Terugvlucht gecancelled

Stefan

Re: Terugvlucht gecancelled

Bericht door Stefan »

Vandaag weer niet door Expedia teruggebeld. :cry: Dus zelf maar weer gebeld: helaas, de afdeling is niet bereikbaar, ze bellen u terug...

Uit pure frustratie nu rechtstreeks BA gebeld (ook al geven ze op de site aan dat je het via de reisorganisatie moet regelen):

Binnen 5 minuten waren we gratis omgeboekt naar een retourvlucht Orlando- Philadelphia- Amsterdam! :applause:
We vertrekken wel een paar uur eerder uit Orlando (rond 14.00u), maar komen ook vroeger aan in Amsterdam (even voor 9.00u).
Combinatievlucht US Airways/BA.
BA gaf aan dat die combinatievluchten vaak niet beschikbaar zijn voor Expedia en dat ze bekent zijn met de service van Expedia....

Iedereen bedankt voor het meedenken! :applause:

elstars

Bericht door elstars »

Wij hebben voor onze reis in september ook gedoe gehad met de terugreis. Ook wij hadden bij Expedia geboekt voor de vluchten met BA. Zodra we zagen dat er problemen waren hebben we contact opgenomen met Expedia. Inderdaad hadden wij ook met een niet echt bereidwillige klantenservice te maken. We hebben net zolang aangedrongen totdat we een manager aan de lijn hadden. Hij begon nog met "ja, u moet begrijpen dat deze kwestie pas in september speelt, dus we geven prioriteit aan andere klanten, maar voor u maken we een uitzondering". Wij zeiden: " voor u zijn deze zaken heel normaal, maar wij willen de dingen goed geregeld hebben, ook al duurt dit nog een half jaar".

Uiteindelijk hebben we een terugvlucht met US Airways aangeboden gekregen, met overstap in Philiadelpia en daarna rechtstreeks naar Amsterdam. We waren niet echt blij met US Airways (vliegen met een B 757 de oceaan over), maar hebben het toch geaccepteerd. US Airways en BA doen allerlei dingen samen, als je via de BA site boekt, kun je ook US Airways vluchten boeken. Dit is dus ook een optie.

Stefan

Bericht door Stefan »

Herkenbaar. Wij kregen ook te horen dat ze voorrang gaven aan urgente gevallen (2 weken voor vertrek vind ik toch aardig urgent). De vlucht via Philiadelphia hadden we ook gezien, maar kon Expedia zelf niet meer boeken.

m.mouse

Bericht door m.mouse »

Blij dat het opgelost is. Niet echt reclame voor Expedia. Ik heb een keer meegemaakt dat mijn eerste vlucht 23 uur naar voren was gezet, terwijl mijn tweede vlucht van Madrid naar Amsterdam was blijven staan. Zou dus een hele dag in Madrid moeten wachten. Ik had geboekt bij vliegwinkel en zij hebben binnen 24 uur andere vluchten voor me gevonden met een hele andere maatschappij. de tijden waren nog beter dan mijn oorspronkelijke vluchten. Ben blij dat ik toen niet bij expedia had geboekt. Ik was toch al helemaal overstuur want je wilt zo snel mogelijk zekerheid.
Afbeelding

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

elstars schreef:.. We waren niet echt blij met US Airways (vliegen met een B 757 de oceaan over), maar hebben het toch geaccepteerd..
Vliegen met een ( US Airways) B757-200 is helemaal niet verkeerd hoor ;)
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

oOz

Bericht door oOz »

Inmiddels ben ik weer terug uit Florida.

De terugvlucht van MCO naar Gatwick waarmee we zouden vliegen was ook gecanceld.
Vertrek zou plaatsvinden om 20:00 maar in de ochtend kreeg ik om 07:10 een mailtje dat vlucht geannuleerd was.
Nadat ik rustig wakker was geworden maar gebeld met BA (hadden rechtstreeks geboekt) wat nu de bedoeling is.

Werd eerst moeilijk gedaan over opties om terug in amsterdam te komen.
Nadat ik zelf vroeg of via Philadelphia geen optie was, werd ik in bijna een kwartier in de wacht gezet en ging BA proberen dit voor elkaar te krijgen.
Nadeel was wel dat ik vrijwel direct naar vliegveld kon vertrekken en dus een halve dag Florida mis liep.
Gelukt, we konden met American Airways via Philadelphia terug naar Amsterdam.
Achteraf bleek dat meteen bellen wel zijn voordelen had.
Alle vluchten waren overvol en stonden overal passagiers op standby bij het vliegveld.

Vlucht naar Philadelphia was redelijk (mooi nieuw modern vliegtuig) maar geen service zoals BA (eten drinken tv etc... maar was toch relatief korte vlucht).
Vlucht van Philadelphia naar Amsterdam was minder, oud vliegtuig met geen persoonlijk entertainment systeem, geen gratis wijntjes en minder bagage allowance (1 kilo is toch wel veel als je precies de maximale allowance had).

Maargoed, omdat alle aangeboden alternatieve vluchten meer dan 4 uur verschil hadden in oorspronkelijke vertrektijd en de vlucht een long haul vlucht betrof heb ik nu schijnbaar recht op 600 euro pp mits de geannuleerde vlucht geen overmacht betrof bij BA.
Maar dat laat ik een extern bedrijfje uitzoeken die op basis van no cure no pay werken.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Toevallig staat er vandaag op Telegraaf.nl een artikeltje over claimen na een annulering :

"...Heeft u weleens een vergoeding geclaimd na een geannuleerde of vertraagde vlucht? En, lukte het een beetje? Of probeerde de maatschappij u af te schepen met een voucher? En wat zijn uw ervaringen met zogenaamde claimbureaus?

Nog steeds weten heel veel reizigers niet dat ze na een annulering of vertraging van meer dan drie uur vaak recht hebben op een schadevergoeding. En dat kan, al naar gelang de duur en de lengte van de vlucht, flink in de papieren lopen! De bedragen variëren van 250 tot 600 euro, toch de moeite meer dan waard.

Maar dat claimen valt nog helemaal niet mee. Oké, een voorbeeldbrief richting luchtvaartmaatschappij is snel gevonden op internet. Maar wat als je daarna een afwijzing of een voucher op de deurmat vindt? Terwijl je eigenlijk gewoon recht hebt op harde munten?

We weten allemaal hoe dat gaat; tijdens de vertraging zelf loop je van frustratie nog met het schuim op de mond rond te stampen, maar eenmaal thuis of op de plek van bestemming is het leed alweer snel vergeten. Wie dan leest dat je na een afwijzing van de maatschappij naar het ‘Meldpunt luchtvaartpassagiers van de Inspectie Leefomgeving en Transport’ moet stappen, zakt de moed al snel in de schoenen.

Bureaus als EUclaim en EUdelay spelen daar slim op in: zij bieden aan de zaakjes op grond van ‘no cure no pay’ te regelen, desnoods met juridische middelen. Lukt het geld los te krijgen, dan strijken zij daar een provisie van op. Maar misschien altijd beter dan niets?

Heeft u weleens zo’n bureau ingeschakeld? Of zelf geprobeerd om een vergoeding los te krijgen? Ik ben heel benieuwd hoe dat is gegaan...."

Bron : Telegraaf.nl
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Arianne

Bericht door Arianne »

Wij hebben vorig jaar via ba geclaimed. Mijn man had na vele omwegen en vertagingen lomdon bereikt en stranden daar alsnog met een gecancelde vlucht. Claim ingedient na veel mailen en dreigen met juridische stappen. Kregen we zonder enig bericht 250 euro op de rekening gestort. Ze hadden aalleen over het laatste stuk berekend. Daar was bij hun de vertraging opgelopen. De overige problemen waren met us airwys en die vallen niet onder de claim regeling. Dus de aanhouder wint in deze.

elstars

Bericht door elstars »

Wij hebben meteen na thuiskomst van een vakantie een claim via hun website bij de KLM neergelegd. Binnen 2 dagen hadden we een medewerker aan de telefoon ( hij belde zelf!) en meldde dat we de maximale vergoeding kregen. Onze vlucht was gecanceld en we zijn met een volgende vlucht 6 uur later thuisgekomen Enkele dagen later was de vergoeding geregeld. Dit ging toen supersnel. Ook extra dinerkosten zijn netjes vergoed. We hadden dus een erg positieve ervaring met KLM.

Sunshine State
Contacteer:

Bericht door Sunshine State »

Netjes gedaan door KLM zo kan het dus ook !! :applause:
Vakantie blog September 2016 http://www.oldersom.nl

Afbeelding

Plaats reactie