Qantas opnieuw veiligste vliegmaatschappij

Hier staat alle overige informatie die te maken heeft met vliegen.
Plaats reactie
robisjo

Qantas opnieuw veiligste vliegmaatschappij

Bericht door robisjo »

Afbeelding
Voor de derde jaar op rij mag Qantas zich de veiligste vliegmaatschappij ter wereld noemen. Vlieganalisten namen 407 maatschappijen onder de loep op het gebied van veiligheid voor de jaarlijkse Airlineratings.com Award. Dit is de top 20 veiligste maatschappijen voor 2016.
AirlineRatings.com, dat sinds 2013 deze verkiezing houdt, laat weten dat de Australische maatschappij een buitengewone score erop na houdt, met geen dodelijke slachtoffers sinds de komst van vliegreizen.
Onze nationale trots, KLM, scoort ook buitengewoon goed, met een derde plaats.

Top 20
1. Qantas
2. American Airlines
3. KLM
4. Singapore Airlines
5. Air New Zealand
6. Eva Air
7. Virgin Australia
8. United Airlines
9. Emirates
10. Lufthansa
11. Japan Airlines
12. All Nippon Airways
13. Hawaiian Airlines
14. Etihad Airways
15. Virgin Atlantic
16. Alaska Airlines
17. Cathay Pacific Airways
18. Finnair
19. Scandinavian Airline System
20. Swiss

Prijsvechters
Ook keken de analisten naar de veiligste prijsvechters. Dit zijn de tien veiligste in alfabetische volgorde: Aer Lingus, Flybe, HK Express, Jetblue, Jetstar Australia, Thomas Cook, TUI Fly, Virgin America, Volaris and Westjet.

BRON
Afbeelding

zjwien
Contacteer:

Re: Qantas opnieuw veiligste vliegmaatschappij

Bericht door zjwien »

En gewoon: de prettigste maatschappij waarmee ik ooit heb gevlogen!
Florida: 1986, 1992, 1997, 1998, 2000, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
It is never too early to book a vacation

http://www.schoutenjanssen.nl/

Lazy

Re: Qantas opnieuw veiligste vliegmaatschappij

Bericht door Lazy »

Ben blij dat Aer Lingus tussen de veiligste prijsvechters staat. Ik heb wat last van vliegangst en ik vlieg liever niet met een Amerikaanse maatschappij licht paranoia als ik ben. Wij vliegen in september weer met Aer Lingus de plas over. Dit keer niet naar Florida maar voor een 3 weekse roadtrip New England van Washington naar Boston.

We vliegen nu voor de 3e keer met Aer Lingus en naast het feit dat het blijkbaar dus tot de veiligste prijsvechters behoort vinden wij het gewoon een erg prettige maatschappij om mee te vliegen. Met als voordeel dat je in Ierland al door de immigratie gaat en dus in Amerika zo kunt doorlopen.

Overigens vinden wij Tui die ook tussen de voordelige prijsvechters staat ook een erg prettige maatschappij om mee te vliegen en is rechtstreeks ons erg goed bevallen de laatste keer, maar helaas vliegen zij niet op onze komende bestemmingen.

Plaats reactie