Beste tijd voor Orlando!

Wat je niet in de andere rubrieken van Orlando & omgeving vindt, kun je hier kwijt
ycassee

Beste tijd voor Orlando!

Bericht door ycassee »

Ben aan het checken wat nou de leukste tijd van het jaar is om naar Orlando op vakantie te gaan, we zijn al 3x in de zomer vakantie geweest, maar willen nu wat anders.
Iemand tips!
Afbeelding

m.mouse

Re: Beste tijd voor Orlando!

Bericht door m.mouse »

Orlando is het hele jaar leuk om te gaan. Eind september en oktober is Halloween tijd. Daarna komt de kerst. In het voorjaar zijn ook speciale evenementen.
Afbeelding

Sunshine State
Contacteer:

Bericht door Sunshine State »

Hoi ycassee,

Een hele goede vraag eigenlijk!

Ik heb me dat in het verleden ook vaak afgevraagd, het ligt er ook maar aan wat je wilt zien of doen.
Wij vinden bijvoorbeeld April erg prettig om te kajakken en wandelen, veel wildlife, broedende vogels en weinig tot geen muggen.
Dus ook wandelen in stateparks is dan heerlijk, en niet in de laatste plaats heerlijke temperatuur geen hoge luchtvochtigheid en buiten het regen seizoen.

Epcot is in April....denk ik op zijn mooist ( mijn mening ) ( Flower & Garden Festival )

Sept/oktober is ook een heerlijke periode weinig regen uren, heerlijke temperaturen...
Ook een aanrader, de Halloween periode, wandelen of rijden door Celebration is dan een feest !!

We hebben ook 4 x Juli/Aug gedaan, maar mijn favo's zijn April en Sept/Okt..
Mij lijkt de kerstsfeer proeven ook een prachtperiode, is iets wat we wel van plan zijn dit jaar.
De Kerstsfeer kun je al proeven richting eind November...

Wellicht komen er nog veel reacties, ieder met zijn eigen favo periode en motivatie...
Ik ben erg benieuwd naar de mening van anderen...
Vakantie blog September 2016 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

marcel en annelies
Contacteer:

Bericht door marcel en annelies »

Wij zijn er 2 keer in September geweest en dat was echt fantastisch. Niet druk, heerlijk weer en niet zo duur!
Wij moeten nu in de vakanties maar zodra de kinderen niet meer mee gaan (duurt "nog maar" een jaar of 15 :D) dan gaan wij zeker weer in deze periode.
Verslag van onze Orlando vakantie 2014 http://citroentjes.wordpress.com/

Patrick

Bericht door Patrick »

Wij zijn in de volgende periodes geweest:

Februari - kan het soms nog koud zijn (zelfs eens moeten krabben 's ochtends). Maar ook makkelijk 25 graden. Redelijk rustig in de parken

April/Mei - heerlijke temperaturen, iets meer neerslag maar iets drukker in de parken

Oktober - heerlijke temperaturen, Halloween en redelijk rustig in de parken

zjwien
Contacteer:

Bericht door zjwien »

Wij zijn nu 4 keer in februari geweest en gaan over 3 weken weer. Het weer vinden we ideaal, soms wat fris, soms erg warm. Maar bijna geen wolken en regen. En niet te druk (behalve President's Day week), geen muggen. Ben ook 1 keer in de zomer geweest, dat doe ik dus nooit meer.
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
It is never too early to book a vacation

http://www.schoutenjanssen.nl/

tess

Bericht door tess »

Ook wij zijn in verschillende periode's geweest, oktober hadden toen wat slechtere en koude dagen tussendoor ivm orkaan Sandy waar we toch wat meegekregen hadden, schijnt over het algemeen een goeie temp te zijn in oktober.

Vorig jaar in mei geweest voor ons heerlijk lekkere temp van zo ongeveer 30 gr(of ietse meer),nu laatste keer 25 nov tot 16 dec, ook een heerlijke tijd alles al in de kerstsferen,en heerlijke temp niet te heet om iets te gaan doen.

Nu gaan we weer a.s mei, voor 3 weken, moet zeggen wij houden er wel van als het iets warmer is,afgelopen mei vonden we het niet echt heel druk in de parken.

Maar zo zie je voor iedereen ligt het anders ;)

Cindy1969

Bericht door Cindy1969 »

Een keer half februari, en een keer eind februari geweest. Beide keren goed bevallen, heerlijke temperaturen, varierend van 20 tot 30 graden. En niet benauwd, en bijna geen regen.
Vorig jaar was het 0 graden toen ik aan kwam haha, dat was wel raar. Maar overdag een heerlijke 20 graden, en dat liep langzaam op tot 30 graden, recordwarm was het toen volgens de weermannen.

Ga nu begin februari. Ben benieuwd!

Weet wel dat ik in deze tijd meer van een zonnetje en 20 graden geniet, dan een zonnetje en 25 graden in de zomer. Snak echt naar zon en warmte!

Tans4USA

Bericht door Tans4USA »

Het is altijd de beste tijd voor Orlando :mrgreen:

Wij zijn in januari geweest, in februari, in maart, juni, augustus, oktober en je kunt niks van het weer zeggen.
We hebben vorst gehad in januari maar ook temperaturen van boven de 20 graden.
In de zomermaanden heb je vaak een enorme plensbui aan het eind van de dag maar er is zoveel vertier dat je je toch wel vermaakt.

ycassee

Bericht door ycassee »

Wow wat een reacties, leuk!
Ik ben ook van mening dat elk seizoen zijn charmes heeft.
Ik neem alle opties zeker mee in mijn beslissing, ik denk zelf aan sept/okt of mei!
Tot dusver alvast bedankt voor de reacties!
:applause:
Afbeelding

ycassee

Bericht door ycassee »

We hebben geboekt we hebben gekozen voor eind oktober begin november.
Nu heb ik wat vragen:
Het weer rond die tijd?
Is het 's avonds fris?
Zijn er muggen in deze tijd?
Universaltickets wij willen niet naar de Horror night maar gewoon overdag kan ik dan gewone kaartjes kopen?

Ben benieuwd naar de antwoorden voor verder voor pret :lol:
Afbeelding

Sunshine State
Contacteer:

Bericht door Sunshine State »

Wat leuk dat jullie hebben geboekt, let de voorpret grote vormen aannemen!!

Oktober t/m eind April is "dry season' dus relatief weinig regen, maar niets is zo veranderlijk als het weer, ook in Florida.. nu een heftige bui, 10 minuten weer stralend. October is een heerlijke maand, overdag temperaturen tegen de 30 graden en in de avond heerlijk. November kan je zomaar dagen hebben van 25 tot 28 graden overdag.. In de avond kan het koeler zijn, wij leggen altijd een vestje en een "RIPPAC® RAIN JACKET" van Eddie Bauer in de auto waneer we Florida bezoeken. Het jasje kan helemaal terug in een zak van de jas, neemt dus geen plek in!!

Er zijn meer muggen in het regenseizoen, daar zou ik me in Oktober en November minder druk om maken.
Je kan je nog altijd insmeren met DEET..
Vakantie blog September 2016 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick »

ycassee schreef:
Universaltickets wij willen niet naar de Horror night maar gewoon overdag kan ik dan gewone kaartjes kopen?

Ben benieuwd naar de antwoorden voor verder voor pret :lol:
Ja, dat kan zeker. De kaartjes voor de HHN zijn optioneel en dienen apart gekocht te worden.

Heel veel plezier met plannen en de voorpret !

plutofreak
Contacteer:

Bericht door plutofreak »

Wij gaan eigenlijk altijd in september en bevalt ons goed. Heerlijk weer (af en toe een flinke bui, maar dat kan in elke periode) lekker rustig overal.
Ook zijn wij één keer in december geweest, rond de kerst. Het is dan wel erg druk overal, maar toch had het ook wel wat, qua sfeer. Die is echt fantastisch. Kerst vieren in je korte broek. Geweldig!!
September 2014 mogen we weer!!
http://orlando2014.plutofreak.nl/#home

dhg2000
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Wij zijn nu april en mei geweest en het was beide keren fantastisch!
http://miquellisamerikablog.blogspot.nl/ Mijn vernieuwde blog over Amerika!

Plaats reactie