Aer Lingus

Sonj@

Aer Lingus

Bericht door Sonj@ »

Binnenkort vliegen wij met Aer Lingus naar Orlando. Dit is voor ons de eerste keer dat we met deze maatschappij vliegen. Na het uitkammen van de site van deze luchtvaartmaatschappij, las ik dat ons vluchtnummer voor de vlucht van Dublin naar Orlando vermeld staat in het rijtje voor de preclearance US Customs en Immigrations. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Arianne

Re: Aer Lingus

Bericht door Arianne »

Is er überhaupt iemand die al met deze maatschappij heeft gevlogen?
@Sonja hoor graag jouw reaktie op deze maatschappij als je weer thuis bent.
Al vast bedankt.

Tcjvissers
Contacteer:

Bericht door Tcjvissers »

ook ik zie voor volgend jaar zomer bij hen (op dit moment) nette tarieven.
zijn er ervaringsdeskundigen?
00 westcoast,1 florida,2 honeymoon,3 new orleans,4-5 orlando,6 florida,7 orlando,8 summer & xmas,9-10 spring & xmas,11-12 summer & xmas,13 spring & xmas,14-15-16-18-19 summer & xmas, 17 west coast, x-mas.
http://tcjvissers.blogspot.nl

Senna
Contacteer:

Bericht door Senna »

Vorig jaar met ze gevlogen en prima maatschappij. eten goed en beenruimte en films helemaal top.

Goeie tijden ook dus zou zo weer met ze gaan.
Om even voor 4 waren we in Orlando alleen deed het computersysteem van costums het niet dus we moesten toch nog een tijdje wachten voor we eindelijk Orlando binnen kwamen.

We hadden te weinig tijd tussen aankomst en vertrek op Dublin om daar alles te regelen qua US costums

knaapje

Bericht door knaapje »

Op het oude forum waren verschillende, die ermee gevlogen hadden.
Ervaringen kwamen neer op hetzelfde als iedere andere maatschappij met deze tarieven.
De preclearance werkte niet altijd, omdat ze in Ierland de luchthaven aan het verbouwen waren geloof ik.

Knaapje

Arianne

Bericht door Arianne »

Tcjvissers schreef:ook ik zie voor volgend jaar zomer bij hen (op dit moment) nette tarieven.
zijn er ervaringsdeskundigen?
Zoals ik heb begrepen gaat hun hoogseizoen pas op 30 juni in!

cloggie68

Bericht door cloggie68 »

Zojuist gebeld met Aer Lingus omdat we zaterdag een mail kregen met andere data voor onze vluchten in juli 2012. Nu blijkt dat de donderdagvluchten geannuleerd zijn.

We vliegen nu heen op dinsdag 10 juli en terug op zaterdag 4 augustus (eigenlijk 31 juli maar we hebben er maar een paar daagjes aangeplakt.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Aangezien wij volgend jaar Juli ook met Aer Lingus naar Orlando vliegen ben ik ook erg benieuwd naar ervaringen.
Vooral de US Customs preclearence lijkt me interessant, want ik lees wisselende zaken.
Dus ervaringen zijn welkom!
Vindt u Orlandofans leuk? Like ons op Facebook of volg ons op Twitter !

corrus

Bericht door corrus »

De Terminal is klaar, dus je kunt gewoon customs & Immigrations doen in Dublin...
Dat lijkt niet alleen interessant maar is a©cht verrekte handig... (deze guys zijn namelijk een stuk soepeler dan die op OIA.
Het is alleen wat verder lopen... En veel mensen hebben dát er niet voor over...

Je kunt trouwens zélf zien bij Aer Lingus of jouw vluchtnummer in aanmerking komt voor deze extra (gratis) service.
flagflorida 1970 1971 1972 1974 1978 1979 1980 1981 1982 1983 1984 1985 1986 1987 1988 1989 1990 1991 1992 1996 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
flagusa 1993 1994 1995 2012.

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Vond net dit :

Travellers going to the US can now enjoy the new improved facilities in T2 by clearing both passport control and customs & excise prior to boarding their flight from Dublin. Ireland is the only country outside the North America Region to offer such a service.

The border pre-clearance facilities are operated and staffed by US Customs and Border and complete the same procedures as you would in the US.

This will mean that upon arriving in the US, tourists will be treated similarly to domestic passengers. On exiting the plane and collecting your baggage you can walk straight out speeding up the process considerably. The first queue you hit will probably be for the cab outside the terminal.

The new Terminal 2 will boast a complete emigration service that will allow passengers to complete all necessary paperwork prior to travelling to America. The huge United States flag is clearly viewable and denotes your first steps into America. With this in mind it will mean arriving earlier even than normal so that all customs and immigration details can be confirmed.

Dublin Airport’s T2 will operate as a hop airport offering this pre-emigration clearance to all flights refuelling on the way to the US. Passengers will land in Dublin from Mainland Europe and further afar, disembark the plane and complete their customs and emigration details before boarding again for America. Full facilities will be available as well as shops and areas to buy food.

This expansion will allow airlines to reduce costs and be more flexible when it comes to routes as no additional US emigration costs will be required at smaller regional airports.

Bron: http://www.dublinairportt2.com/usemigration.php

Is inderdaad wel verrekte handig... :D

baloe123
Contacteer:

Bericht door baloe123 »

hoi hoi wij vliegen eigenlijk altijd met Aer Lingus.
Omdat zij lekker vroeg vertrekken en je er dan ook lekker vroeg bent.
En wij hebben de customs & Immigrations ook op Dublin gedaan en beviel super, :applause:
Je hoefde nergens meer te wachten en ze waren erg vriendelijk.
Dit kun je van hun collegas in de Usa niet altijd zeggen.
Ik kan echt iedereen aanraden om met hun tegaan het is zooo relex :lol: :lol: :lol: :lol:

Ja sam Jery

Bericht door Ja sam Jery »

Maar helaas hebben ze inderdaad de donderdagvluchten volgend jaar geschrapt, wij kregen zaterdag ook een email... :( Onze vakantie duurt nu verplicht 2 dagen korter en daar zaten we nu net niet op te wachten (2 dagen langer zit er vanwege andere verplichtingen helaas niet in).

Wat trouwens niet zo snugger/netjes van ze was, is dat ze wel de terugvlucht van Orlando naar Dublin hadden aangepast naar het nieuwe vluchtschema, maar niet onze connecting flight van Dublin naar Amsterdam. Die hadden ze laten staan, maar aangezien 2 dagen wachttijd op Dublin iets teveel van het goede is :shock: hebben ze die na mijn telefoontje inmiddels ook aangepast.
Orlando in april/mei 2009, 2010, 2012 en 2015 bezocht. Momenteel helaas geen idee wanneer we er weer heen kunnen gaan...

fred
Site Beheerder
Contacteer:

Bericht door fred »

Da's inderdaad vervelend, dit heb ik met Martinair ook meegemaakt na opheffen van de passagiervluchten.
Het geboden alternatief was idioot met absurde tijden.
Heb ik opgelost door (kostenloos) te annuleren en een andere airliner te zoeken....
Dat is ook een optie.

Ja sam Jery

Bericht door Ja sam Jery »

fred schreef:Heb ik opgelost door (kostenloos) te annuleren en een andere airliner te zoeken....
Dat is ook een optie.
Heb ik ook aan gedacht en zondag naar gezocht op internet. Ik kan alleen niet iets vinden dat qua prijs in de buurt komt en ook nog normale vluchttijden heeft (want de prijs en de vluchttijden zijn bij AerLingus wel prima in orde).
Orlando in april/mei 2009, 2010, 2012 en 2015 bezocht. Momenteel helaas geen idee wanneer we er weer heen kunnen gaan...

cloggie68

Bericht door cloggie68 »

Het hoofdkantoor in Ierland had (volgens de mevrouw van Aer Lingus in NL) de korte vluchten niet aangepast... zo vlogen wij op 12 juli naar Dublin en dan op 10 juli naar Orlando...terug in de tijd, of zoiets. Inmiddels is alles keurig opgelost en gaan we op dinsdag heen en op zaterdag terug... Nu maar hopen dat het hier bij blijft...

Plaats reactie