Ervaringen m.b.t. vliegen met Virgin Atlantic

Sarahken

Ervaringen m.b.t. vliegen met Virgin Atlantic

Bericht door Sarahken »

Voor het eerst bracht deze vliegtuigmaatschappij ons vanuit Manchester de oceaan over.
Zeer tevreden over : service aan boord is goed en op voorhand kan je online kiezen uit een groot aanbod (speciale) maaltijden (ipv de standaard 'chicken or pasta').

We hadden ons eigen TV schermpje en konden kiezen uit heel veel (film)kanalen. We kregen ook nog een VA (rug)zakje gevuld met basismateriaal : een tandenborstel en tandpasta, oogbeschermers om te slapen en knalrode kousen :)

We vlogen met een boeing 747 - 400, een dubbeldekker. 'k Heb me nog nooit zo op het gemak gevoeld ;)

Tans4USA

Re: Virgin Atlantic

Bericht door Tans4USA »

Wij vinden Virgin Atlantic de fijnste vliegmaatschappij waarmee we ooit naar Amerika gevlogen zijn.
We hebben een aantal jaar in Engeland gewoond en zijn toen vaak direct vanuit London naar Amerika gevlogen.
We vlogen ook wel eens premium comfort en dan zaten we boven, een aparte ervaring om de trap op te lopen in een vliegtuig.
Je liep dan ook langs een bar, heel grappig.

sjoko2

Bericht door sjoko2 »

Wij gaan in augustus met de maatschappij, ben erg benieuwd.
Living the magic, 19-8/ 4-9 and we are loving it!

sunny isle girl

Bericht door sunny isle girl »

Ik hoorde in de jaren 80 al goede verhalen over, maar ik heb nog nooit met ze gevlogen. Kan iemand mij meer vertellen over de stoelen en beenruimte? Is dat ook beter dan bij andere maatschappijen? De laatste 5 jaar heb ik United gevlogen, maar ik wil niet met continental gaan. En met welke maatschappij vliegen jullie vanaf Schiphol dan naar London of Manchester?

Alvast bedankt.

ycassee

Bericht door ycassee »

Wij vliegen in augustus met BA naar London Gatwick en daarna naar Orlando met Virgin Atlantic, wij hebben ook nog nooit met Virgin gevlogen maar ik hoor alleen maar goede resctie's
Afbeelding

sjoko2

Bericht door sjoko2 »

Wanneer gaan jullie in Augustus?

sunny isle girl

Bericht door sunny isle girl »

Mijn vraag is, waar boeken jullie om met Virgin te vliegen, want wat ik online zie, is bijna toch de duurste van alle maatschappijen.

Kevin

Bericht door Kevin »

Virgin Atlantic is echt een van de beste maatschappijen om naar Amerika te vliegen.
Dit is ook een 4 sterren maatschappij wat inhoud dat de service en kwaliteit beter zijn dan gemiddeld.
Virgin heeft vliegt vanaf drie engelse luchthavens naar Orlando, vanaf London Gatwick, Manchaster en Glasgow.
Vanaf London vliegen ze altijd met een 747-400 met Upper Class, Premium Eco en Economy, economy heeft een 31" pitch , een van de meest geavanceerde ptv's met tientallen films, honderd programma's, 35 games, service menu bekijken enzovoort.

Vanaf Manchester meestal met de nieuwe Airbus A330. Deze heeft alleen Premium Economy en Economy, de eco heeft een 32" seat pitch en een nog nieuwer Inflight entertainment systeem, hier kan je nog meer films bekijken en het cabine personeel stuurt smsjes wanneer de service begint het is ook mogelijk om zelf smsjes te sturen naar de crew. Ook heeft de A330 in tegenstelling tot alle andere vliegtuigen ook in de eco mood-lightning dan kan het licht worden aangepast in alle mogelijke kleuren.

Vanaf Glasgow vliegen ze gemixed met de 747-400, de A330 of de A340-300 of -600. De a340-300 heeft ongeveer de zelfde indeling als de 744. De A340-300 is ongeveer even oud als de 747's en heeft het zelfde IFE als de 747. De A340-600 is een nieuwer toestel, het is het langste toestel ter wereld. Het IFE heeft meer capaciteit aan films dan de A340-300 en de 747. Alle A340's hebben een 32" pitch.

Naar Gatwick kan je vliegen met Easyjet of BA, naar Manchaster kan je met KLM of Easyjet en naar Glasgow is het alleen mogelijk om met KLM te vliegen.

Hier zijn nog wat filmpjes over Virgin:

Dit is de Premium Economy aan boord van een Airbus A340-600 de stoelen zijn het zelfde als op de andere vliegtuigen.
De prijs is vergelijkbaar met de Premium Eco van BA maar de service kwaliteit is stukken beter!

De eerste A330 vlucht naar Orlando:

Spreekt voor zich:

sjoko2

Bericht door sjoko2 »

Dank je voor de info, heel leerzaam!

ycassee

Bericht door ycassee »

wij vliegen op 16 augustus, leuke handige filmpjes.
Je kunt ook al op de Virgin website zien wat er te eten is aan boord en welke films, spelletjes enz.
En ik heb geboekt bij Ebookers.
Afbeelding

Kevin

Bericht door Kevin »

VS is net gedowngrade van een 4 sterren airline naar een 3 sterren.. :(
A irline research organisation, SKYTRAX, say the latest 2011 Star Rating analysis sees Virgin Atlantic Airways cut to a 3-Star Airline status, reflecting a decline in quality levels

Edward Plaisted, Chairman and CEO of Skytrax said: "Virgin Atlantic has been a long-standing 4-Star Airline, and was well known for many pioneering product and service initiatives during it's history. More recently they seem to have undergone an image building exercise with glossy advertising, but the projected standards are just not being delivered to customers at this time, and our audit analysis is pointing to the fact that Virgin Atlantic are currently suited to 3-Star Airline ranking."

"Monitoring quality across more than 250 airlines worldwide, we are careful not to allow an Airline Rating to be impacted by any very short term quality changes" added Plaisted, "but we have seen the decline in service quality and many product areas to be too prolonged over the last 12 months with Virgin Atlantic to defer this final review to 3-Star Airline ranking. From a personal viewpoint it is also a sad moment, because Virgin Atlantic Airways was the first airline that Skytrax used as a Competitive Benchmark back at our inception in 1989."
Ze zitten volgens skytrax nu op het zelfde niveau als KLM, Martinair, alle Amerikaanse maatschappijen, etc.

ycassee

Bericht door ycassee »

Jammer had zo gehoopt op een Super luxe vlucht maar heb op hun wesite gelezen dat de entertaiment aan board als beste uit de bus is gekomen dus dat is weer een pluspuntje. :applause:
Afbeelding

ycassee

Bericht door ycassee »

Wij heben vorig jaar inderdaad met Virgin gevlogen, we hebben heen en terug vertraging gehad.
En de Entertainment aan boord was niet zo als bij andere maatschappijen dat je zelf je film kunt starten enz. Het wordt door hun gestart en dan kun je alleen uit een aantal films kiezen en je kunt ze niet pauzeren, dus je krijgt dat iedereen film kijkt en in de pauze (als de film is afgelopen) dan krijg je eten, drinken en de tijd om te plassen waar dus rijen voor staan.

Was niet echt slecht maar ga liever de volgende keer toch weer met Continental of Delta dat was ons beter bevallen.
Afbeelding

JoycePastijn

Bericht door JoycePastijn »

vraagje wij vliegen in september met virgin naar orlando maar de eerste vlucht is met ba en daar moeten we ook inchecken op schiphol alleen nou is mijn vraag moeten we op london weer opnieuw inchecken bij virgin of krijgen we die boarding meteen op schiphol zodat je van de ene gate naar de andere gate kan op london.

Alvast bedankt.
22-09-2014 t/m 08-10-2014

ycassee

Bericht door ycassee »

Ja wij moesten met een bus naar een ander gebouw via allemaal gangetjes weer controle weer inchecken alleen je koffers die gaan wel gelijk door!
Afbeelding

Plaats reactie