Ervaringen Air Berlin

Plaats reactie
oOz

Ervaringen Air Berlin

Bericht door oOz »

Het valt mij op dat er nog maar weinig ervaringen op het forum staan met betrekking tot Air Berlin.
Voor diegene die het niet of nog niet weten.

Air Berlin vliegt vanaf Dusseldorf rechtstreeks naar MCO voor aantrekkelijke prijzen.
Op het moment sta ik op het punt van boeken voor de periode van November.

Iemand tips en of ervaringen?

Lizz

Re: Ervaringen Air Berlin

Bericht door Lizz »

Wij hebben vorig jaar october met Airberlin gevlogen, is ons prima bevallen.
Al vond ik Lufthansa beter, maar dat is persoonlijk denk ik.
Vond de met name de verzorging van Lufthansa beter.

senkermens

Bericht door senkermens »

ben benieuwd we vliegen dit jaar ook voor het eerst met air berlin ervaringen zijn welkom
Orlando in 1996-1999-2002-2005-2006-2007-2008-2009-2010-2011-2012-2013-2014-2015-2016
1995 California en Nevada - 1997 North East USA - 1998 Arizona Utah - 2000 East Canada

Tcjvissers
Contacteer:

Bericht door Tcjvissers »

we vlogen 2x eerder met AB. Van Dusseldorf naar Ft Meyers. verzorging iets kariger dan bij Lufthansa, maar dat zie je ook terug in de prijs. de vluchttijden zijn goed en het waren rechtstreekse vluchten. Dit jaar met kerst rechtstreeks van Dusseldorf naar Orlando. Geen stress onderweg of je je overstap haalt, dus wij hebben er, na al, zin in.
00 westcoast,1 florida,2 honeymoon,3 new orleans,4-5 orlando,6 florida,7 orlando,8 summer & xmas,9-10 spring & xmas,11-12 summer & xmas,13 spring & xmas,14-15-16-18-19 summer & xmas, 17 west coast, x-mas.
http://tcjvissers.blogspot.nl

oOz

Bericht door oOz »

Inmiddels terug van een lekker weekje extra uitwaaien in Florida en gezien de ervaringen die ik inmiddels rijk ben vind ik het wel zo eerlijk om ze even te delen.

Inchecken ging prima in zowel Dusseldorf als Orlando, alles is hier goed geregeld en gaat relatief snel.
De vlucht was enorm zacht en het landen heb ik niet eens gemerkt, voelde niet dat het vliegtuig weer het asfalt raakte.
Het personeel was enorm aardig en behulpzaam.
Het eten en drinken onderweg was prima verzorgd.
Entertainment systeem was ook voldoende.
De zitplaats was echter aan de krappe kant, zo krap dat dit voor mij al een reden is om niet meer met deze partij te vliegen.

Dan nu het mindere deel.
Gezien het feit dat Irma langs is gekomen heb ik redelijk wat contact met de service desk gehad om een vlucht geregeld te krijgen.
De service desk zit naar mijn idee in India, ik heb 4 keer contact gehad over de telefoon.
Gelukkig werd er redelijk goed engels gesproken, echter het ontbreekt deze partij aan logisch denken.
De woensdag voor Irma heb ik eerste contact gehad met het verzoek mijn vlucht te laten wijzigen (oorspronkelijke dag van de vlucht was de zaterdag).
Dit was nog voordat de luchthavens officieel gesloten werden, onofficieel was dit echter al zeker gezien de wind snelheden.
Hierbij heb ik netjes gevraagd voor mogelijkheden, echter werd mij verteld dat ze niets konden wijzigingen zonder betaling voordat de vlucht officieel gecanceld werd.
Hoewel ik dit antwoord jammer vond, heb ik mij wel erbij neergelegd.
De donderdag kreeg ik een mail dat de vlucht gecanceld werd, uiteraard meteen telefoon gepakt en begonnen met bellen.
Wederom gevraagd naar de eerst mogelijkheid voor een andere vlucht, hierbij aangezien van vertrek punt overal in Florida mag zijn en dat het mij niet veel uitmaakt of ik nu in London, Nederland of Dusseldorf land.
De geïrriteerde man aan de andere kant van de lijn wist mij enkel te vertellen dat er niet gevlogen werd op vrijdag en bleef dit ook herhalen totdat het pijn deed aan mijn oren. Mijn vraag was immer wanneer er wel gevlogen werd en wanneer ik weer mee terug kon vliegen.
Zonder mij een antwoord te geven op mijn vraag werd mij nog even medegedeeld dat Irma niet de schuld was van Airberlin.
Geen idee waarom hij dat zei.....
Maargoed, op dat punt had ik het ook wel gehad met de meneer en heb de telefoon maar weggedrukt.
Vrijdag nogmaals gebeld, hierop kreeg ik een mevrouw aan de telefoon welke mij netjes op een vlucht heeft weten te krijgen voor de woensdag.

Het overige contact is allemaal via de mail gegaan en ook hierop kwamen geen antwoorden.

Kort door de bocht, voor mij de eerste en laatste keer Airberlin.
Door een situatie als dit weet je pas wat een maatschappij waard is.
In de lucht blijven ze immers bijna allemaal en het verschil word vaak gemaakt in de service.

ende1967

Bericht door ende1967 »

Air Berlin failliet. Kreeg vandaag een mailtje van Air Berlin. had een reis geboekt in maart 2018. Alle vluchten geannuleerd en geld foetsie.
:o

Plaats reactie