Volgend jaar april/mei gaan we met mijn ouders en schoonouders naar Orlando. Voor ons niets nieuws meer, maar voor hen wel.
We denken aan een villa, dicht bij Disney, Seaworld en de shops.
Wij hebben alleen nog maar in Cane Island gezeten en on-property in Disney. Dus we hebben geen idee hoe we het beste een villa kunnen boeken.
Wat is uiteindelijk het voordeligst, maar ook: wat is zeker? Met z'n tweeen kunnen we wel wat incasseren als het gaat om tegenvallers of problemen.
Maar met 4 65+sers bij ons wil ik wel een bepaalde mate van zekerheid, ook voor hun gevoel.
Wat kan ik dan het beste doen? Een villa bij een reisorganisatie boeken, zodat je dus niet weet waar je terecht komt, maar wel weet dat je geholpen wordt als het tegenvalt, of er iets kapot is o.i.d. Of rechtstreeks bij de eigenaar, zodat je wel weet waar je terecht komt, maar iets midner zekerheid hebt t.a.v. vervangende accomodaties of teleurstellingen?
Wie helpt me op weg?
Villa bij eigenaar boeken of via reisorganisatie?
- Ryan en Hannah
Re: Villa bij eigenaar boeken of via reisorganisatie?
Wij boeken altijd rechtstreeks via de eigenaar. Al 10 jaar lang. Zonder problemen.
Kijk eens op www.homeaway.nl
Kijk eens op www.homeaway.nl
idd Homeaway prima site of VRBO.com Hier kan je verschillende villa's in 1 oogopslag bekijken en quates aanvragen bij de eigenaar. Perfect en heb je een leuke gevonden kan je altijd nog onderhandelen over de prijs. En je weet gelijk waar en wat voor extra's je villa heeft
Wil je iets weten over de community waar de villa zit, vraag het en er is altijd wel iemand die er heeft vakantie gevierd
Wil je iets weten over de community waar de villa zit, vraag het en er is altijd wel iemand die er heeft vakantie gevierd
De 2 voorgaande keren dat wij zijn geweest hebben we een villa geboekt via één van de bekende reisorganisaties. We konden wel zelf de community aangeven, maar hadden geen idee van de verdere ligging zoals zwembad op het zuiden, vrij uitzicht naar achteren, rustige ligging ect. De eerste keer was prima maar de tweede keer hadden we een tegenvaller. Gelukkig is dit opgelost door onze reisorganisatie en hebben we alsnog (in een andere villa) een heerlijke vakantie gehad.
Ondanks de perfect oplossing van de reisorganisatie gaan we voor volgend jaar toch zelf op zoek. We hebben nogal een hekel aan klagen en zitten liever in één keer goed, we denken dat die kans het grootst is wanneer je zelf het exacte huis kunt uitzoeken. Wat ons vertrouwen geeft zijn de positieve ervaringen van mede forummers.
Ondanks de perfect oplossing van de reisorganisatie gaan we voor volgend jaar toch zelf op zoek. We hebben nogal een hekel aan klagen en zitten liever in één keer goed, we denken dat die kans het grootst is wanneer je zelf het exacte huis kunt uitzoeken. Wat ons vertrouwen geeft zijn de positieve ervaringen van mede forummers.
Wij hebben al drie keer eerder villa's gehuurd, bij particulieren. Dat waren Engelsen, ik ben er terecht gekomen via Home-away en Owners direct. Het contact verliep erg goed en de villa's voldeden alledrie ruimschoots aan onze verwachtingen. Wij willen niet anders meer, je kunt dan nl. een rijtje maken met wensen en gericht gaan zoeken. Zoveel keuze, een lekkere bezigheid ook.
Het gaat natuurlijk ook om vertrouwen hebben in een persoon, want uiteindelijk betaal je vooraf, maar ook hier geen negatieve ervaringen mee. De borg werd ook mooi teruggeboekt, binnen twee weken.
Dit jaar hebben we onze twee villa's via VBRO gevonden, dit zijn Amerikaanse mensen, ook hier een prima contact mee.
Doe er je voordeel mee, maar doe vooral, waar je je zelf goed bij voelt!!
Het gaat natuurlijk ook om vertrouwen hebben in een persoon, want uiteindelijk betaal je vooraf, maar ook hier geen negatieve ervaringen mee. De borg werd ook mooi teruggeboekt, binnen twee weken.
Dit jaar hebben we onze twee villa's via VBRO gevonden, dit zijn Amerikaanse mensen, ook hier een prima contact mee.
Doe er je voordeel mee, maar doe vooral, waar je je zelf goed bij voelt!!
100% bij de eigenaar. Dan weet je precies wat je krijgt. Ik heb steeds geboekt via www.ownersdirect.co.uk . Meestal zit je er toch minimaal 2 weken, dan wil ik wel zeker weten welke villa we huren.
Helemaal gelijk, je kunt maar beter "in control" zijn
Je kunt natuurlijk ook bij 1 van de villaeigenaren die adverteren hier op het forum kijken of op www.orlandofans.nl

Je kunt natuurlijk ook bij 1 van de villaeigenaren die adverteren hier op het forum kijken of op www.orlandofans.nl
Wij ook rechtstreeks bij de eigenaar, dit doen we al voor de 4e keer dit jaar. Eigenlijk de 5e.... in 2010 had ik een huis geboekt en 5 weken voor vertrek kreeg ik een e-mail dat de verhuur helaas niet door kon gaan (het waren echt persoonlijke omstandigheden waardoor het huis verkocht moest worden). Wij balen natuurlijk maar we vonden een prachtig huis dat we erg voordelig konden huren omdat het last-minute was. De borg van het eerste huis kregen we netjes teruggestort dus keurig opgelost.
Blog 2011: http://www.usinflorida2011.blogspot.com
Blog 2012: http://www.usinflorida2012.blogspot.com
Blog 2013: http://www.usinflorida2013.blogspot.com
Blog 2012: http://www.usinflorida2012.blogspot.com
Blog 2013: http://www.usinflorida2013.blogspot.com
- Ja sam Jery
Ook hier (gelijk aan bovenstaande reacties) een grote voorkeur voor rechtstreeks boeken bij de eigenaar. Er gaat niks boven een lekkere mooie villa die je zelf hebt kunnen uitzoeken (luxe, ligging, etc.). En, heel belangrijk, ook wij hebben nog nooit problemen ondervonden.
Orlando in april/mei 2009, 2010, 2012 en 2015 bezocht. Momenteel helaas geen idee wanneer we er weer heen kunnen gaan...
- Ryan en Hannah
Nou, dat is dus duidelijk
Dank voor jullie reacties, ik ga eens op zoek!

Dank voor jullie reacties, ik ga eens op zoek!