1ste keer Amerika - Orlando

Wat je niet in de andere rubrieken van Orlando & omgeving vindt, kun je hier kwijt
Plaats reactie
Kev D

1ste keer Amerika - Orlando

Bericht door Kev D »

Dag allen,

(Indien dit niet in het juiste subforum staat, mijn excuses...)

In augustus 2014 ga ik met mijn vriendin & mijn schoonzus voor 14 dagen naar Orlando. We zijn nu al bezig met plannen & kijken wat we daar ter plaatse gaan doen. Ik heb al een aantal zaken gevonden op het forum omtrent een aantal praktische zaken maar sommige zaken zijn me nog altijd onduidelijk (na al veel opzoekwerk hebben te verricht). Daarmee wou ik nog even aantal vragen hier stellen voor mensen met ervaring:

* We gaan zeker & vast een wagen huren ter plekke (na boeking op internet). Maar omdat het mijn eerste maal vliegen is & ik de enige chauffeur ben wil ik het zekere voor het onzekere nemen en dus pas een dag na aankomst de wagen gaan ophalen (in een onbekende wagen kruipen in een onbekende stad na een lange vlucht... ik weet niet zeker of ik nog wakker genoeg ga zijn na 11u vliegen). Vraag hier is dan wat aan te raden is om van vliegveld naar hotel te gaan, taxi of shuttle of openbaar vervoer? PS: we zouden landen rond 18u,tegen dat alle gedoe op het vliegveld dan nog achter de rug is...

* In sommige staten is het niet toegestaan om de GPS op de voorruit te monteren maar in Florida zou dit volgens een aantal websites wel zo zijn? Kan er iemand dit 100% bevestigen die dit reeds heeft gedaan? Ik zou dan de kaarten kopen voor mijn bestaande TomTom & deze gewoon meenemen, spaart uit op de huurwagen.

* Qua GSM gebruik in de States, SIM-kaart van thuisland gebruiken of ter plaatse een prepaid SIM kopen? En indien ter plaatse, welke is daar de beste voor SMS / Mobile Internet ? (bellen zullen we vnl doen via Skype met Wifi)

* Momenteel hebben we al volgende zaken in de planning: Disney, Universal Studios, Busch Gardsens Tampa Bay, SeaWorld, Daytona Beach, Canaveral National Seashore, ... Nog tips wat we zeker moeten gezien hebben in onze 14 dagen?

Dit zijn al veelgestelde vragen maar soms ziet men de bomen door het bos niet meer door de overvloed aan informatie. Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Re: 1ste keer Amerika - Orlando

Bericht door PENPE »

Kev D schreef: ..We gaan zeker & vast een wagen huren ter plekke (na boeking op internet). Maar omdat het mijn eerste maal vliegen is & ik de enige chauffeur ben wil ik het zekere voor het onzekere nemen en dus pas een dag na aankomst de wagen gaan ophalen (in een onbekende wagen kruipen in een onbekende stad na een lange vlucht... ik weet niet zeker of ik nog wakker genoeg ga zijn na 11u vliegen). Vraag hier is dan wat aan te raden is om van vliegveld naar hotel te gaan, taxi of shuttle of openbaar vervoer? PS: we zouden landen rond 18u,tegen dat alle gedoe op het vliegveld dan nog achter de rug is...
Ik zou gewoon meteen vanaf het vliegveld naar je accomodatie rijden, de tolweg vanaf het vliegveld is, zeker om de tijd dat jij aankomt, zeer rustig en je bent met een kleine 40 min 'thuis'.
Kev D schreef:* In sommige staten is het niet toegestaan om de GPS op de voorruit te monteren maar in Florida zou dit volgens een aantal websites wel zo zijn? Kan er iemand dit 100% bevestigen die dit reeds heeft gedaan? Ik zou dan de kaarten kopen voor mijn bestaande TomTom & deze gewoon meenemen, spaart uit op de huurwagen.
Je mag in Florida gewoon je GPS tegen de voorruit hebben, echter mag dat alleen op bepaalde plaatsen van de ruit. De beste plaats is dan ook in het midden onderaan vlak boven het dashboard.

Afbeelding
Kev D schreef:** Qua GSM gebruik in de States, SIM-kaart van thuisland gebruiken of ter plaatse een prepaid SIM kopen? En indien ter plaatse, welke is daar de beste voor SMS / Mobile Internet ? (bellen zullen we vnl doen via Skype met Wifi)
Daar ik in de USA niet zo veel mobiel bel, gebruik ik gewoon mn eigen SIM-kaart. Voor lange gesprekken via het vaste net heb ik altijd een Prepaid kaart. ( Verkrijgbaar bij de supermarkten in Florida )
Kev D schreef:* Momenteel hebben we al volgende zaken in de planning: Disney, Universal Studios, Busch Gardsens Tampa Bay, SeaWorld, Daytona Beach, Canaveral National Seashore, ... Nog tips wat we zeker moeten gezien hebben in onze 14 dagen?
Wat dacht je van Kennedy Space Center en Merritt Island, dit kun je mooi op 1 dag combineren ;)

En voor meer tips zou ik gewoon eens rondneuzen in de reisverslagen op dit forum, denk dat je genoeg ideetjes opdoet om 2 vakanties te vullen :mrgreen:

Enne... welkom op Orlandofans :D
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Plaats reactie