Ervaringen m.b.t. vliegen met TUI ( v/h Arke Fly )

micky

Re: Ervaringen m.b.t. vliegen met Arke Fly

Bericht door micky »

Ik zou graag al een vlucht boeken voor onze reis in april, maar dat kan pas ergens in december! Ik heb me eigenlijk niet zo gerealiseerd dat dit een chartermaatschappij is en je dus maar per seizoen kan boeken. Ik was bij Martinair altijd gewend dat je zo'n 10 maanden van te voren kon boeken...! Nu is het dus nog even wachten op de prijzen...! jammer!
Orlando (1997, 2000, 2001, 2006, 2007, 2010, 2011, 2012)
California (1998, 2008)
New York (1999)

Daffelina

Bericht door Daffelina »

Ik ben net terug van Curacao en Bonaire met Arkefly. Heen premium en die klasse zou je voor de USA alleen op de terugweg moeten boeken ivm het extra gewicht wat je mee mag nemen (45 kilo). Wel gratis krant, drinken, twee maaltijden van het kaliber "Kan iemand dit zo snel mogelijk ophalen?" en gratis entertaimentschermpjes in de stoel voor je. We vertrokken slechts 25 minuten te laat, maar door het ruime schema dat Arke hanteert, waren we toch een uur eerder op Curaçao dan volgens planning. Tussendoor even met Insel Air van Curacao naar Bonaire gehopt. Vier en een half uur moeten wachten op een vluchtje van 15 minuten! Terug zaten we comfort class. We kregen eerst een sapje of water aangeboden, toen kwam het eten (ja, inderdaad, nu van nog ergere kwaliteit) met koffie of thee. Vervolgens kwam men nogmaals langs met koffie of thee en daarna kon je nog water, sapjes, bier of wijn krijgen. Tot nu toe was alle drank gratis, hoor! Maar als je een blikje cola of sprite wilden, tja, daavoor moest dan weer wel betaald worden. Ook vanaf Bonaire wel de eigen schermpjes, maar pas als je betaalt of gereserveerd hebt, worden deze geacitveerd. Je kunt overigens wel de airshow gratis bekijken. Dat deden heel veel mensen! Op Bonaire vertrokken we zelfs een half uur voor schematijd en op Schiphol landden we om 6.55 in plaats van 8.35 uur! Vervolgens wel lang moeten wachten tot de slurf werd aangekoppeld, want "Bello" (de snuffelende hasj hond) en de douane en marechaussee hadden ons niet zo vroeg verwacht. Het toestel kwam uiteindelijk wel vanaf Curacao, nietwaar?

goose

Bericht door goose »

Eigenlijk wilde ik niet meedoen aan dit soort gedoe. Want wat de 1 redelijk tot goed vind, vind de ander zwaar knudde. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Bij elke economy class van bijna elke maatschappij.
Ik ben (gezien de prijs en de nonstop naar Orlando-mogelijkheid) dik tevreden. Het eten vond ik zeer behoorlijk, zeker vergeleken met het eten bij b.v. United Airlines van de laatste tijd. Water, sapje en zelfs 1 keer alcohol (wij vlogen comfort class) gratis, frisdranken en snacks moest je betalen. Maar eten hadden we bij ons. Verder keurig op tijd, vriendelijke bemanning, geen klachten.

Bijkomende voordelen: Sanford is een klein vliegveldje zoals Rotterdam met bij wijze van spreken 1 douanebeambte en geen rijen, zeker niet bij aankomst. Alles is sneller, alleen het rijden naar de hotels in Orlando is iets verreweg, ongeveer 25 minuten verder dan Orlando Int. Airport.

Nog een voordeel van rechtstreeks op Sanford vliegen: wij vlogen in hartje winter, op Washington en Chicago lag sneeuw, dus behoorlijke vertragingen bij het overstappen. Bij ArkeFly niet. Terugvlucht vind ik wel een gedoe: ben je net opgestegen, moet je weer landen op Miami en daar weer een uur wachten voordat je verder kunt.
Volgende keer zeker weer ArkeFly.

Goose

Tans4USA

Bericht door Tans4USA »

Wij hebben in oktober 2011 voor het eerst met ArkeFly gevlogen en waren zeer tevreden, helemaal doordat we op de heenreis al om 13.30 uur in Orlando waren.

We hadden comfort klasse met een speciale kortingsaktie geboekt en voordeel is dat je 35 kg bagage mee mag nemen.
Op de heenweg waren de maaltijden en drankjes prima maar op de terug (nacht) vlucht vonden we de service wel wat karig maar je kon zelf bekertjes water halen achterin het vliegtuig of tegen betaling drankjes kopen.
In premium comfort zijn de drankjes trouwens wel gratis.

In maart van dit jaar hebben we weer comfort klasse met ArkeFly gevlogen en ook deze keer waren we super tevreden. Deze keer kwamen we om 14.45 uur al aan en stond onze Hertz auto buiten op de parkeerplaats al voor ons klaar. Nergens wachtrijen, lekker rustig overzichtelijk vliegveld.

Als de prijs goed is boeken we direct weer want er gaat niets boven een directe vlucht :applause:

José

Bericht door José »

Ook wij hebben vorig jaar met ArkeFly gevlogen in de comfort class en dat was prima. Afgelopen mei hadden we een fly -drive via Arke geboekt (vlucht & auto) deze vakantie moesten we annuleren maar hebben toen gelijk weer voor september geboekt. We hebben wel annulerings kosten moeten betalen maar ze hebben onze vlucht gelijk omgeboekt zodat de "schade" beperkt bleef. Alles echt super geregeld doorArkefly :applause:
Al 26 jaar Florida vakanties en het blijft geweldig. minniemouse mickeymouse flagusa

tess

Bericht door tess »

Wij dus ook een paar keer met Arkefly gevlogen,,wat de anderen zeggen een maaltijd, verder was alles een beetje karig,koptelefoon om tv te kijken moesten we ook betalen.

Heb het idee dat het zitcomfort steeds slechter en krapper wordt, dus voor a.s nov willen we toch comfort nemen en eens uitproberen hoe dat gaat bevallen zal allicht beter zijn.

Cabine personeel over het algemeen vriendelijk , hoewel de laatste vlucht geen van het personeel erg vriendelijk was, wij hadden het idee gekregen dat er onderling rottigheid was sja kan natuurlijk gebeuren maar daar willen wij de dupe niet van zijn.

Het enige voordeel wat wij kunnen vinden is inderdaad zo naar Sanford is heerlijk, alles verloopt daar redelijk vlot,de stop in Miami is wat minder maarja je kunt niet alles hebben.Sanford vinden wij een prima luchthaven geen gezoek en gedoe nogmaals loopt lekker vlot.
Nu weet ik wel dat de vluchten vertrekken van Amsterdam om 13.15 geloof ik, heb je een beetje pech en je moet op zoek naar je bestemming word het lastiger in het donker.Want snel donker word het wel als je om 18.10 uur aankomt.
Maar al met al voor ons Arkefly prima te doen.

Sandra

Bericht door Sandra »

Ook wij hebben nu een paar keer met Arke gevlogen is goed bevallen. Laatste 2 keer Premium Comfort heerlijk. Je hoeft tijdens de tussenstop in Miami niet meer uit het vliegtuig. Het is wel even een stukje rijden naar Orlando omdat je een flink stuk door Sandfort moet voordat je op de I 4 zit. Alles is ook zeer snel afgehandeld auto & Douane. Al met al een aanrader. :D

José

Bericht door José »

Er word wel wat veranderd nu de starclass erbij komt. Wij mogen nu 35 kilo bagage meenemen in de comfortclass maar dat is inmiddels nog maar 25 kilo. Dat is behoorlijk balen. Gelukkig mogen wij in september nog wel die 35 kilo pp meenemen maar als je nu een ticket boekt is dat nog maar 25 kilo voor dezelfde vlucht.
Al 26 jaar Florida vakanties en het blijft geweldig. minniemouse mickeymouse flagusa

mieke1701

Bericht door mieke1701 »

Hoi,

Wij zijn in april met Arke Fly naar Sanfort gevlogen, prima maatschappij!.

Alleen heen vlogen we economie dat is erg tegen gevallen, krappe plaatsen (weinig beenruimte)je moet gelijk je drankje betalen (op zich geen probleem) maar we zaten met een tafeltje met eten dan gaat het iets moeilijker, je krijgt maar 1 maaltijd, de rest wat je wilt gebruiken is tegen betaling. Personeel is vriendelijk, vlieg je door naar Miami dan helpen ze je met snel door de controles heen. Als je de weg over steekt staat daar de hostess van Arke Fly met wat papieren en een telefoonnummer voor noodgevallen.

Terug zaten we ruimer (premium) en mochten 45 kilo per persoon mee terug nemen, gelukkig kwamen wij daar niet.

Ik vind het ideaal als je zonder overstappen naar Orlando wilt gaan, geen gesleep met koffers en geen stress dat je je aansluiting mist (want wij hadden heen op Schiphol al 2 uur vertraging).

Mieke

Titleist 1961

Bericht door Titleist 1961 »

Nu maand terug uit Orlando, wat moet ik nog zeggen van Arke Fly gewoon een ordinaire LOW BUDGET maatschappij die op Florida vliegt.
Nou weet ik wel dat ik er zelf voor gekozen hebt om met deze maatschappij te vliegen.
Maar gezien de situatie kon het niet anders.
Maar door al de bijkomende kosten hadden wij ook gewoon met United kunnen vliegen.

Even een kleine opsomming van wat er bij komt.

3x stoel € 70.
3x video scherm € 60.
3x drinken en eten extra € 75.
Toeristen belasting niet inbegrepen bij reissom € 45.

Gewoon even € 250 extra er boven op.
Het enige voordeel wat er is dat je binnen uur in je huurauto zit. :applause:

De kwaadheid was een beetje weg geëbd omdat toch de zon er was en wij gewoon weer in ons tweede vaderland waren.
En stapten niets vermoedend het appartement binnen ook van Arke Fly gehuurd.
Om een lang verhaal kort te maken de dochter heeft goed geslapen op de bedbank moest voor een plasje door de slaapkamer van ons. :oops:

O ja na alle klachten neergelegd te hebben bij Arke een bloemen bon van (hou u vast ) €15. :lol: :lol: :lol:

goose

Bericht door goose »

@Titleist 1961: Als je echt klachten hebt, mag je best mopperen, maar je moet geen appels met peren vergelijken.
Stoel reserveren hoeft niet ....... -70
Als je met United vliegt, koop je op Washington of Chicago ook nog eten buiten wat je al aan boord gehad hebt. Dus -35.
Toeristenbelasting voor het vliegen ????? -45
Dus totaal +100, dat lijkt me eerlijker.
Bovendien hoor ik je ook niet over het voordeel van (in ieder geval heen) rechtstreeks vliegen en dus eerder in je tweede vaderland.

Tot slot: ArkeFly is toch ook gewoon een ordinaire LOW BUDGET maatschappij ...........

Goose

toverfee

Bericht door toverfee »

Voor mij liever geen arkefly meer.
Vorig jaar gevlogen met arkefly naar Jamaica en het jaar ervoor naar de Dominicaanse Republiek.
Wat een vreselijke maatschappij!
Heel weinig eten en drinken aan boord.Service heel slecht. Ik heb nog nooit zo'n slechte maatschappij meegemaakt en zeker niet te vergelijken met Martinair want die was toch echt wel beter dan arkefly.
Nu dit jaar gaan we met klm naar New York en van daaruit vliegen we met Delta Airlines naar Orlando en terug ook met Delta Airlines.Stukken beter dus!
groetjes Toverfee

Zonnedael

Bericht door Zonnedael »

Prima ervaringen met ArkeFly. We vlogen comfort class. Sanford is een zoals inmiddels bekend een klein vliegveldje. Alles stukken sneller dan MCO. Toen we geland waren was er net een onweersbui boven het vliegveld. Dus moesten we een half uurtje extra wachten tot dat het vliegtuig kon worden leeg gehaald. Nah ja.. Die dingen gebeuren nu een maal. Verder is service prima aan boord. Verwacht geen culinaire hoogstandjes. Gewoon goed eten en geregeld een drankje of koffie/thee. En het ligt helemaal aan jezelf of je een entertainment systeem wilt huren of niet. Ik heb dat wel gedaan aangezien ik het nog steeds niet voor elkaar krijg om zittend in slaap te vallen. (ik wou dat ik dat kon.. ging de vlucht stukken sneller..hihihi). En tja.. als je terug gaat moet je eerst landen in Miami. Maar ook dat gaat redelijk snel en een uur later vlieg je alweer. Ik zou gewoon weer kiezen voor ArkeFly. Volgend jaar gaan we weer maar de tickets bij hun vind ik op dit moment nog behoorlijk hoog. Ik ga er vanuit dat er nog wel een vroegboekkorting komt..

Cindy1969

Bericht door Cindy1969 »

De 1e keer Florida, feb 2012, vloog ik met Arkefly, prima bevallen! En ja, het is net als een vlucht met Transavia, je moet bijna alles kopen, maar ach.
2e keer Florida, feb 2013, vloog ik met United, pfff wat viel dat overstappen mij tegen zeg... wat een lange dag. En was is de luchthaven van Orlando groot en druk vergeleken met Sanford. Het entertainmentsysteem bij United vond ik ook niets, films beginnen gewoon zonder dat je daar invloed op hebt.

Zag gister die geweldige aanbieding, voor EUR 279,= retour naar Orlando, en geboekt. En ben zo blij dat ik weer lekker met Arke ga! Heen wat laat, on 14 uur vliegen, aankomst 19 uur, maar afgelopen keer kwam ik nog later aan en toen ging het autorijden daarna ook prima.
Terug om 20 uur, fijn!
Heen Economy, en terug Comfort, mag gelukkig ook nog 35 kg bagage mee terug, niet dat ik dat ga redden, maar het is wel fijn dat ik niet om het gewicht hoef te denken dan (en wat zwaardere dingen mee terug kan nemen)

José

Bericht door José »

Gisteren terug gekomen met Arke, we mochten deze keer zelfs in het toestel blijven zitten bij de tussen stop in Miami. Zijn om 12.30 uur geland in Amsterdam ipv 13.15 uur na een prima vlucht!

Plaats reactie