(… Choose whatever rental car you’d like from the Aisle and only pay the reserved Midsize rate…)
Verhuurder: National
Gereserveerd bij: National Emerald
Opgehaald in: Orlando-Sanford ( SFB )
Afgeleverd in: Orlando-Sanford ( SFB )
Meegekregen: Nissan Pathfinder ( SFAR-klasse ) ( Standard-SUV )
Wanneer : 12-06 t/m 20/06
Op Orlando-Sanford heeft National helaas (nog) geen Emerald Aisle en ook de keuze/voorraad auto's is daar vrij beperkt. Zodoende moet je je daar dan ook bij de balie van National melden voor de formaliteiten alsmede de sleutels van de auto. Als ik aan de balie mn "Emerald Executive Elite"-pas toon mag ik een keuze maken uit een aantal auto's waaronder de bekende midsize in diverse merken, een Fullsize 4-door Chevrolet Impala, een Hyundai Santa-Fe of een Nissan Pathfinder. Gezien onze goede ervaringen een aantal jaar geleden met zo'n Pathfinder besluiten we om de Nissan mee te nemen, mocht deze evengoed niet bevallen kunnen/willen we desnoods meteen op MCO ( daar komen we toch langs ) de auto omruilen. Eenmaal onderweg blijkt ook deze nieuwe versie van de Pathfinder uitstekend te rijden en besluiten we om niet te ruilen op MCO.
" Maar je gaat in de USA toch niet in een Japanner rijden ? " kreeg ik al gauw te horen. Nou, waarom niet ? De auto is " Proudly Built In America " en speciaal ontwikkeld voor de Amerikaanse markt/smaak. Alles is, net zoals in de USA-merken, aanwezig zoals een goede audio-installatie, SiriusXM Satellite, Bluetooth en alle andere gadgets die ook in de Amerikaanse merken zitten. Moet wel opmerken dat deze Amerikaanse-Japanner in vergelijking wel degelijker in elkaar zit.
Met de 3.6 liter V6 met 260Hp en CVT-automaat rijdt de Nissan als een speer en 'deed' ondanks mn zware rechtervoet 21,9 Mpg ( in onze termen is dat 1 op 11 ) en dat is helemaal niet verkeerd.
En wat dan nog, de benzine was 'maar' $2,54 p/gallon