Gps ( garmin) kaarten Amerika

Plaats reactie
JanenLien

Gps ( garmin) kaarten Amerika

Bericht door JanenLien »

Beste,

Wij vertrekken volgende week zondag op reis voor drie weken naar Florida. Alles is al op voorhand geregeld en geboekt echter 1 ding wil maar niet lukken. We hebben een garmin gps ( nuvi 2447 LMT ) en hebben op aanraden van garmin een USA kaart via de website gedownload waarvoor we 40 eur betaald hebben. Na het downloaden zetten we deze kaart dan op ons SD kaartje die we in gps zitten hebben maar de gps wil maar niet de USA kaarten herkennen. Als we een free map van USA erop zetten herkent hij deze zonder problemen maar is natuurlijk niet gedetailleerd genoeg. Al enkele malen gemaild en gebeld naar Garmin maar die maken er zich snel vanaf door te zeggen formateer de sd kaart eens of ben je zeker dat je in de juiste map heb gezet. We hebben alles al geprobeerd en het is nog steeds niet gelukt. Heeft iemand ervaring met dit probleem?

Dank u bij voorbaat

Jan & Lien

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Re: Gps ( garmin) kaarten Amerika

Bericht door PENPE »

Ik heb ook een GARMIN Nuvi 50 LM ( gekocht bij BestBuy ) en had begin dit jaar na een update een vergelijkbaar probleem. Het probleem bleek te zitten in het interne geheugen van deze GARMIN, die is namelijk maar 2GB groot en de update van de USA-map was veel groter. Dus even bij Kruidvat een goedkoop 4Gb Micro-SD kaartje gescoord en daarna lukte de update wel en werkte de GARMIN perfect tijdens onze Floridatrip :applause:
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

JanenLien

Bericht door JanenLien »

We hebben ook een 4gb kaartje aangeschaft aangezien garmin zelf ons dit aangeraden had dus dit kan niet het probleem zijn.

mvg Jan & Lien

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Als je op je Garmin kiest voor : Instellingen > Kaart > Info , dan moet je kunnen zien of de kaart daadwerkelijk is geïnstalleerd en ook geselecteerd ( Vinkje in Checkbox )

Afbeelding
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

JanenLien

Bericht door JanenLien »

Dat is juist het probleem dat we die checkbox niet krijgen. Bij andere kaarten die we eens getest hebben lukte dit wel. Alleen bij die CN van de 49 lower stages gaat dit niet. Dat vinden wij juist zo raar.

mvg

Sunshine State
Contacteer:

Bericht door Sunshine State »

Het is in ieder geval al vreemd dat Garmin je aanraadt een kaart te kopen voor 40 euro als je LMT model hebt! ( Tenzij het een LMT Nederlands model betreft )
De LMT zou met de Garmin http://software.garmin.com/nl-NL/express.html gewoon de updates moeten draaien voor de VS.

( Garmin Express to keep your nüvi up-to-date )
LMT staat voor: levenslange 3D Traffic- verkeersinformatie en kaartupdates!!

Heb je de Garmin gekocht in de VS?
Wanneer het een Europese LMT is, heb ik er weinig kijk op hoe je dit wel update naar een VS LMT kaart.
Succes in ieder geval..
Vakantie blog September 2016 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

knaapje

Bericht door knaapje »

Gezien bovenstaande neem ik aan, dat je een Europese Garmin hebt.
(LTM en de USA kaart kopen)
Heb je dan wel de goede kaart van de USA gedownload?
Ik heb er zelf een en mij werd verteld, dat de kaarten voor een USA model in het vaste geheugen gaan en voor het Europese op een SD kaart.
Dit is mij 2e Garmin (EU) en ik heb beide met SD kaart werkend.
Mijn overbuurman had ook een EU model en die had een DVD gekregen en dat bleek een andere uitvoering van de kaart te zijn die niet op een EU model werkte, maar voor een USA model was.

Misschien hier iets dergelijks aan de hand?

JanenLien

Bericht door JanenLien »

Wij hebben de kaart via mygarmin gedownload en geselecteerd dat we deze op de externe SD van 4gb willen zetten( aangezien garmin ons dit voorgesteld had ) . Als we dan kijken wat op de SD kaart staan zien we bij map deze 3 bestanden staan:
D0783240A.gma
D0783240A.unl
D0783240A.img

Maar blijkbaar herkent de gps dit niet zodat ik de CN-kaart van Noord-Amerika op de gps niet zie staan.

Het is een Europese garmin dat we hebben.

mvg Jan en Lien

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Op deze site gevonden :
De juiste kaart aanzetten!
Bij sommige recentere Garmin toestellen kan je ook kaarten gebruiken die aanwezig zijn op een SD kaart,
je kan deze kaarten opslaan op de SD kaart, en deze rechtstreeks zonder Basecamp gebruiken op je toestel.
Je mag wel niet vergeten om bij de kaartinstellingen aan te duiden dat je gebruik wil maken van de kaarten op de SD kaart,
en niet op de ingebouwde kaarten. Doe je dit niet, dan kan je geen gebruik maken van deze nieuwe kaarten,
maar laadt je toestel standaard het oude kaartmateriaal in.
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Plaats reactie