

Een vraag over de Sunpass:

Op dit moment het ik 2 transponders op mijn naam met $ 19,24 en $ 17,73.
Is het mogelijk om deze te koppelen met 1 totaal..

Ik heb de volgende minipass al klaar liggen voor Juli 2013..
Hoe kan ik ca. 2 weken van te voren zorgen dat het totaal te goen op mijn nieuwe
transponder komt te staan?

Groet ....

knaapje

Bericht door knaapje »

Al eens op sunpass.com FAQ gekeken?
Lijkt mij dat daar de oplossing staat:

5. How do I transfer funds from one transponder to another on my SunPass prepaid account?
A: Customers can transfer the prepaid balance from one transponder to another, whether the transponders are Portables or Minis, as long as both transponders are on the same account. Please contact the SunPass Service Center at 1-888-865-5352 to request a balance transfer of prepaid funds

habbekuk

Bericht door habbekuk »

Hahahahaha het kan soms zo simpel zijn, THX

MattRob
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Sinds 1 januari 2013 is er een verandering in het systeem van de Sunpass Mini Sticker (en misschien wel veel meer; ik begrijp dat er aardig wat aan het veranderen is); de kosten van $ 5 worden niet meer op je account erbij gezet, maar zijn eigenlijk soort administratiekosten/aankoopkosten. Ik heb vandaag gebeld, omdat ik vrijdag mijn sticker geactiveerd had, en er $10 opgezet had, maar niet de $5 zag verschijnen. Helaas dus, alhoewel op zich wel begrijpelijk natuurlijk, dat je die sticker niet 'voor niets' krijgt.
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, 2015, 2016, juli 2017, nov 2017 http://www.villatouchofdutch.nl/

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Dank je wel Matrobb , ik heb de tekst aangepast.
Zal me eens in de wijzigingen verdiepen....

Edit: Volgens deze handleiding moet je er zelf voor zorgen dat er tenminste $10,- tegoed op je Sunpass mini staat, anders werkt hij niet en kunnen er administratieve kosten in rekening worden gebracht.

elstars

Bericht door elstars »

Inmiddels moet je een bedrag van 14,75 dollar per huurperiode betalen voor gebruik van de tolwegen bij Alamo autoverhuur. De 6 dollar geldt dus niet meer. Wij waren in de kerstvakantie in Florida en kregen dit toen via een folder bij de balie van Alamo in Miami te lezen. De website hierover is inmiddels ook aangepast.

MattRob
Contacteer:

Bericht door MattRob »

fred schreef: Edit: Volgens deze handleiding moet je er zelf voor zorgen dat er tenminste $10,- tegoed op je Sunpass mini staat, anders werkt hij niet en kunnen er administratieve kosten in rekening worden gebracht.
Nee, er moet minimaal $ 0 tegoed op staan, alleen de eerste keer moet je er minimaal $ 10 op laden ;) ! Of bedoel je dat ook ?
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, 2015, 2016, juli 2017, nov 2017 http://www.villatouchofdutch.nl/

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Ja , uit de bovengenoemde handleiding:
SunPass is a prepaid toll program. Your SunPass
transponder has no toll funds when purchased and will
not work until it has been activated by adding a minimum
starting balance of $10.00.

MattRob
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Klopt, maar ik las jouw eerdere opmerking als dat er ALTIJD minimaal $ 10 op moet staan, maar dat bedoelde je misschien niet. Overigens kan je overblijvend tegoed aan einde van je vakantie weer terug laten storten, mocht je over hebben.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Dat bedoelde ik inderdaad niet :lol:
Maar als je goed leest in de handleiding kun je gebruik maken van de EASY PAY optie waarmee je automatisch vanaf je creditcard kunt laten storten met een minimum bedrag van 10 dollar ( :mrgreen: ) .
Dus is mijn conclusie dat men wil dat je tenminste 10 dollar tegoed op je account hebt staan :o
Most SunPass customers choose the convenience of
SunPass Easy Pay automatic replenishment, using a
major credit card. With SunPass Easy Pay, money is
put into your account whenever it reaches a low balance
below $10.00. We add whatever amount you choose
($10.00 minimum).You just keep driving!
Daarna staat er :
You must keep your balance above $0.00 in order to keep
your SunPass active and avoid administrative fees.

habbekuk

Bericht door habbekuk »

Halloo,

Heb ik toch weer een vraag:

Mijn account balance is $ 37,= en er staan 2 transponders op Active maar geen ingevulde auto`s.

Nu zijn deze transponders hier in NL vernietigd dus kan ik ze als terminate aanklikken?

De nieuwe transponder ligt klaar maar moet ik nog steeds wachten met activeren omdat je binnen
30 dagen door de eerste tolpoort moet rijden of maakt dat nu niet meer uit?

Als ik nu mijn nieuwe mini transponder invoer en pas in juli het voertuig en kenteken?

Groet ...

Plaats reactie