Disney Cruise line

Senna
Contacteer:

Re: Disney Cruise line

Bericht door Senna »

Idd alles gaat op je Key to the World kaart (die krijg je bij inchecken) die je weer kan koppelen aan je CC of je kan contant betalen. Deze kaart moet je dus eigenlijk ten alle tijde bij je hebben want hiermee open je de deur, reken je dingen af en kom je weer aan boord mee (ook je paspoort neem je mee als je aan land gaat).

Verder is het genieten en je voelen als een koningin.. over 15 dagen gaan wij weer mee .... can't wait

Stapj

Bericht door Stapj »

idd the key to the world card, how could I forget....
Altijd bij hebben, ook voor embarking of disembarking bij diverse bestemmingen !
Overigens sá vonds zijn er diverse locaties na 200 uur waar je nog lekkere hartige en zoete dingetjes kan krijgen, maar ik voelde me meestal al een gevulde kalkoen !!

Senna, heel veel plezier alvast, ben kei jaloers op je :D !! Have a magical holiday !
2002 Orlando Lake Buena Vista hotel 14 days
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL

Qpido

Bericht door Qpido »

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Klinkt allemaal vrij logisch als ik het zo lees. Die foodcourts zijn dus ook inbegrepen? En nou snap ik ook die credits als er niet met contanten gewerkt wordt. Dus op zoek naar zoveel mogelijk credits vooraf bij boeken, hahaha. Vraagje: kun je op je kamer of ergens op een schermpje zien wat je current credit status is? Anders misschien een leuke verrassing op het eind van de reis...

Shamulover
Contacteer:

Bericht door Shamulover »

Tijdens het inchecken wordt er geld op je key to the world kaart gezet. Heb je contante dollars dan betaal je dus $300,00. Heb je een credit card dan zetten $500,00 op je kaart.

Ben je doordat geld heen dan moet je eerst langs de service balie om nieuw geld op je kaart te zetten voordat je weer dingen kunt kopen en zo.

Stapj

Bericht door Stapj »

Je kunt ten alle tijden bij de receptie de status van je account opvragen, zo heb je alles onder controle, omdat je overal bonnetjes van krijgt heb ik deze gewoon een beetje bijgehouden, maar als je zeker wilt zijn kun je gewoon de balance opvragen !!
Eerlijk is eerlijk, wij zijn geen overtollige spenders (maar wel genieters) en we hebben toch in 12 dagen bijna 600 euro besteedt. Wat rondjes drank in de avond, een kleine pedicure behandeling, wat souvenirs, fooien bij drankjes e/o roomservice en al dit soort dingen lopen wel op, maar anderzijds, als je all-in naar Griekenland gaat ga je ook buien het hotel of weet ik veel toch besteden, zo werkt dat gewoon vaak.
Succes !

Stapj

Bericht door Stapj »

Shamulover schreef:Tijdens het inchecken wordt er geld op je key to the world kaart gezet. Heb je contante dollars dan betaal je dus $300,00. Heb je een credit card dan zetten $500,00 op je kaart.

Ben je doordat geld heen dan moet je eerst langs de service balie om nieuw geld op je kaart te zetten voordat je weer dingen kunt kopen en zo.

Wij hebben nooit terug gehoeven tussendoor, ook vrienden, die in totaal voor 1800 euro hebben besteedt (dat krijg je als je alle excusries met disney doet :oops: ) hoefden tussendoor niet terug naar de receptie. Gewoon de laaste avond krabbel gezet !
Ik heb wat jij zegt idd ook voor onze cruise gehoord, maar niet meegemaakt, ook tafelgenoten niet...verschillende werkwijze dus denk ik...

plutofreak
Contacteer:

Bericht door plutofreak »

Een aantal dingen zijn wel verandert met je Key to the World card.

Eerst moest je de kaart in een gleuf van je deur doen om de deur te openen. Nu moet je je kaart er tegenaan tikken en kun je de deur open doen.
Als je dan binnen bent, doe je kaart in een gleuf, anders heb je geen stroom en/of licht.

Verder, als je naar buiten en binnen (van het schip af of op) wilt, moet je je kaart ergens tegen aan tikken en dan krijgt degene achter het scherm te zien wie er naar buiten/binnen wilt. Dit gaat veel sneller.

Vorig jaar kregen wij nog een rekening met wat je had besteed onder de deur door geschoven de laatste ochtend, maar vanmorgen (komen net van de Disney Dream af) lag er helemaal niets.
September 2014 mogen we weer!!
http://orlando2014.plutofreak.nl/#home

Arianne

Bericht door Arianne »

Geen afrekening? Is het wel goed gegaan. Je moet toch kunnen controleren wat je hebt uit gegeven? Heb je nog naar het visje aan de zijkant van de deur gekeken. Daar stoppen ze ook vaak "post" in.

plutofreak
Contacteer:

Arianne schreef:Geen afrekening? Is het wel goed gegaan. Je moet toch kunnen controleren wat je hebt uit gegeven? Heb je nog naar het visje aan de zijkant van de deur gekeken. Daar stoppen ze ook vaak "post" in.
Ja hoor, dat heb ik gedaan. Maar ook daar zat niets in. Zijn dus maar gewoon naar het ontbijt gegaan en hebben er daarna niet meer aan gedacht. Gisteren zag ik op de afrekening dat alles goed was gegaan en dat ze het goede bedrag er hadden af gehaald.

sunita

Bericht door sunita »

dus je moet verplicht 300 dollar of 500 dollar op je key to the world kaart laten storten? of begrijp ik dat verkeerd :oops:

Arianne

Bericht door Arianne »

Shamulover schreef:Tijdens het inchecken wordt er geld op je key to the world kaart gezet. Heb je contante dollars dan betaal je dus $300,00. Heb je een credit card dan zetten $500,00 op je kaart.

Is dit een borg dan? heb het nog nooit zo mee gemaakt.

Stapj

Bericht door Stapj »

Ik kan me dat verhaal eigenlijk niet voorstellen, of het is nieuw ofzo....maar heb in juni nog DCl cruise gedaan en gewoon swipen met je cc bij incheck en daarna niks meer gehoord tot na 11 dgn uitgecheckt....en we hadden een rekening van ver boven de 1000 USD :oops: en nooit na de receptie gehoeven of iets anderes hoeven te tekenen of doen.
Zou ik overigens ook niet klantvriendelijk vinden...had ik daar 4x in de rij ofzo moeten gaan staan...
Maar misschien is het op andere schepen anders ? wij zaten op de Magic...

Shamulover
Contacteer:

Bericht door Shamulover »

Ik betaal altijd contant $300,00 en als ik doordat geld heen ben moet ik eerst nieuwe storten.

Bij een CC is dat anders geworden. Je begint met $500,00 die van je kaart wordt gehaald en op je key to the world card word gestort. Besteed je meer dan wordt dat gewoon stilzwijgend verlengd. Besteed je minder dan wordt het verschil weer terug gestort.

plutofreak
Contacteer:

Shamulover schreef:Ik betaal altijd contant $300,00 en als ik doordat geld heen ben moet ik eerst nieuwe storten.

Bij een CC is dat anders geworden. Je begint met $500,00 die van je kaart wordt gehaald en op je key to the world card word gestort. Besteed je meer dan wordt dat gewoon stilzwijgend verlengd. Besteed je minder dan wordt het verschil weer terug gestort.

Wat raar, want dan zou je toch op je afrekening moeten zien dat er $500 van af is geschreven.
Dat was bij mij dus niet het geval
Heb alleen een afrekening van het totaalbedrag. (5 dagen nadat we het schip verlaten hadden)

Plaats reactie