Ervaringen m.b.t. vliegen met American Airlines

Plaats reactie
PENPE
Redacteur
Contacteer:

Ervaringen m.b.t. vliegen met American Airlines

Bericht door PENPE »

Op Orlandofans lopen een aantal topics over ervaringen met de diverse vliegtuigmaatschappijen, echter zijn er nog geen ervaringen gepost over American Airlines...

Afbeelding

Dus bij deze : .... Wat zijn jullie ervaringen ?
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

knaapje

Re: Ervaringen m.b.t. vliegen met American Airlines

Bericht door knaapje »

Vlogen ze eigenlijk al op de Benelux en Duitsland voor de "fusie" met US Airways?
Nu zijn het eigenlijk ook gewoon US Airways of BA vluchten.
Ik heb een proefboeking gemaakt voor Las Vegas- Amsterdam, zit geen enkele echte AA vlucht bij.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

We zijn inmiddels alweer een tijdje verder sinds de laatste post in dit topic en in die tijd hebben volgens mij ongetwijfeld een aantal forumleden gevlogen met American Airlines, dus is het hoog tijd voor een update van de positieve/negatieve ervaringen mbt stiptheid van de vluchttijden en de service aan boord.

Uw redacteur vliegt overigens zelf binnenkort ook met American naar Florida en is reuze benieuwd naar jullie (recente) ervaringen !
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Tcjvissers
Contacteer:

Bericht door Tcjvissers »

ook hier benieuwd naar recente ervaringen ivm as overtocht met AA. airplane
00 westcoast,1 florida,2 honeymoon,3 new orleans,4-5 orlando,6 florida,7 orlando,8 summer & xmas,9-10 spring & xmas,11-12 summer & xmas,13 spring & xmas,14-15-16-18-19 summer & xmas, 17 west coast, x-mas.
http://tcjvissers.blogspot.nl

Hannie
Contacteer:

Bericht door Hannie »

Wij vliegen over 7 weken met AA. Dus ook benieuwd naar ervaringen.
We vliegen met een 767 die geen eigen entertainment systeem in de stoelen heeft.
AA zegt op hun site dat ze een app hebben waarmee je aan boord films kunt kijken. Maar er staat niet bij of dat in elk vliegtuig werkt.
Ook lukt het me niet om stoelen te reserveren, alle stoelen staan geblocked.
Heb beiden kwesties nagevraagd op de chat maar krijg een onbevredigend antwoord. Ben er in ieder geval niks wijzer door geworden.
Al onze blogs op: http://daneleens.blogspot.com
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.

MattRob
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik denk dat het heel erg afhangt van de route ? De 'voormalig' US Airways route via Philadelphia heeft nog vrij oude toestellen (die van US Airways dus), wat ik begrijp. Ik heb zelf 2 jaar terug via Chicago gevlogen (vanaf Dusseldorf), dat was toen prima geregeld allemaal, maar ook een wat ouder toestel (niet zo oud als die via Philadelphia) ... Ging allemaal wel keurig op tijd, en de service was standaard Amerikaans ;-) !
Orlando 1999, 2000, 2002, 2002, 2003, 2005, jan 2008, juli 2008, 2009, mei 2010, juli 2010, kerst 2010, jan 2012, juli 2012, nov 2012, juli 2013, nov 2013, 2015, 2016, juli 2017, nov 2017 http://www.villatouchofdutch.nl/

Hannie
Contacteer:

Bericht door Hannie »

We gaan idd via Philadelphia. Ik ga er maar van uit dat die app niet werkt en zet wel wat films op mijn laptop.
Al onze blogs op: http://daneleens.blogspot.com
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Wij gaan vanaf London Heathrow met een Boeing-777 ER naar Miami en hebben dit type toestel dan ook weer op de terugweg, deze zijn voorzien van een nieuw AVOD-systeem. Ik ben niet zo'n filmkijker, maar een (uitgebreid) muzieksysteem is voor mij altijd wel leuk.

Afbeelding

Leuk om te lezen dat het onboard service-level echt Amerikaans is en zo zie ik het graag :applause:

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Vorige maand hebben wij met de Boeing-777 ER van American Airlines de Trans-Atlantische vlucht gedaan tussen Londen en Miami. Het toestel was voorzien van de nieuwe (stoel)configuratie 3-4-3, nadeel hiervan is wel dat hierdoor de stoelen smaller zijn en dat is, zeker met mijn postuur, niet echt prettig als je naast een vreemde zit. Het AVOD-systeem is prima voor elkaar en is voor zien van live-tv, recente films, afleveringen van de populaire series en sitcoms, vele soorten spelletjes, etc . Ook is er een goede keuze aan muziekkanalen en tevens is er (tegen betaling van $19) wifi beschikbaar.

Handig is ook dat er is voorzien in een power-outlet alsmede een USB-poort.

Afbeelding

Ook op de drank- en maaltijdservice is niets aan te merken, het smaakt prima en ze komen regelmatig langs voor een drankje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al is American Airlines ons, ondanks de beperkte ruimte in de breedte, prima bevallen !

TwannyToeter

Bericht door TwannyToeter »

Mijn ervaring met American Airlines is alweer van 2009, toen de oude Amsterdam --> Philadelphia (en aansluitend Philadelphia --> San Francisco) route. Die was niet geweldig aangezien dit een oud toestel was, met nog hangende schermen in de gangpaden etc. Wel geweldige service van het personeel in San Francisco toen ik ziek naar huis moest en mijn vlucht tot 3x toe is uitgesteld.
Maar vanwege de verouderde toestellen op alle vluchten was mijn beeld over hen niet al te geweldig.

Fast forward naar Januari 2020, toen ik voor mijn werk een trip naar de US had met allerlei tussenstops. De vluchten van en naar Amsterdam waren met KLM. De vluchten in Amerika waren alle 3 met AA.
Mijn mening is volledig bijgesteld nu! :)
Vanuit LA naar Houston gevlogen in een Dreamliner. Geweldige stoelen, eten en entertainment, plus JettingJulia was aan board, een sterwardess met haar eigen Youtube kanaal die ik bekeken had toen ik vooronderzoek deed naar AA.
Een ook de vluchten vanuit Houston naar Cleveland, en Cleveland naar Chicago waren naar volle tevredenheid. Het vliegtuigje van Cleveland naar Chicago was een hele kleine, met een 1 - 2 stoelopstelling. Ik zat helemaal vooraan op 1 stoel, met naast me de "pantry" dus het was net alsof ik in een privejet vloog haha.

Hoe dan ook, ik ben ondertussen weer fan van AA. Misschien dat ik in de toekomst ook weer intercontinentaal met ze ga vliegen. Maar daar staat KLM toch nog net een stapje hoger op de ladder.

Plaats reactie