Navigatiesysteem
Navigatiesysteem
Hallo allemaal,
Over 7 dagen gaan we naar Orlando en hebben een auto gehuurd dit keer zonder navigatie.
Deze kunnen we ter plaatse nog huren maar misschien hebben jullie nog andere tips ?
Groetjes,
Annemarie
Over 7 dagen gaan we naar Orlando en hebben een auto gehuurd dit keer zonder navigatie.
Deze kunnen we ter plaatse nog huren maar misschien hebben jullie nog andere tips ?
Groetjes,
Annemarie
Re: Navigatiesysteem
Je kan altijd bij de Walmart aangaan daar hebben ze vaak mooie prijzen voor Navigatie. Best buy, Radio Shack of Target hier kan je ook altijd kijken. desnoods nu even kijken waar het goed en goedkoop is. Let wel dat er in store bij staat of dat je het kan bestellen en daar op kan halen. Anders ga je voor niks.
Ander optie het ouwerwetse kaartlezen
Ik heb de mijne bij de radioshack gekocht voor omgerekend 88 euro met lifetime free map updates ..
Heel veel plezier daar aan de overkant.. (ben niet jaloers hoor
)
Ander optie het ouwerwetse kaartlezen

Ik heb de mijne bij de radioshack gekocht voor omgerekend 88 euro met lifetime free map updates ..
Heel veel plezier daar aan de overkant.. (ben niet jaloers hoor

Bedankt Senna voor je reactie
. Dat wordt shoppen maar dat is daar een genot.
Ik heb ook naar je blog gekeken en die ziet er gezellig uit. Mooie foto's! heb geprobeerd om niet alle foto's te bekijken.
Ik wil me laten verrassen. Het is alweer 16 jaar geleden dat we in Orlando waren, dus bv Animal kingdom is nieuw voor ons.
We gaan veel plezier maken en laten ons onderdompelen in de kerstsfeer.
Groetjes,
Annemarie

Ik heb ook naar je blog gekeken en die ziet er gezellig uit. Mooie foto's! heb geprobeerd om niet alle foto's te bekijken.
Ik wil me laten verrassen. Het is alweer 16 jaar geleden dat we in Orlando waren, dus bv Animal kingdom is nieuw voor ons.
We gaan veel plezier maken en laten ons onderdompelen in de kerstsfeer.
Groetjes,
Annemarie
gisteren bezig geweest om een auto te reserveren voor mei. Geen navigatiesysteem erbij genomen omdat ik dat eigenlijk belachelijk duur vond. Nu lees ik hier dat jullie dan roepen rij naar de dichtstbijzijnde Walmart oid. Maar verkopen ze deze ook op het vliegveld niet?
En zo nee, hoe weten jullie dan de Walmart etc te vinden. Printen jullie thuis van te voren de route uit op google maps, of ouderwets kaartlezen?
En zo nee, hoe weten jullie dan de Walmart etc te vinden. Printen jullie thuis van te voren de route uit op google maps, of ouderwets kaartlezen?
Voor mij gold dat ik in eerste instantie amerikaanse kaarten op mijn nederlandse Tomtom zetten maar na 3 jaar werd het tijd voor een echte amerikaanse en die heeft toevallig iemand voor me mee genomen. Maar anders idd ouderwets kaartlezen of als je een smartphone heb kan je ook navigatie daar op zetten. Wat ik heb gezien in de App store. iets van 50/60 euro met gratis updates als ik het mag geloven van mijn zus.
Het probleem daarbij is vaak dat deze data gebruikt.. Dus ik las hier dat sommige hem bij aankomst kopen bij de Walmart, wat mij ook een prima optie leek. Zal is kijken of er een Walmart vlak bij het vliegtuig zit, kaartlezen is al zo een tijd geleden 

De meest recente versie van Tomtom op de smartphone werkt ook zonder ( 3g) data, in de zgn "Off Line" mode.
Hier uitvoerig getest met data uit , geen probleem met navigatie
Hier uitvoerig getest met data uit , geen probleem met navigatie

Is dan wel een optie. Moet ik alleen de autohouder en oplader even meezeulen vanaf NL.
Zelfde verhaal als Fred maar dan met Navigon (US East) die ik gebruik op mijn iPhone,met dataroaming uit.
https://itunes.apple.com/nl/app/navigon ... 27512?mt=8
https://itunes.apple.com/nl/app/navigon ... 27512?mt=8
Je zult ongetwijfeld (al) een routebeschrijving hebben gekregen hoe je bij je accomodatie moet komen, dus dat zal het probleem niet zijn. Voor de aanschaf van een navigatiesysteem kun je het beste kijken bij BestBuy, en die dan bv 3 dagen voor vertrek via hun site bestellen ( wel eerst even accountje aanmaken ) en ipv verzenden kiezen voor 'In Store Pickup'. Je moet dan natuurlijk wel even uitzoeken middels de storelocator op de site wat het dichtsbijzijnde filiaal is vanaf je accommodatie. ( Zit je in Davenport dan is Posner Park de dichtsbijzijnde )MrNickert schreef:Het probleem daarbij is vaak dat deze data gebruikt.. Dus ik las hier dat sommige hem bij aankomst kopen bij de Walmart, wat mij ook een prima optie leek. Zal is kijken of er een Walmart vlak bij het vliegtuig zit, kaartlezen is al zo een tijd geleden
Dan hoef je alleen nog maar de route van je accomodatie naar de BestBuy/Walmart uit te printen en klaar ben je

Ik heb dit vorig jaar op bovenstaande manier gedaan, ik bestelde op woensdagavond mn GARMIN en had na 15 min al de bevestiging dat deze inmiddels al klaar lag bij de pick-up counter van BestBuy filiaal Posner Park Mall alwaar ik hem op zaterdagochtend heb opgehaald.
Nog vragen ? Ik hoor het wel...
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Ik heb dit jaar ook gekeken naar een navigatiesysteem maar ik vond ze prijzig. Hadden wel onze eigen TOMTOM, met een kaart van Florida erin, maar vergeten te uploaden, dus een paar nieuwe wegen kende de TomTom niet, weinig last van verkeerd rijden alleen vanaf Stanfort ging het 2 keer mis, dus veel best mee.
Huren voor $12,50 excl. tax per dag vind ik erg duur.
Je kan als je een losse navigatiesysteem hier in Nederland hebt gewoon mee nemen wel thuis eerst de kaart van Florida erop zetten.
Mieke
Huren voor $12,50 excl. tax per dag vind ik erg duur.
Je kan als je een losse navigatiesysteem hier in Nederland hebt gewoon mee nemen wel thuis eerst de kaart van Florida erop zetten.
Mieke
Ik ga pas in mei dus nog tijd zatPENPE schreef:Je zult ongetwijfeld (al) een routebeschrijving hebben gekregen hoe je bij je accomodatie moet komen, dus dat zal het probleem niet zijn. Voor de aanschaf van een navigatiesysteem kun je het beste kijken bij BestBuy, en die dan bv 3 dagen voor vertrek via hun site bestellen ( wel eerst even accountje aanmaken ) en ipv verzenden kiezen voor 'In Store Pickup'. Je moet dan natuurlijk wel even uitzoeken middels de storelocator op de site wat het dichtsbijzijnde filiaal is vanaf je accommodatie. ( Zit je in Davenport dan is Posner Park de dichtsbijzijnde )MrNickert schreef:Het probleem daarbij is vaak dat deze data gebruikt.. Dus ik las hier dat sommige hem bij aankomst kopen bij de Walmart, wat mij ook een prima optie leek. Zal is kijken of er een Walmart vlak bij het vliegtuig zit, kaartlezen is al zo een tijd geleden
Dan hoef je alleen nog maar de route van je accomodatie naar de BestBuy/Walmart uit te printen en klaar ben je![]()
Ik heb dit vorig jaar op bovenstaande manier gedaan, ik bestelde op woensdagavond mn GARMIN en had na 15 min al de bevestiging dat deze inmiddels al klaar lag bij de pick-up counter van BestBuy filiaal Posner Park Mall alwaar ik hem op zaterdagochtend heb opgehaald.
Nog vragen ? Ik hoor het wel...

-
Ik heb sygic op mijn iPhone kost nu 29 EUR voor lifetime maps en werkt offline super! Vreet alleen batterij autolader is echt nodig.
- Jeroen1970
Hallo, na het lezen van de antwoorden lijkt mij zo'n navigator voor mijn iphone ook wel wat.
Toch nog even de misschien overbodige vraag, maar met offline, wordt toch echt bedoeld, alle data verkeer uit, dus alleen contact via GPS?
En kan je van te voren ook adressen en route's instellen?
Groet,
Jeroen
Toch nog even de misschien overbodige vraag, maar met offline, wordt toch echt bedoeld, alle data verkeer uit, dus alleen contact via GPS?
En kan je van te voren ook adressen en route's instellen?
Groet,
Jeroen
Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
--------------------
Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)
Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
--------------------
Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)
Ik heb alleen ervaring met Tomtom op de Iphone , maar ga er voor het gemak van uit dat de concurrenten vergelijkbaar zijn.
Tomtom installeert de gehele kaart op je telefoon , dus kun je altijd zonder data volledig navigeren.
"Offline" is inderdaad geheel zonder data verbinding, ik heb op mijn Iphone 4S 3g uitgezet en ben aan het navigeren geslagen zonder problemen.
Je moet er wel rekening mee houden dat de 1e gps locatie bepaling veel langer duurt zonder data , omdat ie dat alleen op gps moet doen duurt het een poos.
Uiteraard werken alle op internet gebaseerde functies niet als 3g data niet beschikbaar is.
Een autolader is geen overbodige luxe want het slurpt lekker!
Voordeel is wel dat je geen apart apparaat met kabels etc. moet mee zeulen.
Meer info : KLIK
Tomtom installeert de gehele kaart op je telefoon , dus kun je altijd zonder data volledig navigeren.
"Offline" is inderdaad geheel zonder data verbinding, ik heb op mijn Iphone 4S 3g uitgezet en ben aan het navigeren geslagen zonder problemen.
Je moet er wel rekening mee houden dat de 1e gps locatie bepaling veel langer duurt zonder data , omdat ie dat alleen op gps moet doen duurt het een poos.
Uiteraard werken alle op internet gebaseerde functies niet als 3g data niet beschikbaar is.
Een autolader is geen overbodige luxe want het slurpt lekker!
Voordeel is wel dat je geen apart apparaat met kabels etc. moet mee zeulen.
Meer info : KLIK