Hoogseizoen en nu?

Wat je niet in de andere rubrieken van Orlando & omgeving vindt, kun je hier kwijt
Orangedevil
Contacteer:

Hoogseizoen en nu?

Bericht door Orangedevil »

Komend jaar moeten we voor het eerst in het hoogseizoen na 13 keer Amerika buiten het hoogseizoen.
Een simpele vraag. Hoe is het in die tijd?

We zijn natuurlijk lege wachttijden, fijne temperaturen, lege malls en restaurants gewend.
We moeten ons dus erop in gaan stellen dat dit niet meer gaat gebeuren. We weten dat het druk gaat worden bij attracties en dat we niet meteen aan tafel kunnen in restaurants.
Of valt het wel mee aangezien het altijd heet is in de zomer?

M.A.W. hoe zijn jullie ervaringen? (Misschien ook wel fijn voor nieuwkomers).
Orlando:2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002,2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003,2014(2x).Las Vegas:2003/2004.
http://usa2014deel1.blogspot.nl/
http://usa2014deel2.blogspot.nl/
2015Orlando http://orlandolente2015.blogspot.nl/

Jeroen1970

Re: Hoogseizoen en nu?

Bericht door Jeroen1970 »

Hallo,

Volgens zeggen zijn wij in het absolute hoogseizoen geweest, de weken rondom kerst en oud en nieuw. Dus ik kan je geen antwoorden geven over de temperaturen, maar wel over je vragen over drukte.
Het was in de parken inderdaad druk, maar wij hebben het zelf niet vervelend gevonden, maar je moet je erop instellen. Het zomaar in en uit lopen bij alle attracties is er niet bij, maar als je slim gebruik maakt van het fastpassen systeem, en net even andere lunch en diner tijden hanteerd als standaard, dan kom je een eind.
Beste tip is, genieten van het moment, en de lange(re) wachttijden, en de drukte accepteren, en je tempo en programma daarop aanpassen !

Jeroen
Next Orlando visit, 20 dec 2014 t/m 2 jan 2015
Next DCL 12 night Baltic cruise 22 juli 2015
--------------------
Orlando 6x (1997/98) (2007) (2008) (2009) (2012) (2013/14)
7x DCL (2007) (2008) (2009) (2010) (2013) (2014 2x)

Orangedevil
Contacteer:

Okee, ik bedoel trouwens niet met Kerstmis maar in de zomer. Was even vergeten dat er 2 hoogseizoenen zijn in Orlando;)
Orlando:2007,2008,2009,2010. Florida: 2000,2002,2004,2005,2012,2013 Zuid-west: 2001,2006,2011 Noord-oost: 2003,2014(2x).Las Vegas:2003/2004.

Patrick

Bericht door Patrick »

-Duurder
-Drukker
-Warmer
-Natter

Veel plezier! ;)

Ik zou heel graag eens een maand naar Florida willen. Helaas kan ik dit alleen in de zomervakantie doen (werk in het onderwijs). Bovenstaande argumenten weerhouden me hier dus van. Misschien valt het allemaal wel mee, maar dat lees ik dan graag hier.

Arianne

Bericht door Arianne »

Wij gaan al weer wat jaartjes in het hoogseizoen. De parken zijn inderdaad drukker. Maar ga vroeg en benut de fastpassen goed.
De malls zijn drukker maar gewoon gezellig drukker. Ook hier geldt eigenlijk ga betijds. De restaurants zijn gewoon goed te doen. Probeer zoveel mogelijk voor 6 uur binnen te zijn. Dit voornamelijk bij de toppers zoals o.a. Outback, olive garden en de down town disney restaurants.
Het is warmer maar over het algemeen ook bewolkter. En tja de bekende hoos buien. Hiermee kan je pech en mazzel hebben. Deze vallen meestal wat later op de dag als ze vallen. Dus om een lang verhaal kort te maken. Begin je dagen lekker vroeg als je dingen gaat ondernemen. En slaap uit op de dagen dat je wil relaxen.

De zomer drukte is zeker geen reden om niet te gaan hoor. Gewoon de dagen wat meer plannen.

have Fun.

Orangedevil
Contacteer:

-Duurder
-Drukker
-Warmer
-Natter
Ja het is dit of in Nederland blijven. Want aan de Middellandse zee is het ook hoogseizoen.
We gaan overigens niet dag en nacht in de parken verblijven. Gewoon af en toe een parkje, de komende keer gaan we meer tijd inbouwen voor relaxen en dergelijke.

Hannie
Contacteer:

Bericht door Hannie »

Wij zijn deze zomer ook voor het eerst in de zomer naar Florida geweest.
Eigenlijk hebben wij er expres voor gekozen om dan een keer niet naar Orlando te gaan.(voor een aantal redenen die hierboven al genoemd zijn)
We zijn naar Miami, Fort Meyers Beach en Key West geweest.
In Fort Meyers hadden we een condo met gezamelijk zwembad en op het strand. Geweldig was dat, je zag dolfijnen vanaf het strand. En natuurlijk allerlei soorten vogels.
De warmte en vochtigheid is ons reuze mee gevallen, en van drukte hebben wij weinig tot niets gemerkt.
Je hebt natuurlijk wel kans op een orkaan. Wij hebben eigenlijk alleen een aantal buien gehad meestal laat in de middag en/of avond.
Hebben verschillende stranden bijna voor ons zelf gehad.
Ook winkelen was top en niet druk.
Misschien is dit ook een idee voor jullie?
Mijn blog staat hieronder, kan je een indruk opdoen.
Al onze blogs op: http://daneleens.blogspot.com
Wil je meelezen stuur me dan een berichtje met daarin je email adres.

Arianne

Bericht door Arianne »

Onze vakanties staan ook (niet meer) in het teken van alle dagen parken. Wij combineren altijd orlando met een rondreis. Hebben nu 2keer de westkust gecombineerd met 1 week orlando als toetje en dit jaar washington, philladelphia en new york met 2weken orlando.

goose

Bericht door goose »

Ga zo vroeg mogelijk naar de parken, blijf daar tot een uur of 1. Ga dan eten, de mall of zo, eindje rijden, zwembad. Eet dan om een uur of 5 en ga dan weer naar de parken, die in het hoogseizoen tot heel laat open zijn.
Gebruik de fastpass verstandig, geniet van de parades, vuurwerk, grote shows.
Dan is het allemaal best te doen.
Maar, stel je in op druk, warm en vochtig.
Je er op instellen is het belangrijkste.

Goose

an25

Bericht door an25 »

goose schreef:Ga zo vroeg mogelijk naar de parken, blijf daar tot een uur of 1. Ga dan eten, de mall of zo, eindje rijden, zwembad. Eet dan om een uur of 5 en ga dan weer naar de parken, die in het hoogseizoen tot heel laat open zijn.
Zo doen wij het ook, De afgelopen jaren gaan wij ook altijd in juli / augustus.
We gaan 's morgens een park in, dan eten en lekker zwemmen op het complex,of naar een mall of relaxen. Dan of voor het eten nog even terug naar een park en daarna lekker eten.
Het is natuurlijk best warm, maar daar stel je je op in. De parken zijn drukker, daarom gaan wij dan vroeg, voor het echt druk wordt..maar Universal studios was bijvoorbeeld de hele dag door erg rustig ( waarschijnlijk omdat iedereen bij Harry Potter zat bij Islands of Adventure :D )
Wij nemen ook meestal 14 daagse passen waarbij we onbeperkt steeds weer een park in kunnen.
Usa 1983,1988,1990
Orlando 2005,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015
New York 2005,2010,2013.
Miami 2012

Stapj

Bericht door Stapj »

Ik zou zeggen , bestel bij bol.com The Unofficial Guide to WDW, daar heb je echt MEGA veel aan. Allerlei tips, dagschema's die gewoon gegarandeerd werken. Ze hebben er ook een van Disney Paris en die klopt nl ook exact met de info. Als je hun schema volgt sta je bijna niet eens in de rij, ze hebben nl precies schema's, info etc juist voor juli/augustus
Ook restaurantrecensies etc zijn erg goed. Ook staan er schema's voor Seaworld en Universal in, en ...het is gewoon superleuk om te lezen :applause: kopen dus :lol:
2002 Orlando Lake Buena Vista hotel 14 days
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL

jessicaenfam

Bericht door jessicaenfam »

Ik ben ook meerdere keren in het hoogseizoen geweest maar nog nooit in het laagseizoen dus nog niet verwend.
Maar de warmte en vochtigheid vond ik wel meevallen.
De drukte in malls en restaurants vielen me ook mee. Het is niet leeg maar ook bij een restaurant niet langer dan een kwartier wachten.
In de parken is het inderdaad wel erg druk. Maar ondanks de drukte hebben we door fastpassen en de etenstijden wat aan te passen wel alles kunnen doen en zien wat wilden.
Wat een prachtige vakantie gehad, wanneer kan ik weer??

Onze blog: http://jessicasophiaabdelkader.blogspot.com/

Saskia

Bericht door Saskia »

Stapj schreef:Ik zou zeggen , bestel bij bol.com The Unofficial Guide to WDW, daar heb je echt MEGA veel aan. Allerlei tips, dagschema's die gewoon gegarandeerd werken. Ze hebben er ook een van Disney Paris en die klopt nl ook exact met de info. Als je hun schema volgt sta je bijna niet eens in de rij, ze hebben nl precies schema's, info etc juist voor juli/augustus
Ook restaurantrecensies etc zijn erg goed. Ook staan er schema's voor Seaworld en Universal in, en ...het is gewoon superleuk om te lezen :applause: kopen dus :lol:
Ik sluit me er volledig bij aan. Los van het feit dat het inderdaad heel leuk leesvoer is (voorpret); denk eraan: alleen Engelstalig.
We hebben de schema's niet helemaal gevolgd maar wel hebben we een andere tip van hun opgevolgd. Met het kopen van het boek krijg je ook toegang tot de website. Op deze website staat een prognose van de drukte van de verschillende parken tov elkaar op basis van openingstijden, ervaring en dag van de week, etc. Zo waren we in staat om een schema op te stellen op basis waarvan we Seaworld, Aquatica, Animal Kingdom, Epcot, Magic Kingdom en Disney Hollywood Studios konden bezoeken zonder dat wij het druk vonden. en waarbij we ook de 'grote' attracties konden doen met maar zeer beperkte wachttijden.

Eugène

Tans4USA

Bericht door Tans4USA »

Wat een goede tip van die Unofficial guide to WDW.
Ik bestel vaak boeken via Book depository en zij verzenden gratis naar Nederland. De boeken zijn er voordeliger dan Bol.com
Op hun website zag ik nu dat er net een speciale gids is uitgekomen "Unofficial guide to WDW with kids 2012".
book depository
Succes.
Laatst gewijzigd door Tans4USA op 04 nov 2011 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.

Barkies

Bericht door Barkies »

Hoi,

Ik sluit me er inderdaad bij aan dat je vooraf moet informeren wat de drukke dagen zijn. Het werkt echt. het is zo'n verschil als er in een park bijvoorbeeld early hours zijn. De fastpassen voor populaire attracties kunnen dan al bijna op zijn. Wij hebben gebruik gemaakt van tourgide Mike. Volgens mij kun je de drukke dagen gewoon opzoeken op internet. We hadden beide overzichten ook nog eens met elkaar vergeleken en week bijna niet af.

Plaats reactie