Villa gehuurd via Arke. Ervaringen?

Plaats reactie
Orlandomeester

Villa gehuurd via Arke. Ervaringen?

Bericht door Orlandomeester »

Wij hebben een pakketreis geboekt bij Arke. We vliegen 4 oktober met Arkefly naar Sandford en hebben gekozen voor een 4 kamer villa. In het verleden heb ik wle vaker een villa gehuurd, maar dan wist ik vantevoren precies in welke villa ik terecht zou komen. Nu moet ik maar afwachten. Maar goed, de prijs was zo goed, dat we besloten hebben de gok te wagen.

Ik heb al wel vernomen dat de meeste villa's van Arke in Kissimee en Davenport liggen. Heeft er iemand ervaring met de Villa's van Arke? Waar moet ik op letten? Eventuele aanbevelingen?

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Groet, Willem

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Re: Villa gehuurd via Arke. Ervaringen?

Bericht door PENPE »

Wij hebben toendertijd onze eerste Orlandotrip bij Arke geboekt ( villa, auto en vlucht ) maar dat is op de kop af 20 jaar geleden. De villa die wij toen hadden lag op Greater Groves in Clermont en was, net als de community, brandnew. De sleutels en het adres moesten wij ophalen bij een managementcompany.

Ik heb even rondgezocht en heb begrepen dat tegenwoordig de villa's gaan via HotelBeds in Kissimmee, een bedrijf waar je wisselende reacties over hoort. De een is er reuze tevreden over, ikzelf ben niet zo onder de indruk van het service-level wat zij leveren mocht je een probleem hebben.

Het feit dat je nooit weet waar je uiteindelijk terecht gaat komen en dat je niet van villa kan wisselen als de villa niet aan de verwachtingen voldoet heeft voor ons de doorslag gegeven om zelf rechtstreeks bij eigenaren te gaan boeken.

Nogmaals, dit is onze mening, er zullen ongetwijfeld nog reacties gaan komen van forumleden die er wel tevreden over zijn ;)
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

marianne

Bericht door marianne »

Ook onze ervaringen zijn van lang geleden. In 1997 de 1ste keer en 7 jaar later de 2de keer. Mijn bezwaar is dan je geen idee hebt waar je terecht komt. Misschien een optie voor de volgende keer te boeken via American Estates b.v., gebruikt ook Hotelbeds als sleuteladres maar de community kun je zelf uitkiezen.

Met Hotelsbeds zelf hebben wij nooit problemen gehad, de paar dingetjes die we hebben gehad werden onmiddellijk opgelost.

Zelf boek ik sinds kort particulier een huis. Direct contact zoeken met de eigenaar. :)
1997-2005--2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013-2014 (2x) -2015 (2x)

Orlandomeester

Bericht door Orlandomeester »

Dank voor jullie reacties. Direct boeken bij de eigenaar heeft ook zeker mijn voorkeur. Je weet inderdaad waar je terecht komt en je kunt precies het huis kiezen dat aan (al) je eisen voldoet. Maar zoals gezegd... deze aanbieding konden we niet laten lopen! :D en ja.. als het om geld gaat dan ben ik best bereid om van mijn principes af te stappen en eens iets anders te proberen ;)

Ik ben vooral benieuwd of - als je eenmaal bij Hotelbeds aan de balie staat - je nog enige inspraak hebt ten aanzien van de woning die je toebedeeld krijgt. Ik zou bijvoorbeeld graag een redelijk recent huis willen (jonger dan 5 jaar) zonder achterburen in een gated community in Davenport of Kissimmee vanaf marker 10. Weet iemand dat?

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Orlandomeester schreef: Ik ben vooral benieuwd of - als je eenmaal bij Hotelbeds aan de balie staat - je nog enige inspraak hebt ten aanzien van de woning die je toebedeeld krijgt. Ik zou bijvoorbeeld graag een redelijk recent huis willen (jonger dan 5 jaar) zonder achterburen in een gated community in Davenport of Kissimmee vanaf marker 10. Weet iemand dat?
Heb dat een aantal jaren geleden geprobeerd bij Hotelbeds toen onze villa niet beviel, wisselen van villa was niet mogelijk, tenzij ik de volledige huur betaalde voor een andere villa....

En je geeft zelf al aan : "..Nu moet ik maar afwachten. Maar goed, de prijs was zo goed, dat we besloten hebben de gok te wagen.."
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Lazy

Bericht door Lazy »

Twee jaar geleden hadden we een villa gehuurd die ons niet beviel. Klagen bij Hotelbeds hielp in eerste intantie niet. Wij hebben toen de reisorganisatie in Nederland gebeld en zij hebben voor ons naar Hotelbeds gebeld. Dat hielp wel en we mochren toen gaan kijken bij een andere beschikbare villa. Deze hebben we genomen, de enige kosten waren 70 dollar schoonmaakkosten, omdat we 1 nacht in de villa hadden geslapen en deze dus weer schoongemaakt moest worden. Dat vind ik redelijk.

Grappig was dat nadat onze reisorganisatie had gebeld ze ineens een stuk vriendelijker waren bij Hotelbeds.Onze reisorganisatie in Nederland was wel wat kleinschaliger dan Arke, ik weet niet of je in een soortgelijke situatie van Arke dezelfde service zou krijgen.
Overigens hadden we het jaar daarvoor ook een villa via Hotelbeds waar we heel blij mee waren.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Lazy schreef: Wij hebben toen de reisorganisatie in Nederland gebeld en zij hebben voor ons naar Hotelbeds gebeld. Dat hielp wel en we mochren toen gaan kijken bij een andere beschikbare villa.

Grappig was dat nadat onze reisorganisatie had gebeld ze ineens een stuk vriendelijker waren bij Hotelbeds.Onze reisorganisatie in Nederland was wel wat kleinschaliger dan Arke, ik weet niet of je in een soortgelijke situatie van Arke dezelfde service zou krijgen.
Ik ben reuze benieuwd welk kleinschalig reisbureau dit voor elkaar heeft gekregen bij het grote Hotelbeds :roll:

Lazy

Bericht door Lazy »

Het reisbureau is USA Fun Vacations, wij waren heel blij met ze.

Plaats reactie