Skrill Prepaid Credit Card

Wat je niet in de andere rubrieken van Orlando & omgeving vindt, kun je hier kwijt
Plaats reactie
PENPE
Redacteur
Contacteer:

Skrill Prepaid Credit Card

Bericht door PENPE »

Een heel goed alternatief voor het gebruiken van je Debit- en/of Creditcard tijdens je Florida-trip is de Skrill Prepaid Credit Card. Voordeel van deze card is dat je limiet bestaat uit het bedrag wat je er op dat moment op zet dus beperk je de schade in het geval dat je ergens geskimd wordt.

Samen met een forumlid hebben we beide vorig jaar zo'n card aangevraagd om dit eens te gaan testen bij bv benzinestations, en het werkte prima.

Als ik moest gaan tanken, zette ik middels iDeal een bedrag wat ik nodig dacht te hebben voor de benzine op de kaart en dit saldo is gelijk actief en kon 10 min later zonder problemen tanken. Het is wel zo dat de automaat de kaart niet als zodanige cc herkend, dus je moet bij een gas station eerst even naar binnen om aan te geven dat je gaat tanken met een prepaid-cc. Ze vragen voor ongeveer welk bedrag je wilt gaan tanken en dan geven ze de pomp vrij en kun je je tank vullen. Daarna moet je wel weer even naar binnen om je 'bonnetje' op te halen. De laatsgenoemde handelingen zijn weliswaar een beetje omslachtig maar voorkomt wel dat je card geskimd kan worden.

Uiteraard kun je deze kaart gebruiken om bv te betalen in een restaurant o.i.d. maar je kunt hem niet gebruiken voor bv de borg van je villa/huurauto.

Afbeelding

Meer info, ook over het aanvragen van de Skrill Card kun je vinden op : https://www.skrill.com/en/personal/

Binnenkort gaat het "test-team" weer op pad, wij houden u op de hoogte ;-)
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Suus
Contacteer:

Re: Skrill Prepaid Credit Card

Bericht door Suus »

PENPE schreef:Uiteraard kun je deze kaart gebruiken om bv te betalen in een restaurant o.i.d. maar je kunt hem niet gebruiken voor bv de borg van je villa/huurauto.
Is dat met alle prepaid kaarten zo? Of met alleen deze?
Ons YouTube Kanaal: TROJ TV
Onze avonturen: BLOG
"Love's the only rule"

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Ga er maar vanuit dat dit met alle prepaid kaarten zo is. Kan ook niet anders want je limiet is het bedrag wat er op dat moment op staat. Of je moet ervoor zorgen dat, hoe dan ook, je borgbedrag als saldo aanwezig is. Misschien dat dat wel werkt....

Overigens vergat ik bij de start van dit topic te vermelden dat de prepaid card ook handig is voor online-aankopen
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Shamulover
Contacteer:

Bericht door Shamulover »

Ik heb een skrill kaart en ik heb m gebruikt in een hotel als borg. En hier komt de catch...het duurt heel erg lang voordat je de borg terugkrijgt. Daarom wordt gebruik van de skrill kaart voor borg en dergelijke ook afgeraden.
Verder bevalt me de kaart prima. Ook een prima klantenservice.

gayka

Bericht door gayka »

Wij hebben de afgelopen vakantie praktisch alle aankopen gedaan met een Skrill kaart, huurauto en villa waren al met gewone CC geregeld, en we hebben geen enkel probleem gehad met de kaart. Het tanken moet je inderdaad eerst aanmelden maar je hoeft in principe niet eens terug om een bonnetje te halen want bij ons werd iedere keer keurig het getankte bedrag afgeschreven en geen cent teveel. We zijn 4 weken geweest en hebben ong. 5000 km gereden dus dan weet vanzelf wel dat we genoeg hebben getankt. Het is inderdaad heerlijk dat je binnen 10 minuten over het geld kan beschikken als je het heb overgeschreven.
Afbeelding

Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

PENPE schreef:Of je moet ervoor zorgen dat, hoe dan ook, je borgbedrag als saldo aanwezig is. Misschien dat dat wel werkt....
Dat was wel de bedoeling om dat te doen! :D
Ons YouTube Kanaal: TROJ TV
Onze avonturen: BLOG
"Love's the only rule"

Jackie
Contacteer:

Bericht door Jackie »

Ik heb een account aangemaakt.
Begrijp ik nou goed dat ik als ik 10 euro stort de kaart wordt opgestuurd?

Hebben jullie een Nederlands adres opgegeven?

Jackie

habbekuk

Bericht door habbekuk »

Halloooo,

Dit zijn altijd weer leuke weetjes maar roepen ook weer vragen op :lol:

Je creditcard is toch verzekerd tegen skimmen?
Bij de Walmart zul je dus ook deze kaart kunnen gebruiken?
Stel je zet voor € 800,- op je kaart via Ideal daar betaal je geen kosten voor of 1%.
De betalingen bij de supermarkt, restaurant enzv. betaal je dan geen provisie kosten meer over?

Groet...

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Staat op de website die Penpe al noemde : https://www.skrill.com/en/prepaid-mastercard/

Free of charge:
Paying in shops, restaurants or online
Bank transfer top-up
Receiving cash
Online statement
Pin re-issue

Fees:
10 EUR annual fee***
2.49% FX fee
1.80 EUR ATM fee**

*Subject to successful identity and residency verification
**Local ATM surcharges may apply
***These fees are converted dynamically if the customer wallet currency differs
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Hannie
Contacteer:

Bericht door Hannie »

Hoe zit het dan met wisselkoersen?
2,49% FX fee trekt dan gelijk mijn aandacht. Ik heb het even opgezocht en dan vind ik dit:

Foreign transaction fee
Foreign transaction fees are charged by most credit card companies on purchases made in a foreign currency, or on purchases that involve a foreign bank (regardless of whether a foreign currency is used). Usually, foreign transaction fees are a percentage of the amount of each foreign currency purchase, with no minimum or maximum. Sometimes this fee is called a foreign exchange fee. It once was called a currency conversion fee. Foreign transaction fees are charged by U.S. transaction processors such as Visa and MasterCard. The card issuing bank may choose to pass that fee along to consumers; most do, and some tack on their own fees.

Dan is nog niet duidelijk of dit eenmalig is als je geld op de kaart zet wat omgezet wordt naar dollars. Of zet je euro's op de kaart en worden die bij elke transactie omgezet naar dollars waar je voor betaald.

Op de site van skrill lees ik ook nog dit: For transactions involving currency conversion Skrill adds a fee of between 2.99% and 3.99%** to the wholesale exchange rate we offer.

Ze zeggen dat ze transparant zijn met de kosten maar mij is het nog niet geheel duidelijk.
Al onze blogs op: http://daneleens.blogspot.com
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Zoals alle financiële instellingen verdient men met transacties.

Voorbeeld van de Rabobank:
Vreemde valuta met uw creditcard: € 4,50 en 1,5% koersopslag
Vreemde valuta met uw Rabo WereldPas: € 3,50 bij het Rabo DirectPakket, € 1 bij het Rabo BasisPakket en 1% koersopslag.
Bij het Rabo TotaalPakket en het Rabo RiantPakket betaalt u alleen 1% koersopslag

Ing:
Geld opnemen bij een geldautomaat € 4,50 per opname € 4,50 + 1,50% koersopslag per opname
Geld opnemen in een bankkantoor in het buitenland 3% van het bedrag, met een minimum van € 4,50 per opname 3% van het opgenomen bedrag, met een minimum van € 4,50, + 1,50% koersopslag per opname

Aangezien je gewoon een Mastercard krijgt , berekend Skrill de fees van Mastercard door:
Het bedrag dat u opneemt of betaalt in vreemde valuta, wordt naar euro omgerekend.
U kunt de gebruikte wisselkoers vinden op de site van MasterCard. https://www.mastercard.com/global/curre ... index.html
De werkelijk gebruikte koers ziet u op uw rekeningoverzicht.
Voor een betaling of geldopname in vreemde valuta geldt een valutakoersmarge.

Naast het gemak van "verzekerde" transacties en prepaid opwaarderen ( waardoor skimmen iets minder pijnlijk is )
lijken mij de fees van de NL banken fors en blijft het lastig inschatten omdat koersen immers continu wijzigen.
Misschien dat gebruikers van deze kaart ( ik weet dat ze er zijn ) meer inzicht kunnen geven.
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Plaats reactie