Ervaringen met Newark Int Airport

Plaats reactie
PENPE
Redacteur
Contacteer:

Ervaringen met Newark Int Airport

Bericht door PENPE »

In september volgend jaar vliegen wij voor het eerst via Newark en zijn benieuwd naar de ervaringen van forumleden die ook via deze luchthaven van/naar Orlando hebben gevlogen. Met 'ervaringen' doelen wij op de horecagelegenheden, de afhandeling bij de controles, vertragingen, etc.

Wij wachten in spanning af op de reacties ;)
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Figment
Contacteer:

Re: Ervaringen met Newark Int Airport

Bericht door Figment »

Afgelopen september zijn wij via Newark gevlogen en de luchthaven is mij toen wel goed bevallen. Er stond een aardig lange rij bij de controles, maar het liep toch vrij snel door. Ook werd er het welkoms filmpje gedraaid waarin de muziek van Epcot's Illuminations wordt gebruikt, dus tijdens het wachten kwam ik al gelijk in Floridiaanse stemming!
Qua horeca gelegenheden is er meer dan genoeg. Ik vind zelf de Crumbs Bake Shop erg lekker, maar Caliente Cab (bij de food court in Terminal C) vind ik geen aanrader. Er is een steak restaurant, Chili's, McDonalds, Wok & Roll, een Italiaan, Guiness Pub en zelfs een Heineken Lounge.
Het is geen spectaculaire luchthaven, maar ik heb ze veel slechter meegemaakt!
Op de trans-Atlantische vluchten heb ik nooit vertraging gehad, maar afgelopen september hadden we wel een uur of 3 vertraging met de binnenlandse vlucht naar New Orleans. Maar dat heb ik ook wel meegemaakt op andere luchthavens, dus is voor mij geen reden om niet meer via Newark te vliegen.
Travelling to Florida since 1981: http://floridianadventures.blogspot.com

Orlando2005

Bericht door Orlando2005 »

Afgelopen zomervakantie via Newark gevlogen. Ik vond dat je heel erg veel moest lopen voordat je bij de immigrations was. Immigrations duurde erg lang waardoor er een hele ange rij stond. Hierdoor bleef er weinig over van de overstaptijd van 1,5 uur en was het op het laatst nog rennen. Als trouwe fan van United ( en jullie ook) vlieg ik liever via IAD.

Moeders heeft een paar dagen later ook via Newark gevlogen en die liep overal zo doorheen. Het is denk ik ook het moment van de dag.

Gr. Ronald

Gerrit & Joke

Bericht door Gerrit & Joke »

Al diversen keren daar geweest nooit geen problemen gehad een keer aansluiting gemist (was eigen schuld) maar werd netjes opgelost,food weten we niet veel van maar er is wel een starbuck

Tans4USA

Bericht door Tans4USA »

In juni hebben wij het vliegveld Newark in vogelvlucht gezien omdat we op Schiphol 3 uur in het United toestel met pech hadden gezeten kwamen we in Newark dus met gigantische vertraging aan. We waren snel door immigrations en werden toen in razend tempo naar onze nieuwe aansluitende vlucht gebracht.
Het vliegveld zag er wel goed uit dacht ik :o

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Alvast bedankt voor de eerste reacties, ondertussen heb ik een beetje gezocht en op Newark al een leuk restaurantje gevonden : http://www.rubys.com

Afbeelding

Ben benieuwd of er nog meer reacties komen :applause:
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

John
Site Beheerder

Bericht door John »

We zijn 2 jaar geleden via Newark teruggevlogen, vond het een pl**ris (censuur :mrgreen: ) lopen van de ene naar de andere terminal. (we kwamen daar mede Delvenaar/Delftenaar Roel van Velzen nog tegen, die op dezelfde vlucht als wij naar Amsterdam zat)
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter

an25

Bericht door an25 »

Iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen, maar wij vonden het een prima vliegveld, waren snel door alle controles. Was zelfs redelijk rustig.. ( juli) We zijn nu 2x via Newark door gevlogen en beide keren geen problemen. Wel met La Gardia, dat was een ramp..
Usa 1983,1988,1990
Orlando 2005,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015
New York 2005,2010,2013.
Miami 2012

TimvdSteen

Bericht door TimvdSteen »

Ik ben nu drie keer geland op Newark twee keer op door vlucht en 1 keer voor New York zelf.
Ik vond het het prima luchthaven, was zo door de douane heen alle drie keer.
Ik vind JFK langer lopen van de ene naar de andere terminal.
Ik ga het liefst naar Newark toe.

Ebelix

Bericht door Ebelix »

Newark is een mooie luchthaven waar alleen de terminaal die door de buitenlandse maatschappijen gebruikt wordt erg karig is. De terminals die gebruikt worden door United zijn erg goed. Het leuke van Newark is dat wanneer je staat te wachten bij Immigrations een mooi overzicht over Manhattan hebt.

zjwien
Contacteer:

Bericht door zjwien »

Geen enkel probleem, alles ging snel .
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
It is never too early to book a vacation

http://www.schoutenjanssen.nl/

spocki

Bericht door spocki »

eind april 2012 via Newark gevlogen, bij immigrations was het ontzettend druk maar konden wij vrij snel door maar onze vrienden kregen hoop vermoeiende vragen voor de kiezen van een van de douaniers. Hierdoor alles snel moeten doen, controle check ook druk dus rennen naar de gate. wij hadden een ruimte van 2 uur en nog net een starbucks coffee kunnen pakken. T was te doen, toch stress ivm denken het allemaal niet te redden, maar uiteindelijk hoef ik ook niet (speciaal) te shoppen op vliegveld, ben liever eerder op de eindbestemming. en weinig wacht tijd bij de gate.
Al met al goed gegaan, JFK ook gedaan jaar eerder, ook goed te doen. was het op dat moment vrij rustig. Ik zeg dan; gewoon over je heen laten komen, t is niet anders!

knaapje

Bericht door knaapje »

Om een indruk van de wachttijden over een periode of op bepaalde tijdstippen te krijgen, mijn favoriete site:
http://apps.cbp.gov/awt/index.asp

Even zoeken op Newark, maar er staan meerdere luchthavens op.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Nogmaals bedankt voor alle reacties, wij denken dat vliegen via Newark ons ook prima zal gaan bevallen :mrgreen:

ingetje

Bericht door ingetje »

Newark is echt mijn favoriete overstap luchthaven in de USA. Mijn moeder heeft altijd een path down nodig bij de security en dat gaat daar perfect! Nou nemen wij wel altijd ruim de tijd om over te stappen maar het gaat altijd erg soepel en we hebben dan ook altijd nog tijd over, geen stress.
Veel lopen??? is wel even lekker na de vlucht vanaf amsterdam even de benen strekken.
Het is niet te groot en alles is duidelijk aangegeven.
Voor ons is het een perfect vliegveld!

Plaats reactie