Alles over de credit card.

Wat je niet in de andere rubrieken van Orlando & omgeving vindt, kun je hier kwijt
knaapje

Re: Alles over de credit card.

Bericht door knaapje »

Nog een tip:
Neem twee creditcards of een per persoon als je met meerdere bent of twee op een naam.
En dan ook een van Mastercard en een van Visa.
Mochten er problemen zijn met de ene heb je de andere nog.
De tweede hoeft niet veel of zelfs niks te kosten zolang je hem niet gebruikt. Bijv. ANWB, of allerlei organisaties bieden ze dikwijls aan.

Knaapje

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Ook wij hebben voor nood de ANWB-Visa card bij ons, en mocht echt de nood aan de man komen dan hebben wij ook nog een pakketje Amexco Travellercheques. Dat is nog een 'restant' van onze eerste Orlandotrip in 1993 en die zijn daarna met iedere trip meegegaan. Heb ze toendertijd gekocht tegen een koers van 1,53 ( ouderwetse guldens :P )
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Stapj

Bericht door Stapj »

Pieter/PenPe
why nog een anwb visacard als je zo'n mooie mastercard hebt :P
Eurocard mastercard heeft toch een geweldige acceptatie ;)

En kun je serieus nog ergens tr. cheques inleveren ??
2002 Orlando Lake Buena Vista hotel 14 days
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL

corrus

Bericht door corrus »

Stapj schreef:En kun je serieus nog ergens tr. cheques inleveren ??
Ja hoor, bijvoorbeeld bij de WalMart en Publix... :mrgreen:
flagflorida 1970 1971 1972 1974 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1996 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
flagusa 1993 1994 1995 2012.

Jeroen

Bericht door Jeroen »

Volgens mij wil PenPe die alleen maar gebruiken bij de starbucks :D

Stapj

Bericht door Stapj »

Jeroen schreef:Volgens mij wil PenPe die alleen maar gebruiken bij de starbucks :D
Ja ghe ghe :lol: Ook voor 1000 nederlanse guldentjes koffie is een hele hoop koffie hoor !
De rest van de vakantie stijf van de koffie rechtop in je bed

sorry nu weer on-topic :oops:

Arianne

Bericht door Arianne »

Dat kan niet bij alle creditcards. Bij mastercard kan dit dus niet. Wel kan je tijdelijk een limiet verhoging aanvragen. Als je inkomen dit toelaat zal dit meestal geen probleem zijn.

Arianne

Bericht door Arianne »

minnie mouse schreef:Misschien een tip:

Ik stort altijd vooraf een bedrag op mijn CC, zo kan er eventueel borg worden gereserveerd en dan heb ik ook meer ruimte voor het geval er wat gebeurt.
Het enige nadeel is dat het bedrag wat EXTRA op je CC staat is niet verzekerd in geval van diefstal van je kaart en hij word geplunderd, maar ja goed op je CC letten!!

Groetjes Minnie
Dat kan niet bij alle creditcards. Bij mastercard kan dit dus niet. Wel kan je tijdelijk een limiet verhoging aanvragen. Als je inkomen dit toelaat zal dit meestal geen probleem zijn.

robin

Bericht door robin »

Arianne schreef:

Ik stort altijd vooraf een bedrag op mijn CC, zo kan er eventueel borg worden gereserveerd en dan heb ik ook meer ruimte voor het geval er wat gebeurt.
Het enige nadeel is dat het bedrag wat EXTRA op je CC staat is niet verzekerd in geval van diefstal van je kaart en hij word geplunderd, maar ja goed op je CC letten!!

Groetjes Minnie
volgens mij kan dit wel :oops:
heb hier laatst nog info over gevraagd en dit was wel mogelijk maar het was inderdaad niet verzekerd :cry:

Mike Wazowski

Bericht door Mike Wazowski »

Dat kan niet bij alle creditcards. Bij mastercard kan dit dus niet. Wel kan je tijdelijk een limiet verhoging aanvragen
As we speak sta ik positief om mijn mastercard en heb ik volgens mijning.nl een hogere bestedingslimiet. Kan dus wel degelijk.

PENPE
Redacteur
Contacteer:

Bericht door PENPE »

Arianne schreef:...Dat kan niet bij alle creditcards. Bij mastercard kan dit dus niet. Wel kan je tijdelijk een limiet verhoging aanvragen. Als je inkomen dit toelaat zal dit meestal geen probleem zijn..
Volgens de algemene cc voorwaarden bij "De bankier Anno Nu" :

...De Hoofdkaarthouder kan ter vergroting van de Bestedingsruimte een creditbedrag op zijn Kaartrekening plaatsen door dit bedrag over te boeken op een hiertoe door de bank opgegeven betaalrekening ten name van de bank...
Net terug van onze 2e Floridatrip van dit jaar en komend voorjaar mogen we weer 8-)

Stapj

Bericht door Stapj »

Mike Wazowski schreef:
Dat kan niet bij alle creditcards. Bij mastercard kan dit dus niet. Wel kan je tijdelijk een limiet verhoging aanvragen
As we speak sta ik positief om mijn mastercard en heb ik volgens mijning.nl een hogere bestedingslimiet. Kan dus wel degelijk.
Iedereen heeft gelijk en ongelijk :D Bij de Rabobank en volgens mij ABN AMRo (PenPe, fill me in on this one please :roll: ) kan dit bij mijn weten NIET. (anders ben ik slechte adviseur :shock: )

Ik zou eerlijk gezegd zelf ook niet de behoefte hebben. Standaard heb je 2500 te besteden (in case bij MAstercard bij bijv Rabo) Heb je meer nodig kun je altijd met je lokale bank bellen en evt spoedverhoging limiet aanvragen in NOODGEVALLEN. 99% van de tijd kun je gewoon met Wereldpas pinnen, kosteloos en met goede koers aan ATM. heb je medische kosten dan pas zou je EVENTUEEL extra boven die 2500 euro nodig hebben. Maar goed die kans is in procenten toch ook miniem (gaan we toch vanuit :D ) waarom dan risico lopen met geld op je cc hebben, en het risico van diefstal of verlies lopen wat eigenlijk groter is ??!
Ik adviseer echt al jaren mensen, en de mensen die dit meemaken, zijn gelukkig niet velen. Daarintegen raken wel mensen eerder passen of cards kwijt. Ben je big spender en ga je alles op je cc betalen in je vakantie (niet aan de ATM pinnen met je card overigens, dat kost geld) verhoog dan gewoon voor je vakantie je limiet bij je lokale bank.
T is maar een tip hoor, maar ik wil hem toch maar ff plaatsen...t'is vaak allemaal zonde als t mis gaat. Ik heb overigens met Mastercard overal in de wereld gereist en nog nooit problemen gehad met acceptatie.

Stapj

Bericht door Stapj »

PENPE schreef:
Arianne schreef:...Dat kan niet bij alle creditcards. Bij mastercard kan dit dus niet. Wel kan je tijdelijk een limiet verhoging aanvragen. Als je inkomen dit toelaat zal dit meestal geen probleem zijn..
Volgens de algemene cc voorwaarden bij "De bankier Anno Nu" :

...De Hoofdkaarthouder kan ter vergroting van de Bestedingsruimte een creditbedrag op zijn Kaartrekening plaatsen door dit bedrag over te boeken op een hiertoe door de bank opgegeven betaalrekening ten name van de bank...

Ha, :D PenPe allready filled me in, okee, bij ABN Amro dus wel, Rabo dan dus niet.

FREDmirals

Bericht door FREDmirals »

Groetjes Minnie
is het dan niet slimmer om ergens (er zijn zat aanbiedingen waarbij je heel goedkoop of zelfs gratis) een CC kan aanschaffen en deze alleen gebruikt voor borg/reserveringen!!

Arianne

Bericht door Arianne »

Stapj bedankt voor je bijval, zoals ik al zei, niet bij alle cc. Want anders zou ook ik bij de Rabo klanten de verkeerde info geven :D Goedemorgen collega.

Plaats reactie