Hertz besteld 100.000 Tesla's

Plaats reactie
oOz

Hertz besteld 100.000 Tesla's

Bericht door oOz »

Ik heb als voornemen om in de meivakantie van 2023 weer naar Orlando te gaan voor een vakantie en derhalve kijk ik vaak op nieuwsberichten welke invloed zouden kunnen hebben op bepaalde keuze's (meestal financieel).
Vandaag las ik in het AD een leuk artikel over Hertz en een bestelling van 100.000 Tesla's.
Niet al deze auto's zijn bestemd voor de verenigde staten overigens, maar een verdeling heb ik niet gelezen.

Nu rijd ik zelf een Tesla in Nederland en vroeg mij eigenlijk af of ik ook zou overwegen een elektrische huurauto op vakantie te nemen.
Als ik even in termen van Tesla blijf verwacht ik dat je zelfs met het goedkoopste model 320km per volledige lading kan maken, zelf schat ik even in dat ik 3 dagen per dag 400 km rijd en de overige dagen maximaal 100 km per dag. Concreet zou dit in mijn geval snel laden betekenen op de lange ritten wat ik geen probleem vind (mits er superchargers zijn in de buurt) wanneer er destination chargers zijn hoeft dit zelfs geen probleem te zijn.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe zit het met de laadvoorzieningen in Florida? Kan er inmiddels geladen worden bij de Walmart's, Publix, attractie's? En hoe zit het met snel laden langs de snelwegen?

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Re: Hertz besteld 100.000 Tesla's

Bericht door fred »

Op onderstaande link zie je in welke plaatsen laden mogelijk moet zijn:
https://chargehub.com/en/countries/united-states/florida.html

Ik zou aannemen dat hertz als verhuurder de info verstrekt , en zelfs mogelijk een laadpas ( al dan niet tegen betaling) aanbied.
Waarschijnlijk verschijnt aanvullende info op site van hertz wanneer de tesla's in de verhuur gaan...
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

Plaats reactie