Beste Orlandofansforummers,
Graag wil ik mij in dit bericht even voorstellen en tegelijkertijd ook wat vragen stellen.
Mijn naam is Stephany en ik ben, zoals velen van jullie, 'besmet' met het Orlando'virus'. Op de leeftijd van 12 jaar ben ik in mei 2002 voor het eerst met mijn ouders en zusjes naar Orlando toe gereisd. Vanaf dat moment heb ik altijd gezegd, hier ga ik nog heel vaak terug komen. Iedereen om mij heen verklaarde mij voor gek (want gezien is gezien toch?) maar ik bleef stug uitleggen; sommige mensen gaan ieder jaar naar Zuid-Frankrijk, ik zou ieder jaar wel naar Orlando toe kunnen. Heel wat jaren later in mei 2012 kwam mijn lang verwachte droom eindelijk uit, ik ging weer naar Orlando en dit keer samen met mijn verloofde! Dat jaar daarop zijn we weer naar Orlando toe gereisd, dit keer op huwelijksreis, in oktober 2013. In november 2014 ben ik bevallen van onze zoon Bram en vanaf dat moment is het weer aan het kriebelen om naar Orlando toe te gaan.
Ik en mijn man vinden de meivakantie een prettige reisperiode om naar Orlando toe te gaan. We zitten er aan te denken om dus in de meivakantie (en een week ervoor in totaal 14 dagen) naar Orlando toe te gaan.
Nu is alleen de vraag; in welk jaar? Ik hoop dat jullie medeforummers me daarbij kunnen helpen. Als we volgend jaar meivakantie gaan, in 2016, is onze kleine man 1,5 jaar. Als we besluiten het nog een jaar uit te stellen is hij in mei 2017 2,5 jaar. We willen graag gaan voor hij de leeftijd van 3 jaar bereikt (kosten technisch betaal je mml niet in de parken e.d. voor een kind onder de 3 jaar). Allebei de jaren gaan wordt helaas echt te kostbaar voor ons. Zijn jullie wel eens met een kind van die (of beide) leeftijden naar Orlando toe gevolgen? Was die reis goed te doen? Bestaat er zoiets als een ideale reisleeftijd voor peuters?
We begrijpen dat onze kleine man met beide leeftijden nog niet echt iets meekrijgt van de Disney parken e.d. maar dat is ook niet de opzet van deze reis. Wij als ouders genieten erg van Orlando en vinden het super om daar te zijn.
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!
Groetjes, Stephany
Voorstellen met wat vragen
Re: Voorstellen met wat vragen
Stephany,
Welkom op het forum ik hoop dat mede forumleden jouw vraag kunnen beantwoorden want wij hebben hier geen ervaring mee.
Onze dochter was 7 jaar toen wij voor het eerst gingen, maar wel net als jij meteen bevangen met het Amerika virus.
Sjon en Bianca
Welkom op het forum ik hoop dat mede forumleden jouw vraag kunnen beantwoorden want wij hebben hier geen ervaring mee.
Onze dochter was 7 jaar toen wij voor het eerst gingen, maar wel net als jij meteen bevangen met het Amerika virus.
Sjon en Bianca
Ik denk dat het heel erg van kind tot kind kan verschillen hoe de (vlieg)reis ervaren wordt.
Wij hebben nooit problemen gehad met onze zoon in het vliegtuig hij vond het allemaal erg interessant. Je moet natuurlijk wel voor genoeg afleiding zorgen. Kleine ingepakte cadeautjes die je af en toe te voorschijn kunt toveren b.v.
Onze zoon was 11 mnd toen we voor het eerst 10 uur gingen vliegen met hem(niet fl) Hij was 3jr toen we voor het eerst naar FL en Disney gingen. Ging ook allemaal prima. Alleen bij Disney had hij in zijn hoofd dat hij Mickey een handje ging geven en toen dat gebeurd was was het klaar voor hem en wilde hij weg. Dus misschien met een kind van boven de 2 jr ook rekening houden met een eigen willetje. Misschien is dat met 1.5 jr wat minder maar zal ook van kind tot kind verschillen.
En je kunt denk ik beter in een condo, townhome of villa gaan zitten dan in een hotel. Dan kun je ook nog wat voor je zelf doen als je kind slaapt.
Wij hebben nooit problemen gehad met onze zoon in het vliegtuig hij vond het allemaal erg interessant. Je moet natuurlijk wel voor genoeg afleiding zorgen. Kleine ingepakte cadeautjes die je af en toe te voorschijn kunt toveren b.v.
Onze zoon was 11 mnd toen we voor het eerst 10 uur gingen vliegen met hem(niet fl) Hij was 3jr toen we voor het eerst naar FL en Disney gingen. Ging ook allemaal prima. Alleen bij Disney had hij in zijn hoofd dat hij Mickey een handje ging geven en toen dat gebeurd was was het klaar voor hem en wilde hij weg. Dus misschien met een kind van boven de 2 jr ook rekening houden met een eigen willetje. Misschien is dat met 1.5 jr wat minder maar zal ook van kind tot kind verschillen.
En je kunt denk ik beter in een condo, townhome of villa gaan zitten dan in een hotel. Dan kun je ook nog wat voor je zelf doen als je kind slaapt.
Al onze blogs op: http://daneleens.blogspot.com
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.
Hallo Stephany, welkom bij Orlandofans. Ik heb zelf geen kinderen, maar ik heb wel mijn zus en haar 20 maanden oud zoontje een keer meegenomen naar Orlando. Het was een geweldige vakantie en ook de kleine man heeft genoten. Helemaal geen problemen gehad met het vliegen, maar dat kan ook anders. Ligt echt aan het kind. En ik sluit me aan bij Hannie. Een condo of huisje is wel verstandig. Als je een aparte slaapkamer hebt, dan heb je zelf nog een beetje ruimte om te zitten en te kletsen zonder Bram wakker te maken.
Hallo,
Wij zijn afgelopen december geweest toen werd onze dochter 2 daar en die vond het superleuk. We gaan nu weer terug in oktober en ze heeft er alleen nog maar over wanneer we gaan.
Vliegen ging op zich ook goed.
Wij zijn afgelopen december geweest toen werd onze dochter 2 daar en die vond het superleuk. We gaan nu weer terug in oktober en ze heeft er alleen nog maar over wanneer we gaan.
Vliegen ging op zich ook goed.
Bedankt voor jullie reactie's. Het is echt een lastige keuze. Ik denk dat als we gaan, het redelijk kort op de vertrek datum geboekt zal gaan worden. Het is zo lastig in te schatten hoe de kleine man zal zijn over een x aantal maanden!
Mensen met andere ervaringen met kinderen, jullie ervarigen zijn ook van harte welkom!
Mensen met andere ervaringen met kinderen, jullie ervarigen zijn ook van harte welkom!
Wij zijn met onze dochter gegaan naar Florida toen ze 1,5 jaar was. Dit ging goed, met haar broer en zus zijn we ook een paar keer over de oceaan (Canada) geweest in de leeftijd van 1 tot 4,5 jaar.
Vliegen is per keer anders, maar bij ons is het altijd goed gegaan. Zelf zou ik ook niet in een hotel zitten met kinderen voor langere tijd. Wij hebben toen in een villa gezeten met eigen zwembad, dit was voor allemaal genieten. Een condo of townhouse is ook prima.
Welke leeftijd maakt volgens mij niet zoveel,uit, op beide leeftijden zullen ze later zich niets herinneren. Je moet gaan wanneer je het zelf wilt en je er goed bij voelt.
In Disney wilde onze kleinste trouwens niets van de Disney figuren weten.....
Vliegen is per keer anders, maar bij ons is het altijd goed gegaan. Zelf zou ik ook niet in een hotel zitten met kinderen voor langere tijd. Wij hebben toen in een villa gezeten met eigen zwembad, dit was voor allemaal genieten. Een condo of townhouse is ook prima.
Welke leeftijd maakt volgens mij niet zoveel,uit, op beide leeftijden zullen ze later zich niets herinneren. Je moet gaan wanneer je het zelf wilt en je er goed bij voelt.
In Disney wilde onze kleinste trouwens niets van de Disney figuren weten.....
Meivakantie in Cape Coral: https://dobjesinflorida2018.blogspot.nl
Meivakantie in Florida: http://www.dobjesinflorida2012.blogspot.com/
Neem ook eens een kijkje op onze site http://www.dobbelaarvink.nl
Meivakantie in Florida: http://www.dobjesinflorida2012.blogspot.com/
Neem ook eens een kijkje op onze site http://www.dobbelaarvink.nl