Help! Hoofdbestuurder gebroken pols!

Plaats reactie
serendipity1990

Help! Hoofdbestuurder gebroken pols!

Bericht door serendipity1990 »

Mijn vriend en ik gaan over 7 dagen naar orlando/miami.
Hij heeft vanmiddag zijn pols gebroken, dus kan geen auto rijden .. maar de auto is op zijn naam en de creditcard ook.
Ik ben 21 jaar mag ik nu dan in zijn plaats rijden en hoe werkt dit dan?
Alles is al geboekt. We willen de vakantie toch wel heel graag door laten gaan.
Live your dreams.

Bosevents

Re: Help! Hoofdbestuurder gebroken pols!

Bericht door Bosevents »

nee dit mag niet.
Je moet het autoverhuur bedrijf direct mailen en uitleggen wat er gebeurt is.
Meestal moet je bijbetalen maar soms helpen ze je gewoon en komt het goed.
Als de hoofdbestuurder ouders was kan het zijn dat omdat je jonger bent je een hoger risico vormt en dus moet bijbetalen
Samen herinneringen maken....

serendipity1990

Bijbetalen vind ik niet zo erg. Maar ik mag dan als 21 jarige wel rijden?
Live your dreams.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Tja dat is lastig, ik denk dat jij wel gewoon mag rijden enige probleem is dat je onder de 24 een toeslag moet betalen, het beste kan je hiervoor contact opnemen met het bedrijf waar je de auto hebt geboekt.

Het is wel zo dat de hoofdbestuurder ook de houder van de creditcard moet zijn, daar zou nu een probleempje kunnen zitten aangezien die zijn pols heeft gebroken. Maar of ze daar nu zo'n groot probleem van zullen maken want hij is er bij bij het afhalen van de auto maar kan alleen niet rijden. Dit ook op je vakantie kunnen gebeuren maar als je dan als mede bestuurder genoteerd was dan had je gewoon kunnen rijden.

Maar om het zeker te weten zou ik per email contact opnemen met het bedrijf waar jullie geboekt hebben en hun antwoord even afwachten. Door het per email te doen heb je het in ieder geval zwart op wit. Of de car rental in Amerika emailen met deze vraag en het antwoord van hun even afwachten.

Het is wel belangrijk dat ALLE bestuurders bij het ophalen van de auto hun rijbewijs tonen en op de papieren gezet worden in verband met de verzekeringen.

Laat wel even weten wat de uitkomst is.

TwannyToeter

Bericht door TwannyToeter »

Hoi Serendipity1990, heb je al een uitslag van je contact met Alamo? Wij zijn ook wel benieuwd namelijk :)

serendipity1990

Hoi!

Ja heel slecht nieuws, omdat de creditcard op naam van mijn vriend staat mogen we de auto niet huren!
Ik heb geen creditcard op mijn naam en daarom weigeren ze mee te werken.

Dus big problem:(
Live your dreams.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Maken ze daar een probleem van dan terwijl degene op wiens naam de creditcard staat wel aanwezig is en ook een rijbewijs heeft ?

Want het enige wat er altijd vermeld wordt is dat de auto en creditcard op naam staan van de hoofdbestuurder, nu kan hij helaas niet rijden maar is wel aanwezig en kan alles gewoon laten zien en ook tekenen voor de huur.

Danny1970

Bericht door Danny1970 »

Jeroen schreef:Maken ze daar een probleem van dan terwijl degene op wiens naam de creditcard staat wel aanwezig is en ook een rijbewijs heeft ?
Ze heeft contact gezocht met Alamo en een negatief antwoord ontvangen dus het zal ongetwijfeld zo zijn.
In de VS denken de bedrijven helaas niet zo sociaal als bij ons, geld is vaak nummero uno.
Ik ben 21 jaar mag ik nu dan in zijn plaats rijden en hoe werkt dit dan?
Alles is al geboekt. We willen de vakantie toch wel heel graag door laten gaan.
Ik denk dat je vriend de auto moet annuleren op grond van medische gronden (als je daarvoor verzekerd bent) en dat jij op jouw naam en credit card een andere auto moet huren. Ik weet echter niet hoe het zit met leeftijdsgrenzen etc. 21 jaar is volgens mij de minimum leeftijd. (terwijl ze zelf al met 16 jaar achter het stuur mogen).

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Ze zijn gister vertrokken, en zoals je een stukkie terug kon lezen kon zij geen auto boeken omdat er geen creditcard op haar naam staat.
Daarnaast is het reisschema van dien aard dat een auto geen overbodige luxe is.....
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Plaats reactie