Mijn ervaring met American Airlines is alweer van 2009, toen de oude Amsterdam --> Philadelphia (en aansluitend Philadelphia --> San Francisco) route. Die was niet geweldig aangezien dit een oud toestel was, met nog hangende schermen in de gangpaden etc. Wel geweldige service van het personeel in San Francisco toen ik ziek naar huis moest en mijn vlucht tot 3x toe is uitgesteld.
Maar vanwege de verouderde toestellen op alle vluchten was mijn beeld over hen niet al te geweldig.
Fast forward naar Januari 2020, toen ik voor mijn werk een trip naar de US had met allerlei tussenstops. De vluchten van en naar Amsterdam waren met KLM. De vluchten in Amerika waren alle 3 met AA.
Mijn mening is volledig bijgesteld nu!

Vanuit LA naar Houston gevlogen in een Dreamliner. Geweldige stoelen, eten en entertainment, plus JettingJulia was aan board, een sterwardess met haar eigen Youtube kanaal die ik bekeken had toen ik vooronderzoek deed naar AA.
Een ook de vluchten vanuit Houston naar Cleveland, en Cleveland naar Chicago waren naar volle tevredenheid. Het vliegtuigje van Cleveland naar Chicago was een hele kleine, met een 1 - 2 stoelopstelling. Ik zat helemaal vooraan op 1 stoel, met naast me de "pantry" dus het was net alsof ik in een privejet vloog haha.
Hoe dan ook, ik ben ondertussen weer fan van AA. Misschien dat ik in de toekomst ook weer intercontinentaal met ze ga vliegen. Maar daar staat KLM toch nog net een stapje hoger op de ladder.