Het Amerikaanse autoverhuurbedrijf Hertz neemt voor 2,3 miljard dollar (1,8 miljard euro) zijn kleinere rivaal Dollar Thrifty over. Daarmee komt een einde aan ruim 2 jaar van getouwtrek over een overname van het bedrijf.
Hertz kwam in april 2010 met een oorspronkelijk bod van 1,2 miljard dollar op Dollar Thrifty, maar dat werd afgewezen. Ook branchegenoot Avis mengde zich in de overnamestrijd. Die strijd is nu beslist in het voordeel van Hertz, dat 87,50 dollar in contanten per aandeel betaalt voor Dollar Thrifty, een premie van 8 procent op de slotkoers van vrijdag.
Na afronding van de fusie van Hertz en Dollar Thrifty zal de autoverhuurmarkt in de Verenigde Staten worden gedomineerd door drie bedrijven: Hertz, Avis en marktleider Enterprise.
http://www.deondernemer.nl/deondernemer ... nt-op.html
Zie ook:
Hertz Buys Dollar Thrifty for $2.3B, Ending Two-Year Standoff
http://www.foxbusiness.com/industries/2 ... -23b-deal/
En ook:
After Long Pursuit, Hertz to Buy Dollar Thrifty for $2.3 Billion
http://dealbook.nytimes.com/2012/08/26/ ... r-thrifty/
Hertz slokt concurrent op
- Sunshine State
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 26 jun 2011 08:21
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Hertz slokt concurrent op
Op de blog van U.S. Rent A Car.co.uk wordt meteen al gespeculeerd over de toekomst : http://blog.usrentacar.co.uk/index.php/ ... r-thrifty/
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

- Sunshine State
- Berichten: 446
- Lid geworden op: 26 jun 2011 08:21
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Hertz slokt concurrent op
Nou ik kan me er wel in vinden
'USA car hire is basically split in to three sales tiers, Premium, Mid and Value. At present Hertz are competing in the Premium tier and through their Advantage brand, the value tier.
With the purchase of Dollar and Thrifty I believe they will attack all three markets."
Zo kunnen ze wel de concurrentie aan op drie marktsegmenten, een premium merk (Hertz, mid ( DollarL en een prijsbreker... ( Thrifty )
'USA car hire is basically split in to three sales tiers, Premium, Mid and Value. At present Hertz are competing in the Premium tier and through their Advantage brand, the value tier.
With the purchase of Dollar and Thrifty I believe they will attack all three markets."
Zo kunnen ze wel de concurrentie aan op drie marktsegmenten, een premium merk (Hertz, mid ( DollarL en een prijsbreker... ( Thrifty )