Wij willen de komende vakantie wat vaker gaan rijden in de Tampa en Orlando omgeving . Tot nu toe (binnen Orlando) hadden we altijd een bakje met muntjes voor de tolwegen bij ons, maar nu lijkt ons een transponder makkelijker.
Nu kun je die meehuren met een auto (Budget; je betaald administratiekosten max. 20 dollar) of bij oa de Publix een Sunpass Mini kopen (eenmalig 5 dollar).
Heeft iemand ervaring met deze opties?
Sunpass transponder via verhuurmaatschappij of zelf kopen?
- Orlando2005
Re: Sunpass transponder via verhuurmaatschappij of zelf kopen?
Jaren geleden altijd de Sunpass mini sticker gebruikt, a 5 dollar per sticker, geen problemen gehad en werkte prima. Vergeet niet bij inleveren van de huurauto om de sticker te verwijderen. Nu al jaren de Sunnpass transponder, eenmalig $20, gekoppeld aan je CC met automatisch opladen. Aankomen, auto ophalen, transponder aan het raam plakken en rijden maar.
Persoonlijk nog nooit problemen ondervonden met de sticker en de transponder. Persoonlijk vind ik de transponder makkelijker.
Gr. Ronald
Persoonlijk nog nooit problemen ondervonden met de sticker en de transponder. Persoonlijk vind ik de transponder makkelijker.
Gr. Ronald
Ik heb zelf jarenlang bij Alamo/National de "Toll-by-Plate" -optie gebruikt, maar gezien het startbedrag ($24) wat ik iedere rental moest betalen ben ik toch wel een dief van mn eigen portemonnee geweest. Zodoende op ben ik mn afgelopen trip gebruik gaan maken van de SunPass transponder, beviel prima en op mn account is alles prima gespecificeerd terug te zien, een aanrader dus 

Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 

Wij hebben in december gebruik gemaakt van de Visitor Toll Pass (https://visitortollpass.com/) van de Central Florida Expressway Authority. Daarmee liep een pilot in de zomer, die ze echter voor onbepaalde tijd door hebben laten lopen.
Je meldt je aan op de site en koppelt je creditcard. Op Orlando International (MCO) staan medewerkers bij de autoverhuurbalies (te herkennen aan de vlaggen/spandoeken) en koppelen je account aan een kaart. Die hang je aan je binnenspiegel van je huurauto voordat je de garage uit rijdt. Bij het uitrijden wordt het nummerbord gekoppeld aan je kaart/account en kun je gebruik maken van de tolpoortjes voor transponders (dus geen cash of creditcard meer nodig). Als je de auto weer inlevert, kun je de kaart in speciale bakken gooien en wordt je afgemeld.
De tol wordt bijna realtime zichtbaar op je online overzicht en je krijgt zelfs korting op de toltarieven. Het kost je niks extra's, alleen de tol met korting.
Enige beperking is dat je de auto op moet halen en terug moet brengen op MCO. En als je de kaart vergeet in te leveren kost het je $ 10,-.
Voor ons werkte het perfect.
Je meldt je aan op de site en koppelt je creditcard. Op Orlando International (MCO) staan medewerkers bij de autoverhuurbalies (te herkennen aan de vlaggen/spandoeken) en koppelen je account aan een kaart. Die hang je aan je binnenspiegel van je huurauto voordat je de garage uit rijdt. Bij het uitrijden wordt het nummerbord gekoppeld aan je kaart/account en kun je gebruik maken van de tolpoortjes voor transponders (dus geen cash of creditcard meer nodig). Als je de auto weer inlevert, kun je de kaart in speciale bakken gooien en wordt je afgemeld.
De tol wordt bijna realtime zichtbaar op je online overzicht en je krijgt zelfs korting op de toltarieven. Het kost je niks extra's, alleen de tol met korting.
Enige beperking is dat je de auto op moet halen en terug moet brengen op MCO. En als je de kaart vergeet in te leveren kost het je $ 10,-.
Voor ons werkte het perfect.