Wij zijn nu in Key West Miami en nu in Orlando geweest en diverse beaches bezocht.
Overal nemen we zakjes zand mee om thuis in glazen potjes te doen, memories maken.
Ik neem het in de handbagage mee.
Mijn vraag is, wie heeft er ervaring mee??
Doen ze bij de douane moeilijk??
Groetjes Simoon
Ervaring met zand mee terug nemen?
Ervaring met zand mee terug nemen?
ORLANDO 1979-1980-1998-2002-2005-2006-2007-2008-2010-2012
Re: Ervaring met zand mee terug nemen?
Het gelinkte artikel gaat echter over de import in de US van dit soort zakenPatrick schreef:Hier staat het antwoord op je vraag:
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... rsonal-use

Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Dat is inderdaad zo
Niet zo snel gezien.
Ben wel nog verder wezen zoeken, en uit gebruikers verhalen lees ik dat de douane ook met uitvoer hetzelfde reageert. Wel wordt aangeraden het aan te geven. En het mag maar om kleine hoeveel heden zijn. Wat ik zo lees, een handje zand. Wat ik ook tegen kwam is dat verboden is op bepaalde stranden überhaupt iets mee te nemen.

Ben wel nog verder wezen zoeken, en uit gebruikers verhalen lees ik dat de douane ook met uitvoer hetzelfde reageert. Wel wordt aangeraden het aan te geven. En het mag maar om kleine hoeveel heden zijn. Wat ik zo lees, een handje zand. Wat ik ook tegen kwam is dat verboden is op bepaalde stranden überhaupt iets mee te nemen.
Het zijn kleine zakjes, en ik zal het meteen bij de douane laten zien, ik houd jullie op de hoogte hoe het verlopen is. groetjes weer en bedankt voor de info!
ORLANDO 1979-1980-1998-2002-2005-2006-2007-2008-2010-2012
Ik spaar ook zand van stranden waar we geweest zijn op vakantie.
Dit doe ik thuis in hele kleine glazen flesjes en het is zo leuk om al die verschillende kleuren te zien.
Ik neem het mee in de kleine kokertjes waar vroeger fotorolletjes in zaten, dus kleine beetjes en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Dit doe ik thuis in hele kleine glazen flesjes en het is zo leuk om al die verschillende kleuren te zien.
Ik neem het mee in de kleine kokertjes waar vroeger fotorolletjes in zaten, dus kleine beetjes en heb er nog nooit problemen mee gehad.