Ivm veiligheid van de kaart en tegen fraude is de pincode op de creditcard ingevoerd. Bij eurocard/mastercard is die te veranderen in een eigen gekozen pincode. Alle automaten zullen veranderen in automaten waar dus je pin moet invoeren, niet invoeren = nog oud apparaat.
de verandering naar nwe apparaten gaat nu vrij snel, kan per maanden veranderen, hoe hard het gaat in USA weet ik niet, maar ik zou echt het zekere voor het onzekere nemen en aub die pincode kennen ofwel activeren.
Ik werk bij een bank vol goede ideeen

en heb er dagelijks mee te maken, ik waarschuw mensen altijd even ; kennen jullie de pincode en als je een nieuwe kaart net hebt ; activeer hem in een geldautomaat hier (geen geld mee opnemen, maar gewoon alleen pin verifieren.) Echt, je wil niet op vakantie zonder staan.en iedere keer (zomer vooral) staan er weer mensen waar iets is fout gegaan of die de pin niet kenden of hem blokkeerden door verkeerde code en daarom zonder stonden.
*overigens zou ik zorgen dat je partner hem ook kent, want juist bij medische hulp of ongevallen is het belangrijk dat je een creditcard hebt !! en daar heb je weinig aan als je zelf niet in staat bent de pincode in te toetsen
Ik hoop maar dat niemand dat meemaakt maar toch !!
Overigens ; zorg ook dat je buiten een creditcard (als partners dan) ook allebei een Wereldpas hebt, want als die van de een het niet meer doet of gestolen wordt, dat je nog een tweede hebt, anders ben je aangewezen op je creditcard en geld opnemen bij een geldautomaat kost dan geld !!