Wij gaan mei 2014 met 12 personen naar Orlando. Nou hoor ik de verhalen van 1 busje huren en voor 12 personen( lekker makkelijk)
Alleen een probleem, na mijn weten mag je zo'n bus toch niet rijden (in Nederland) heb geen personenvervoer rijbewijs????
Kan ik zo'n bus nu wel of niet regelen??? weet niet of de regeltjes in Orlando veel anders zijn dan hier!!!
thx
meerpersoons busje
Re: meerpersoons busje
ik ga ff kijken wat mag maar weet je zeker dat jullie maar 1 busje willen. Jullie gaan elke dag met zijn 12en hetzelfde doen?
Ben ook even aan het kijken bij de diverse autoverhuurders maar kan geen 12 persoons busje vinden. Zou aanraden om twee minivans te huren die zijn voor 7/8 personen en kan je ook nog eens opsplitsen. Maar laat me anders even weten waar je evt een 12persoonsbusje kan vinden.
sorry heb er 1 gevonden ga eens kijken naar de voorwaarden
Ik kan niet zo snel iets vinden over welk rijbewijs je nodig hebt maar aangezien B in nederland tot 9 personen incl bestuurder is.. ik weet niet of ik de gok zou doen dat het anders is. Heeft het reisburo geen idee??
sorry heb er 1 gevonden ga eens kijken naar de voorwaarden
Ik kan niet zo snel iets vinden over welk rijbewijs je nodig hebt maar aangezien B in nederland tot 9 personen incl bestuurder is.. ik weet niet of ik de gok zou doen dat het anders is. Heeft het reisburo geen idee??
wij willen ook gewoon voor de 2 vans gaan voor 8 personen. volgens mij willen ze mij als hun "reisleidster" en zijn hun mijn " volgers". dus vandaar dat ik graag wil weten hoe je het geregeld is met peroonsvervoer. wij gaan voor de 4x en vrienden van ons 3x maar die volgen ook altijd
we hebben wel een grote villa (14 pers). de 6 kinderen schelen niet zo veel in leeftijd dus is ook wel gezellig natuurlijk. en het gezin dat voor het eerst gaat vinden het rijden in amerika "eng, en dat er al geen hostess staat te wachten bij de uitgang heeft ook al een grote inpact
t is allemaal nieuw voor hun maar als ze het dadelijk door hebben willen ze nix anders meer.

we hebben wel een grote villa (14 pers). de 6 kinderen schelen niet zo veel in leeftijd dus is ook wel gezellig natuurlijk. en het gezin dat voor het eerst gaat vinden het rijden in amerika "eng, en dat er al geen hostess staat te wachten bij de uitgang heeft ook al een grote inpact

Ah het wordt allemaal duidelijk nu
en idd het "nieuwe" gezin gaat straks niks anders meer willen. Heel veel plezier en ff duimen dat de tickets ook gaan lukken

en idd het "nieuwe" gezin gaat straks niks anders meer willen. Heel veel plezier en ff duimen dat de tickets ook gaan lukken
Er is al eens navraag gedaan bij de Florida politie en daar kwam uit, dat je in Florida ( en de hele USA?) een auto mag besturen, die je in je thuisland ook met je rijbewijs mag rijden.
Die 10 en meer persoonsbussen mag je dus met een gewoon Nl B of B-E rijbewijs dus NIET besturen.
De verhuurmaatschappijen schijnen er nooit naar te vragen.
Die 10 en meer persoonsbussen mag je dus met een gewoon Nl B of B-E rijbewijs dus NIET besturen.
De verhuurmaatschappijen schijnen er nooit naar te vragen.
Voor het besturen van een auto voor meer dan 9 personen is rijbewijs "D" nodig. Dit geldt ook voor de Verenigde Staten.Senna schreef:Ik kan niet zo snel iets vinden over welk rijbewijs je nodig hebt maar aangezien B in nederland tot 9 personen incl bestuurder is.. ik weet niet of ik de gok zou doen dat het anders is. Heeft het reisburo geen idee??

dacht het al, dus toch gewoon 2 vans van 7/8 personen.
thx
thx
Goede keus om voor twee 7-seaters te gaan, want die 12-persoons Vans zijn wel groot maar de bagageruimte is zoals je ziet niet berekend op 12 koffers... :spocki schreef:dacht het al, dus toch gewoon 2 vans van 7/8 personen.
thx

Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

idd erg weinig ruimte. we gaan toch echt niet naar Amerika met maar alleen trolly handbagage
hebben vorig jaar ook een 7/8 persoons van gehad en wij vonden het perfect.
thx

hebben vorig jaar ook een 7/8 persoons van gehad en wij vonden het perfect.
thx