ST. PETERSBURG --
Het was niet een gemiddeld weekend bij De Pier als honderden mensen samenkomen om afscheid te nemen van dit monument.
Buiten werd er gevist en gefietst , en werden er veel foto's genomen van de omgekeerde piramide die binnenkort tot een stuk van St. Petersburg geschiedenis behoord.
Binnen waren bewoners en toeristen in de drukke winkels voor flink afgeprijsde merchandise.
“Ik wil t-shirt van een pier. Ik wil een aantal memorabilia hebben,” zei Marge Bachman.
Het is een bitterzoet afscheid voor vele St. Petersburg inwoners zoals Daniel Jaison.
"Telkens als de familie naar de stad komt , gaan we bij de pier kijken, even winkelen en het landschap bekijken," zei Jaison. "Ik kijk uit naar de verandering, maar tegelijkertijd is het triest om te zien hoe alles weggaat. Het aquarium en de vissen en dat soort dingen. "
De planning is om in augustus te gaan slopen. In plaats daarvan zijn de plannen voor The Lens. Sommige bestuurders van de stad noemen het een modern nieuw alternatief welke weer leven zal brengen in het gebied.
Terwijl er genoeg controverse wasover wat er in de plaats van The Pier moest komen, kan men dit weekend terugkijken op 40 jaar vol herinneringen.
De Pier is gepland om te sluiten vrijdag a.s.
Bron