Bagage bij Pre-clearance
Bagage bij Pre-clearance
Misschien ten overvloede, maar ik had vandaag Aer Lingus aan de lijn vanwege onze vlucht AMS-Dublin-Orlando. Ik vroeg hen of je je bagage bij de overstap in Dublin eerst moet ophalen om de pre-clearance voor de USA douane door te gaan (wat we bij onze vorige vlucht via Atlanta moesten doen). Zij gaven aan dat de bagage direct doorgezet wordt naar de tweede vlucht; je hoeft dus alleen met handbagage door de USA douane op Dublin airport. Wel zo makkelijk dus. 

Re: Bagage bij Pre-clearance
Volgens mij hoef je alleen aan te geven dat het je bagage is (er wordt een foto getoond)
- Gerrit & Joke
Voor ons wordt het ook de eerste keer via Dublin. Ben benieuwd 

Voor ons nu wel, maar ook de pre-clearance is een grote pre
Niet vergeten de stikker die je voor je bagage ontvangt in Amsterdam ontvangt bij je te houden als je door de pre-clearance gaat. Ze tikken namelijk het nummer in waarna een foto van je koffer op het scherm komt.
In mijn geval was ik, omdat ik Global Entry heb zo snel bij de Pre-clearance dat ze geen foto hadden nadat ze het nummer van de stikker van mijn koffer hadden ingevuld. Moest daarna mee na een ruimte achter de pre-clearance waar ze ruim de tijd namen zijn ze op zoek gegaan naar de foto van mijn koffer. Nadat ik bij de desk was geroepen konden ze de koffer op het scherm laten zien en daarna doorlopen naar de gate. Was de laatste passagier het vliegtuig in. Maakt het wel bijzonder
Ondanks dit is het wel lekker als je in de VS aankomt. je wordt namelijk via een speciale route langs de douane geleid rechtstreeks naar de bagage band.
Als de prijs goed is scheelt het de tijd bij de douane maar daar kan ik als Global Entry lid toch al zo doorlopen.
In mijn geval was ik, omdat ik Global Entry heb zo snel bij de Pre-clearance dat ze geen foto hadden nadat ze het nummer van de stikker van mijn koffer hadden ingevuld. Moest daarna mee na een ruimte achter de pre-clearance waar ze ruim de tijd namen zijn ze op zoek gegaan naar de foto van mijn koffer. Nadat ik bij de desk was geroepen konden ze de koffer op het scherm laten zien en daarna doorlopen naar de gate. Was de laatste passagier het vliegtuig in. Maakt het wel bijzonder

Ondanks dit is het wel lekker als je in de VS aankomt. je wordt namelijk via een speciale route langs de douane geleid rechtstreeks naar de bagage band.
Als de prijs goed is scheelt het de tijd bij de douane maar daar kan ik als Global Entry lid toch al zo doorlopen.
Dat zegt men altijd wél maar wanneer ik ga kijken, zie ik nooit voordelige vluchten.Bosevents schreef:Is dat goedkoper vliegen via Dublin?

Toch leuk nog een reactie na 2 1/2 jaar.