rolstoel

Wat je niet in de andere rubrieken van Orlando & omgeving vindt, kun je hier kwijt
Plaats reactie
ycassee

rolstoel

Bericht door ycassee »

Hi,
Nu gaan wij over 4 weken richting Orlando, nu heeft mijn zoon een ongelukje gehad en moet 6 weken (waarschijnlijk) in gipskoker met zijn been van lies tot enkel.
Wordt dit een probleem in Orlando of zal het wel te doen zijn???

We keken hier zo naar uit! :?
Afbeelding

John
Site Beheerder

Re: rolstoel

Bericht door John »

Geen idee of het een probleem is tijdens je Orlando vakantie, informeer in ieder geval wel ruim van tevoren wat de regels van de vliegmaatschappij zijn wat betreft vliegen met gips. http://www.flevoziekenhuis.nl/organisat ... n-met-gips
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter

adriana

Bericht door adriana »

Wij gaan al jaren met onze dochter in rolstoel naar Orlando.dit geeft weinig problemen.
Wij boeken altijd onze vlucht bij United omdat wij altijd een upgrade krijgen naar stoelen met extra beenruimte. Ook mag je als eerste boarden. Bij de ingang van het vliegtuig nemen ze de rolstoel van je over en dan gaat hij in het ruim. Prima geregeld allemaal.

In de Disney parken moet je bij aankomst eerst naar de inlichtingen toe om een kaart met pasfoto te halen. Deze kaart werkt als volgt, als je naar een aytactie ga en er staat bv een wachtrij van 1 uur krijg je aantekening op de kaart dat je over een uur terug mag komen dus je hoeft dan niet in de rij te wachten. Ook zijn er attracties met een speciale invalide ingang hier maag je in op vertoon van die kaart.

Ook moet je bij het inchekken op schiphol vragen om een rolstoelkaart voor aan de rolstoel. Deze kan je gebruiken op de parkeerplaatsen bij de parken want met een rolstoel kan je niet het treintje naar de ingang. Als je het parkeerterein van de parken oprijd moet je de blauwe lijn volgen er zullen dan parkeerwachten staan maar dan moet je even zwaaien met je kaart en met veel geluk mag je vooraan parkeren. Wel de kaart voor het raam leggen. Eigenlijk mag je hier alleen parkeren met een invalide parkeerkaart. Maar wij waren een keer deze kaart vergeten en hebben het op deze manier gedaan.

Dus met een rolstoel naar Orlando is geen enkel probleem wij zeggen altijd , de rode loper leggen ze nog net niet neer.
In Nederland kunnen ze hiervan nog heel veel leren.

ycassee

Bericht door ycassee »

Gelukkig gaat het allemaal wat beter en hoeft hij geen rolstoel mee en heeft i.p.v. het gips een brace om.
Nu vroeg ik me alleen nog af hoe gaat dit bij de douane met fouilleren?
En in Orlando airport?
Afbeelding

Patrick

Bericht door Patrick »

Mijn vader draagt een korset (vanwege rugletsel). Deze moest op MCO altijd af. Hij ging dan een apart hokje in, waar hij deze af moest doen. Het korset ging dan door de scan.
Ik kan me voorstellen dat ze dat met zijn brace ook zullen doen.

Plaats reactie