Ik heb een vraag over tolwegen in Florida. Is het mogelijk om op de routes: Orlando- Miami, Miami-West Palm Beach, West Palm beach- Orlando en Orlando- Tampa tolwegen te vermijden? Of rijd je zo enorm veel om. Is het op deze routes mogelijk cash tol te betalen of zijn er ook gedeeltes die cashless tol en dus alleen electronisch tol heffen? Buiten deze 4 routes zullen wij komende vakantie voornamelijk in en rondom Orlando verblijven en willen dus het liefst geen dure (prepaid) systemen gebruiken. Wie heeft up to date informatie hierover?
Groet Linda
Tolwegen vermijden- cash tol betalen.
-
Tolwegen vermijden- cash tol betalen.
Sleep.
Eat.
Orlando.
Repeat.
Eat.
Orlando.
Repeat.
Re: Tolwegen vermijden- cash tol betalen.
Op het traject Orlando <> Tampa kom je in ieder geval geen toll-road tegen, dus die heb je al in the pocket 
Hoe het op de overige trajecten geregeld is weet ik niet, maar er zullen ongetwijfeld nog reacties komen van overige forumleden.
Overigens zou ik toch de Toll-Option overwegen, het is reuze makkelijk en scheelt veel tijd (benzine) op/over de lange afstanden...

Hoe het op de overige trajecten geregeld is weet ik niet, maar er zullen ongetwijfeld nog reacties komen van overige forumleden.
Overigens zou ik toch de Toll-Option overwegen, het is reuze makkelijk en scheelt veel tijd (benzine) op/over de lange afstanden...

Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Wij hebben twee jaar geleden orlando-miami via de I95 gedaan die loopt langs de oostkust... Verder vermijden wij eigenlijk ook altijd de tolwegen en komen op plekken waar je normaal gesproken niet komt. Qua tol is het peanuts wat je meestal betaald maar wij vinden het gewoon leuk om eens anders te riijden en meestal qua tijd valt het wel mee qua omrijden/tijd.
Voor beide is wat te zeggen en je kan natuurlijk voor de zekerheid een sunpass aanschaffen dan kan je beide opties doen.
Voor beide is wat te zeggen en je kan natuurlijk voor de zekerheid een sunpass aanschaffen dan kan je beide opties doen.
Afgelopen zomer was onze creditkaart gekoppeld aan het kenteken van onze huurauto. Hiermee konden wij door de tolpoorten, dit was erg handig omdat wij van Orlando naar Miami zijn gereden over de turnpike en weer terug. Je kan bij deze afritten niet cash betalen. Dus ben je wel verplicht om iets te regelen want de boetes zijn vrij hoog.
- Sunshine State
- Contacteer:
Rondom Miami kun je niet contant betalen, en de wegen Orlando Miami zijn toch veelal saai, dan maar zo snel mogelijk via de Turnpike 
Overigens wanneer je bij de autohuur de sunpass optie hebt ( Alamo/ National /Hertz en vele anderen ) rij je zo door de tolpoortjes..
Op een hele vakantie maken die dollars ook niet veel uit, en de amerikaanse auto's rijden het meest zuinig op de cruise en op lange rechte stukken.
Wanneer je binnendoor veel moet optrekken en stoppen enz worden ze flink dorstig en zijn de kosten over de weken te verwaarlozen met een sunpass..
Tenzij je vind dat je veel wilt zien, maar het is ook tijdrovend!! Veel van de wegen zijn saai of min of mee hetzelfde
Dit is mijn gedachte erover

Overigens wanneer je bij de autohuur de sunpass optie hebt ( Alamo/ National /Hertz en vele anderen ) rij je zo door de tolpoortjes..
Op een hele vakantie maken die dollars ook niet veel uit, en de amerikaanse auto's rijden het meest zuinig op de cruise en op lange rechte stukken.
Wanneer je binnendoor veel moet optrekken en stoppen enz worden ze flink dorstig en zijn de kosten over de weken te verwaarlozen met een sunpass..
Tenzij je vind dat je veel wilt zien, maar het is ook tijdrovend!! Veel van de wegen zijn saai of min of mee hetzelfde

Dit is mijn gedachte erover

-
Wij zijn zeker bereid om tol betalen. Het gaat ons er alleen om dat wij dus alleen voor Traject Orlando-Miami,Miami-West Palm Beach en West Palm Beach-Orlando gebruik zouden willen/kunnen maken. Om voor deze 3 ritten nu voor de gehele autohuurperiode van 14dagen $8.99 p dag te betalen (dat is wat dollar rent a car volgens henzelf rekenen voor prepaid systeem) vinden wij echter wel overdreven. Het gaat ons er dus om dat wij niet ineens voor een cashless toll route staan en om die reden overwegen we tolwegen te vermijden. Als wij gewoon zonder gedoe en prepaid systemen gebruik kunnen makeb can de tolwegen vinden wij het prima,maar dure methodes via de autoverhuurder of registraties vooraf lijkt ons wat overdreven voor 3 ritten.
Heeft iemand hiervoor misschien een handige oplossing?
Groetjes Linda
Heeft iemand hiervoor misschien een handige oplossing?
Groetjes Linda
Sleep.
Eat.
Orlando.
Repeat.
Eat.
Orlando.
Repeat.
-
Heeft iemand ervaring mwt wat Dollar rent a car aan opties biedt voor het tollsysteem?
Sleep.
Eat.
Orlando.
Repeat.
Eat.
Orlando.
Repeat.
Je kan hier een naar kijken
http://www.floridasturnpike.com/sunpass ... /mini.html
Prepaid je betaald volgens mij alleen wat je gebruikt .. maar er zijn hier genoeg sunpass gebruikers volgens mij als je meer info nodig heb
http://www.floridasturnpike.com/sunpass ... /mini.html
Prepaid je betaald volgens mij alleen wat je gebruikt .. maar er zijn hier genoeg sunpass gebruikers volgens mij als je meer info nodig heb
Ik heb er zelf geen ervaring met Dollar, maar op de site van Dollar staat info over PlatePass® All-Inclusive Tolling :Linda & Patrick schreef:Heeft iemand ervaring mwt wat Dollar rent a car aan opties biedt voor het tollsysteem?
http://www.dollar.com/TravelCenter/Trav ... ePass.aspx
Aanvullende info kun je ook vinden op de site van PlatePass : https://www.platepass.com/

Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer