United operated by lufthansa (stoel reseveren)
-
United operated by lufthansa (stoel reseveren)
Via het reisbureau in ons dorp hebben we vliegtuigtickets en een hotel laten boeken. De pretparktickets (unlimited 14 dagen universal, sea world en bush garden doen we online).
Nu zijn de vluchten via united. Alleen de heenvlucht gaat eerst naar Frankfurt. Vanuit daar vliegen we naar Orlando. De vlucht wordt operated by Lufthansa.
Nu zeggen ze bij het reisbureau dat ze geen stoel kunnen reserveren. Ik vind dat nogal vreemd.
Eerst konden ze niets omdat ze op de site van united keken. Ik was er samen met iemand anders achter gekomen wat het vluchtnummer van lufthansa is (zelfde vlucht). Daar op de site zie ik dan gewoon het seatplan en kan ik de stoelen zien.
Kost wel wat euro maar ik reserveer liever stoelen voor de vlucht van Frankfurt naar Orlando dan dat ik langs vreemde mensen kom te zitten. Ik wil zeker langs mijn vriend zitten en het liefst ook een beetje fijne plek (ook omdat mijn vriend lange benen heeft)
Wat kunnen we nu doen en is dit een normale manier van zaken?
Reserveren jullie altijd stoelen van te voren?
Nu zijn de vluchten via united. Alleen de heenvlucht gaat eerst naar Frankfurt. Vanuit daar vliegen we naar Orlando. De vlucht wordt operated by Lufthansa.
Nu zeggen ze bij het reisbureau dat ze geen stoel kunnen reserveren. Ik vind dat nogal vreemd.
Eerst konden ze niets omdat ze op de site van united keken. Ik was er samen met iemand anders achter gekomen wat het vluchtnummer van lufthansa is (zelfde vlucht). Daar op de site zie ik dan gewoon het seatplan en kan ik de stoelen zien.
Kost wel wat euro maar ik reserveer liever stoelen voor de vlucht van Frankfurt naar Orlando dan dat ik langs vreemde mensen kom te zitten. Ik wil zeker langs mijn vriend zitten en het liefst ook een beetje fijne plek (ook omdat mijn vriend lange benen heeft)
Wat kunnen we nu doen en is dit een normale manier van zaken?
- Orlando2005
Re: United operated by lufthansa (stoel reseveren)
Als je het United reserveringsnummer hebt kan je inloggen op de site van United. Als je je reservering dan ziet staat er linksboven "view additional confirmation numbers". Als je die aanklikt krijg je het Lufthansa reserveringsnummer. Met dat nummer kan je je reservering op de site van Lufthansa inzien en stoelen vastleggen.suuske1981 schreef:Wat kunnen we nu doen en is dit een normale manier van zaken?
Gr. Ronald
Ronald,
Weet niet hoe jij het doet, maar ik kan op de Lufthansa site met geen mogelijkheid mijn stoelen reserveren.
Goose
Weet niet hoe jij het doet, maar ik kan op de Lufthansa site met geen mogelijkheid mijn stoelen reserveren.
Goose
-
Ik ook niet, hij heeft alleen maar kruisjes in de stoelen.
maar ik geef niet op. Heb een bericht naar zowel united als Lufthansa gestuurd. Ik had trouwens van het reisbureau al de nummers van Lufthansa gekregen.
maar ik geef niet op. Heb een bericht naar zowel united als Lufthansa gestuurd. Ik had trouwens van het reisbureau al de nummers van Lufthansa gekregen.
Ik zie ook slechts kruisjes en kan niks invullen. Ben benieuwd naar jouw ervaringen
Goose
Goose
- Orlando2005
Ik heb afgelopen zomer geboekt bij United en gevlogen met Lufthansa.goose schreef:Ronald,
Goose
Na ingelogd te zijn op de site van United aldaar mijn Lufthansa reservering kunnen zien/vinden.
Vervolgens ingelogd op de site van Lufthansa (miles en more) en mbv het Lufthansa reserveringsnummer kon ik de stoelen vastleggen.Ik ben nergens kruisjes tegen gekomen.
Op de site van Lufthansa nog even gekeken en ook daat staat vermeld dat je je stoelen kan vastleggen.
Yes, Lufthansa offers you the option of choosing seats for yourself and your travelling companions in advance. You can reserve your seat directly when booking your flight or later online under ‘My Bookings’.
Gr. Ronald
Maar je moet wel betalen, tenzij je binnen 24 uur vliegt
Wij hebben afgelopen jaar met United gevlogen en de tickets ook via reisbureau geboekt. Dit was niet via Lufthansa maar vanaf Amsterdam. Vanaf het begin hebben we stoelnummers gereserveerd en bij inloggen via United konden we dit ook zien. Een dag van tevoren was dit ineens gewijzigd en zaten er twee links en twee rechts in het vliegtuig. Op Schiphol konden ze niets meer voor ons doen en ze zeiden dat dit kwam doordat we via reisbureau hadden geboekt. De verklaring was dat de reservering via reisbureau niet bekend zijn bij United.Heel vaag allemaal heb nog een paar pogingen gedaan om het te laten veranderen maar dit is niet gelukt.
Gelukkig uiteindelijk in het vliegtuig kunnen ruilen met mensen want ook daar moet je het zelf doen en krijg je geen medewerking van het personeel
Gelukkig uiteindelijk in het vliegtuig kunnen ruilen met mensen want ook daar moet je het zelf doen en krijg je geen medewerking van het personeel

@Ronald:
Krijg het echt niet voor elkaar: kan echt de stoelen niet reserveren. Wellicht komt het omdat ik via E-bookers geboekt heb, zou het anders ook niet weten. Is trouwens eerste keer dat het mij niet lukt bij een vlucht.
Goose
Krijg het echt niet voor elkaar: kan echt de stoelen niet reserveren. Wellicht komt het omdat ik via E-bookers geboekt heb, zou het anders ook niet weten. Is trouwens eerste keer dat het mij niet lukt bij een vlucht.
Goose
-
Ik heb het probleem dat ik wel in kan loggen in miles and more (heb een account aangemaakt) maar dat ik dan mijn boeking (gedaan door reisbureau niet kan zien).
Weet jij toevallig hoe ik die kan koppelen (dus mijn boeking als ik ingelogd ben).
Je mag me ook een privebericht sturen. Dan kan ik tenminste wel stoelen reserveren. Wat voor mij nogal belangrijk is.
Weet jij toevallig hoe ik die kan koppelen (dus mijn boeking als ik ingelogd ben).
Je mag me ook een privebericht sturen. Dan kan ik tenminste wel stoelen reserveren. Wat voor mij nogal belangrijk is.
Laatst gewijzigd door John op 12 jan 2015 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: full quote verwijderd
Reden: full quote verwijderd
- Orlando2005
Om er hier een niet al te lang verhaal van te maken heb ik je een PB gestuurd.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
- Orlando2005
Omdat het anders zo´n lang topic gaat worden maar ik heb van Suuske1981 inmiddels begrepen dat het haar gelukt is, dus misschien dat zij even kan vertellen hoe ze het gedaan heeft.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
Ben inderdaad erg benieuwd. Zit met zelfde probleem en daar is een forum toch voor ?
Goose
Goose
Wij hebben vorig via AV een vlucht met United naar MCO geboekt.
Omdat we heen via Frantfurt vlogen werd dit dan ook door Lufthansa uitgevoerd.
Bij AV hebben wij aangegeven op welke stoelen wij wilden zitten.
Na een vliegtuig wissel waren wij op plaatsen gezet waar wij niet wilden zitten.
Wij hebben daarom contact opgenomen met Lufthansa en deze hebben ons toen telefonisch geholpen met het omzetten van de stoelen.
Sjon en Bianca
Omdat we heen via Frantfurt vlogen werd dit dan ook door Lufthansa uitgevoerd.
Bij AV hebben wij aangegeven op welke stoelen wij wilden zitten.
Na een vliegtuig wissel waren wij op plaatsen gezet waar wij niet wilden zitten.
Wij hebben daarom contact opgenomen met Lufthansa en deze hebben ons toen telefonisch geholpen met het omzetten van de stoelen.
Sjon en Bianca