Beste Florida Liefhebbers,
Wij zijn vorige week teruggekomen uit Florida vanaf MCO. Helaas hebben wij de nodig vertraging opgelopen door een technisch mankement aan het vliegtuig. Hierdoor moest er onderhoude worden uitgevoerd aan het vliegtuig. Doordat de vertraging opliep zijn wij omgeboekt met Lufthansa via Frankfurt.
In total zijn wij 6 uur later vertrokken vanaf MCO en bedroeg de totale vertraging 4,5 uur (aankomst Schiphol).
Met dit gegeven is het volgens mij mogelijk om een claim in te dienen bij United voor de ontstane vertraging. Als ik het goed heb gelezen is dit € 600 p.p.
Ik zou graag willen of er iemand is die ervaring heeft met bovenstaande situatie ? Volgens mij moet ik bij United een claim indienen en hoef ik een voortels niet zonder meer te accepteren ? moet ik dan vervolgens de rechtsbijstand inschakelen ?
Graag jullie advies, ik wil zelf de claim indienen zonder tussenkomst van EU claim of iets dergelijks.
Alvast bedankt.
vertraging / omboeken vlucht
Re: vertraging / omboeken vlucht
Via EUclaim gaat het echt een stuk eenvoudiger... 
Bovendien, weet je zeker dat het om een technisch mankement ging?
En niet vanwege slecht weer op de plaats waar het toestel vandaan moest komen?

Bovendien, weet je zeker dat het om een technisch mankement ging?
En niet vanwege slecht weer op de plaats waar het toestel vandaan moest komen?

Voor zover ik weet kun je alleen een claim indienen in de volgende situaties:
- je vliegt vanaf een luchthaven in de Europese Unie
- of je vliegt vanuit een land buiten de Europese unie naar een luchthaven in de Europese unie met een Europese luchtvaartmaatschappij
Je schrijft dat je met United zou vliegen vanaf MCO, dat is een amerikaanse maatschappij en een luchthaven buiten de Europese unie. Volgens mij gelden dan in ieder geval de europese claimregels niet, maar je kunt natuurlijk altijd United aanschrijven en zien hoever je komt.
- je vliegt vanaf een luchthaven in de Europese Unie
- of je vliegt vanuit een land buiten de Europese unie naar een luchthaven in de Europese unie met een Europese luchtvaartmaatschappij
Je schrijft dat je met United zou vliegen vanaf MCO, dat is een amerikaanse maatschappij en een luchthaven buiten de Europese unie. Volgens mij gelden dan in ieder geval de europese claimregels niet, maar je kunt natuurlijk altijd United aanschrijven en zien hoever je komt.
Het enige nadeel is dat je dan meestal wordt afgescheept met een paar vouchers t.w.v. US$ 50,- of USS$ 100,-Lazy schreef:Volgens mij gelden dan in ieder geval de europese claimregels niet, maar je kunt natuurlijk altijd United aanschrijven en zien hoever je komt.

- Orlando2005
Gelet op de verordening denk ik dat je geen recht hebt op enige compensatie omdat je wel aankomt in een land van de europeese unie maar de oorspronkelijke transporteur United niet onder deze verordening valt.
De rechten van vliegtuigpassagiers zijn vastgelegd in de EG-verordening 261/2004. Sinds februari 2004 bestaat er binnen de Europese Unie een wet die uw rechten als vliegtuigpassagier regelt: EG Verordening 261/2004.
EG-verordening 261/2004 is van toepassing op alle vluchten binnen de Europese Unie, alle vluchten die vertrekken vanuit de Europese Unie naar een land buiten de Unie ongeacht het land van registratie van de luchtvaartmaatschappij en alle vluchten die aankomen in een EU land en die uitgevoerd worden door een Europese luchtvaartmaatschappij.
De rechten van vliegtuigpassagiers zijn vastgelegd in de EG-verordening 261/2004. Sinds februari 2004 bestaat er binnen de Europese Unie een wet die uw rechten als vliegtuigpassagier regelt: EG Verordening 261/2004.
EG-verordening 261/2004 is van toepassing op alle vluchten binnen de Europese Unie, alle vluchten die vertrekken vanuit de Europese Unie naar een land buiten de Unie ongeacht het land van registratie van de luchtvaartmaatschappij en alle vluchten die aankomen in een EU land en die uitgevoerd worden door een Europese luchtvaartmaatschappij.
Bedankt voor de informatie !
De brief naar United Airlines is inmiddels verzonden. Misschien heb ik nog een gelukje omdat ik beide keren gevlogen heb met Lufthansa.
Ik denk persoonlijk dat dit geen geldig argument is aangezien United Airlines de maatschappij is waar geboekt is.
We wachten het rustig af.
De brief naar United Airlines is inmiddels verzonden. Misschien heb ik nog een gelukje omdat ik beide keren gevlogen heb met Lufthansa.
Ik denk persoonlijk dat dit geen geldig argument is aangezien United Airlines de maatschappij is waar geboekt is.
We wachten het rustig af.
Hoi,
Wij hebben een claim ingediend na vertraging van Düsseldorf naar las Vegas.
De vertraging was meer dan drie uur. We hebben claim ingediend via vluchtvertraagd.nl.
Deze hebben we redelijk snel toegewezen gekregen. We mochten kiezen van american airlines of €600 of $1750 pp aan vouchers.
Die keuzen was snel gemaakt wij kozen voor de vouchers. Ik zeg american airlines BEDANKT!!!
Wij hebben een claim ingediend na vertraging van Düsseldorf naar las Vegas.
De vertraging was meer dan drie uur. We hebben claim ingediend via vluchtvertraagd.nl.
Deze hebben we redelijk snel toegewezen gekregen. We mochten kiezen van american airlines of €600 of $1750 pp aan vouchers.
Die keuzen was snel gemaakt wij kozen voor de vouchers. Ik zeg american airlines BEDANKT!!!
Wij kwamen anderhalve week geleden ook met vertraging aan op Houston waardoor wij onze aansluiting misten en 3 uur moesten wachten, zou ik dat ook kunnen claimen dan ?

Gewoon proberen Penpetra,
Vul bij één van de claim sites je gegevens in en die kijken of je er recht op hebt.
De rest wijst zijn eigen.
Succes
Vul bij één van de claim sites je gegevens in en die kijken of je er recht op hebt.
De rest wijst zijn eigen.
Succes