Ervaringen m.b.t. vliegen met TUI ( v/h Arke Fly )
Ervaringen m.b.t. vliegen met TUI ( v/h Arke Fly )
Heeft iemand al ervaringen met ArkeFly en de rechtstreekse vlucht naar Orlando?
Laatst gewijzigd door Jeroen op 29 jun 2011 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Been there in: ---1998, 2000, 2003, 2004, 2007,2014---
Re: Arke Fly
Hoi madagat,
Gezien het feit dat Arkefly deze maand pas begonnen is met vluchten naar Orlando Sanford/Miami zullen nog weinig mensen
hun ervaring kunnen delen.
Ben zelf ook benieuwd, maar heb wel ergens gelezen dat het te vergelijken is met Martinair, en dat vind ik iets minder.
Daarnaast mag de prijs er zijn, veel sparen dus...
Hopelijk heeft iemand op dit forum al ervaring, we lezen het graag!
Gr,
Fred
Gezien het feit dat Arkefly deze maand pas begonnen is met vluchten naar Orlando Sanford/Miami zullen nog weinig mensen
hun ervaring kunnen delen.
Ben zelf ook benieuwd, maar heb wel ergens gelezen dat het te vergelijken is met Martinair, en dat vind ik iets minder.
Daarnaast mag de prijs er zijn, veel sparen dus...
Hopelijk heeft iemand op dit forum al ervaring, we lezen het graag!
Gr,
Fred
Ik zag een nieuw lid, die daar zeker meer over kan vertellen, we zullen zien of hij gaat reageren.
Wij vliegen 8 juli met ArkeFly naar Orlando Sanford en zijn zelf ook erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Na de 8e kunnen we er meer over vertellen! 

Vorig jaar ben ik wel met Arke fly naar Punta cana geweest.
Ook een zeer lange vlucht (je vliegt over Orlando!) maar ik vond het echt niks.
We hadden de iets duurdere klasse maar de dvd speler moest je wel huren, koste iets van 15 euro.
Je krijgt 1x eten en tweede keer moet je betalen.
Cola enz. moet je ook betalen.
Was zeker geen goedkope vlucht maar voor veel dingen vragen ze dus extra geld.
Je hebt dus geen eigen schermpje en krijgt op heel die vlucht maar 1x eten.
Ik zelf vind rechtstreeks vliegen wel fijner dus ik weet niet als ze goede prijzen hebben of ik er dan niet voor zou kiezen.
Ook een zeer lange vlucht (je vliegt over Orlando!) maar ik vond het echt niks.
We hadden de iets duurdere klasse maar de dvd speler moest je wel huren, koste iets van 15 euro.
Je krijgt 1x eten en tweede keer moet je betalen.
Cola enz. moet je ook betalen.
Was zeker geen goedkope vlucht maar voor veel dingen vragen ze dus extra geld.
Je hebt dus geen eigen schermpje en krijgt op heel die vlucht maar 1x eten.
Ik zelf vind rechtstreeks vliegen wel fijner dus ik weet niet als ze goede prijzen hebben of ik er dan niet voor zou kiezen.
Wij vliegen dus op 14 November voor het eerst naar Sanford met Arke fly
Zijn erg benieuwd! Maar we waren vooral erg blij met een rechtstreekse verbinding en het is qua prijs natuurlijk ook erg interessant.
Eerste week van augustus gaat mijn broer met zijn gezin naar Orlando met Arke fly en zal hem uiteraard vragen hoe dit is verlopen.
Zodra ik het weet zal ik het hier ook even posten

Zijn erg benieuwd! Maar we waren vooral erg blij met een rechtstreekse verbinding en het is qua prijs natuurlijk ook erg interessant.
Eerste week van augustus gaat mijn broer met zijn gezin naar Orlando met Arke fly en zal hem uiteraard vragen hoe dit is verlopen.
Zodra ik het weet zal ik het hier ook even posten

- Mandijtjuh
Re: ArkeFly
Wij vliegen op 9 september met ArkeFly naar Orlando/Sanford! Ik ben erg benieuwd naar reacties over de vlucht van ArkeFly.
Voornamelijk ook hoe je zit 2-3-2 of3-3?
Voornamelijk ook hoe je zit 2-3-2 of3-3?
Re: ArkeFly
Wij vliegen 15 juli met Arkefly naar Orlando, dus dan kan ik er ook wat meer over vertellen! Wij hebben zelf wel al vaker met Arkefly gevlogen, nu ongeveer 4/5 keer. Nooit problemen gehad, dus nu hopelijk ook niet.
@ Mandijtjuh: de indeling van het vliegtuig dat naar Orlando vliegt is 2 - 4 -2
@ Mandijtjuh: de indeling van het vliegtuig dat naar Orlando vliegt is 2 - 4 -2
8 - 29 juli Florida! http://lautje-amerika.blogspot.com/
Re: Ervaringen m.b.t. vliegen met Arke Fly
ik vind de tickets nogal prijzig ,tenminste zoals ik ze had gezien voor het hoogseizoen
het zou ons iets van per persoon 125 euro meer kosten en dat dan maal 3
voor 375 euro stap ik liever een keer over,weet je wat je voor 375 euro kan kopen in Orlando ?
het zou ons iets van per persoon 125 euro meer kosten en dat dan maal 3
voor 375 euro stap ik liever een keer over,weet je wat je voor 375 euro kan kopen in Orlando ?
Orlando : 1996,1997,1998,1999,2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015 ,2016,2017,2018,2019,2020, enz,enz

Wij vliegen voor 950 euro per persoon. Heen economy class, terug comfort class. Ik zag dat de tickets op dit moment nog duurder zijn dan toen wij ze kochten!
8 - 29 juli Florida! http://lautje-amerika.blogspot.com/
Mijn broer en schoonzus zijn op 17 juni naar Orlando gevlogen met de eerste vlucht van Arkefly. Ze vliegen morgen weer terug naar huis.
Het is ze goed bevallen, ze vonden het vergelijkbaar met Martinair. Wat dingetjes die ze mij vertelde:
- Ze kregen 1 maaltijd, ze konden kiezen uit Sate met nasi, of iets met kip
- Bij de maaltijd kun je kiezen uit (gratis) sap, water, wijn of beer. Alle frisdranken moeten apart betaald worden.
- Je kunt bij de maaltijd ook een hotdog of pizzapunt kopen
- Er zijn allerlei upgrades aan boord waar je allemaal apart voor moet betalen, zoals bijvoorbeeld het tv-schermpje
- Heel snel door de douane en Immigration op Sanford Airport. Binnen 40 minuten na landing stonden ze al buiten op mij te wachten
- Hun ticket was trouwens een speciale aanbieding, ik dacht zo rond de 450 euro. Dus over prijs kan ik niet veel zeggen.
Het enige nadeel voor mij was dat het toch zo'n 20-30 minuten verder rijden was dan Orlando airport. Dus "eventjes" iemand ophalen op het vliegveld zit er dan niet meer in.
Het is ze goed bevallen, ze vonden het vergelijkbaar met Martinair. Wat dingetjes die ze mij vertelde:
- Ze kregen 1 maaltijd, ze konden kiezen uit Sate met nasi, of iets met kip
- Bij de maaltijd kun je kiezen uit (gratis) sap, water, wijn of beer. Alle frisdranken moeten apart betaald worden.
- Je kunt bij de maaltijd ook een hotdog of pizzapunt kopen
- Er zijn allerlei upgrades aan boord waar je allemaal apart voor moet betalen, zoals bijvoorbeeld het tv-schermpje
- Heel snel door de douane en Immigration op Sanford Airport. Binnen 40 minuten na landing stonden ze al buiten op mij te wachten
- Hun ticket was trouwens een speciale aanbieding, ik dacht zo rond de 450 euro. Dus over prijs kan ik niet veel zeggen.
Het enige nadeel voor mij was dat het toch zo'n 20-30 minuten verder rijden was dan Orlando airport. Dus "eventjes" iemand ophalen op het vliegveld zit er dan niet meer in.
"If you can dream it, you can do it"
Living our own American Dream in Kissimmee, FL since 2009!
Living our own American Dream in Kissimmee, FL since 2009!
- Mandijtjuh
Nou in September vlieg je voor à‚¬590 p.p. zag ik op de site van Arkefly.
En wij hebben via HollandInternational 9 dagen orlando met vlucht van Arkefly en een Townhouse met jacuzzi voor à‚¬740,- p.p.
Dus dat is zeker niet duur!
En wij hebben via HollandInternational 9 dagen orlando met vlucht van Arkefly en een Townhouse met jacuzzi voor à‚¬740,- p.p.
Dus dat is zeker niet duur!
Hier is nog wat informatie over Arke, welke ik had geschreven op orlandotips.
Het zou zonde zijn als alles verloren zou gaan.
Arke heeft op dit moment slechts 3 767's voor long-houl van gemmiddeld 20 jaar oud dat is dus nog 3 jaar ouder dan die van Martinair.
Tui heeft 3 787's voor Arke besteld, de eerste wordt begin 2015 geleverd(waarschijnlijk wordt de levering later aangezien er nog veel problemen met de 787 zijn die opgelost moeten worden).
De 767's waar Arke nu mee vliegt zitten nu echt bijna aan hun maximum vlieguren. En daarom worden er twee oude 767s vervangen door 3 iets nieuwere 767's van tui-partner Thompson todat alle 3 de 787's geleverd zijn.
De eerste 767 van Thompson komt 8 oktober 2010 en wordt alleen ingezet naar de antillen. De tweede komt juni 2011 en de laatste oktober 2011.
In Januari had Arkefly besloten om 1 oud toestel te houden naast de 3 nieuwere 767s die ze krijgen.
De huidige oude 767's hebben in de eco een 30" pitch (76cm) en in de Comfort class 33"(84cm) allebij hetzelfde als MP, in de huidige vliegtuigen is er ook nog een starclass met 104 cm beenruimte.
De starclass is een soort goedkope business class. Voor 12 euro kan je in de eco en comfort een tvtje huren die je op je tafel kan zetten in de star is het gratis.
De nieuwere 767's van thompson hebben in de eco ook 30"(76cm) aan beenruimte in de comfort is het 33"(84cm), de starclass wordt vervangen door de premiumcomfortclass en biedt 36"(94cm) beenruimte.
De indeling in de economy a©n de comfort class is 2-4-2 terwijl een 767 ontworpen is voor een 2-3-2 indeling. Daarom zijn de stoelen dus erg smal, ze zijn 41 cm breed terwijl normale stoelen 48 cm breed zijn. Mensen die een beetje omvangrijk zijn zullen dit absoluut niet fijn vinden. De premium cc heeft wel een standaard 2-3-2 indeling.
Alle klassen in de nieuwe 767's hebben eigen tv'tjes ingebouwd in de stoel. In de eco en comfort moet er betaald worden voor dit entertainment, in de premium is dit wel gratis.
In tegenstelling tot Martinair waar je bij de boeking al online je stoelen kan kiezen en online inchecken vanaf 24 uur voor vertrek tot 3 uur voor vertrek gaat het bij Arke anders. Je kan online stoelen reserveren vanaf 21 dagen voor vertrek tot 4 dagen voor vertrek, dat kan vanaf à‚¬22 p.p. retour. Online inchecken is niet mogelijk.
In de eco bij Arke krijg je 1 gratis maaltijd en 1 keer gratis drinken (alleen soft-drinks), de rest moet je betalen.
Dat is dus ook wel een beetje wennen vergeleken met mp of andere maatschappijen.
In de comfortclass krijg je ook slechts 1 gratis maaltijd en 1 keer gratis drinken dit keer mag je wel wijn of bier kiezen, en de rest moet weer betaald worden;.
In de star en premiumcomfortclass krijg je een welkomsdrankje, 2 maaltijden en gratis drankjes tijdens de hele vlucht.
Eingenlijk is de premiumcomfort gewoon de comfortclass van Martinair alleen dan 2 of 3x zo duur.
1 jaar geleden heb ik zelf Arke gevlogen naar Curacao en dat was wat minder dan wat ik verwacht had. We hadden vier uur vertraging vanwege cabinepersoneel dat niet wou vliegen omdat ze al overuren hadden gemaakt dus toen moest er een nieuwe crew komen. Ik denk vanwege de vertraging dat de crew tamelijk arrogant was. En het eten waar ik voor moest betalen was eigenlijk niet te eten.
Maar misschien is Arke verbeterd.
Het zou zonde zijn als alles verloren zou gaan.
Arke heeft op dit moment slechts 3 767's voor long-houl van gemmiddeld 20 jaar oud dat is dus nog 3 jaar ouder dan die van Martinair.
Tui heeft 3 787's voor Arke besteld, de eerste wordt begin 2015 geleverd(waarschijnlijk wordt de levering later aangezien er nog veel problemen met de 787 zijn die opgelost moeten worden).
De 767's waar Arke nu mee vliegt zitten nu echt bijna aan hun maximum vlieguren. En daarom worden er twee oude 767s vervangen door 3 iets nieuwere 767's van tui-partner Thompson todat alle 3 de 787's geleverd zijn.
De eerste 767 van Thompson komt 8 oktober 2010 en wordt alleen ingezet naar de antillen. De tweede komt juni 2011 en de laatste oktober 2011.
In Januari had Arkefly besloten om 1 oud toestel te houden naast de 3 nieuwere 767s die ze krijgen.
De huidige oude 767's hebben in de eco een 30" pitch (76cm) en in de Comfort class 33"(84cm) allebij hetzelfde als MP, in de huidige vliegtuigen is er ook nog een starclass met 104 cm beenruimte.
De starclass is een soort goedkope business class. Voor 12 euro kan je in de eco en comfort een tvtje huren die je op je tafel kan zetten in de star is het gratis.
De nieuwere 767's van thompson hebben in de eco ook 30"(76cm) aan beenruimte in de comfort is het 33"(84cm), de starclass wordt vervangen door de premiumcomfortclass en biedt 36"(94cm) beenruimte.
De indeling in de economy a©n de comfort class is 2-4-2 terwijl een 767 ontworpen is voor een 2-3-2 indeling. Daarom zijn de stoelen dus erg smal, ze zijn 41 cm breed terwijl normale stoelen 48 cm breed zijn. Mensen die een beetje omvangrijk zijn zullen dit absoluut niet fijn vinden. De premium cc heeft wel een standaard 2-3-2 indeling.
Alle klassen in de nieuwe 767's hebben eigen tv'tjes ingebouwd in de stoel. In de eco en comfort moet er betaald worden voor dit entertainment, in de premium is dit wel gratis.
In tegenstelling tot Martinair waar je bij de boeking al online je stoelen kan kiezen en online inchecken vanaf 24 uur voor vertrek tot 3 uur voor vertrek gaat het bij Arke anders. Je kan online stoelen reserveren vanaf 21 dagen voor vertrek tot 4 dagen voor vertrek, dat kan vanaf à‚¬22 p.p. retour. Online inchecken is niet mogelijk.
In de eco bij Arke krijg je 1 gratis maaltijd en 1 keer gratis drinken (alleen soft-drinks), de rest moet je betalen.
Dat is dus ook wel een beetje wennen vergeleken met mp of andere maatschappijen.
In de comfortclass krijg je ook slechts 1 gratis maaltijd en 1 keer gratis drinken dit keer mag je wel wijn of bier kiezen, en de rest moet weer betaald worden;.
In de star en premiumcomfortclass krijg je een welkomsdrankje, 2 maaltijden en gratis drankjes tijdens de hele vlucht.
Eingenlijk is de premiumcomfort gewoon de comfortclass van Martinair alleen dan 2 of 3x zo duur.
1 jaar geleden heb ik zelf Arke gevlogen naar Curacao en dat was wat minder dan wat ik verwacht had. We hadden vier uur vertraging vanwege cabinepersoneel dat niet wou vliegen omdat ze al overuren hadden gemaakt dus toen moest er een nieuwe crew komen. Ik denk vanwege de vertraging dat de crew tamelijk arrogant was. En het eten waar ik voor moest betalen was eigenlijk niet te eten.
Maar misschien is Arke verbeterd.
- Edwin & Wendy
het is nooit dat crew niet wil vliegen, het zijn voorschriften in de luchtvaartregels en die worden zeer streng ( gelukkig ) nageleefd. Er is op regels geen, nog effe 10 minuten
ook al lijkt het dat veel makkelijker zou zijn. ik zou ook balen, heb het ook al paar gehad...helaas pindakaas, maar toch liever een allerte crew.
al veel ongelukken gebeurd op dat gebied waar de crew niet allert was door verzuim regeltjes...eigenlijk heel veel ongelukken juist daardoor.
wel goede info, zou niets voor mij zijn, ieder moment tijdens je vlieg trip je cc trekken voor een hapje of drankje.

al veel ongelukken gebeurd op dat gebied waar de crew niet allert was door verzuim regeltjes...eigenlijk heel veel ongelukken juist daardoor.
wel goede info, zou niets voor mij zijn, ieder moment tijdens je vlieg trip je cc trekken voor een hapje of drankje.
Orlando sinds 1992
Ik heb afgelopen vrijdag 4 tickets met Arkefly geboekt. heen ga ik de Premium CC proberen, terug de standaard CC. Wij hebben vorig jaar 2x short distance met ArkeFly gedaan en 2 maanden geleden Transavia, en dan is Arkefly een veel betere charter vond ik zelf.
KLM ook al diverse keren gevolgen, maar zo leuk en vriendelijk was dat ook niet op Long haul. Ik denk maar zo; het is uiteindelijk allemaal veevervoer
dan maar liever rechtstreeks, want anders duurt het alleen maar langer. Echt waar, soms verbaas ik me werkelijk om het hautaine gedrag van luchtvaartpersoneel, terwijl ik zelf lang in de reiswereld bekend ben. Waarom niet iets meer echte service aan de counters enzo ? Of wat attenter in de kleine dingen. Er zijn zeker goede crews bij, maar soms voel ik me aangesproken als een klein kind
of een achterlijke
Anyways, wat ik wel echt helemaal gaaf vond, is dat ik eingelijk 12 dgn had geboekt, maar later spijt had dat ik niet 2 wkn had geboekt, ik heb gister teruggebeld en ze hebben voor 27 euro (!!!) uit coulance omdat ik binnen 24 uur reageerde, toch de terugreis verzet. Da's wel heel aardig vond ik
Ik ben benieuwd...
KLM ook al diverse keren gevolgen, maar zo leuk en vriendelijk was dat ook niet op Long haul. Ik denk maar zo; het is uiteindelijk allemaal veevervoer

Anyways, wat ik wel echt helemaal gaaf vond, is dat ik eingelijk 12 dgn had geboekt, maar later spijt had dat ik niet 2 wkn had geboekt, ik heb gister teruggebeld en ze hebben voor 27 euro (!!!) uit coulance omdat ik binnen 24 uur reageerde, toch de terugreis verzet. Da's wel heel aardig vond ik

Ik ben benieuwd...
2002 Orlando Lake Buena Vista hotel 14 days
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL
2011 Disney Cruise Line 11 nights Mediterranean
2011 Orlando Townhouse 15 days.
2013 Disney Cruise Line 12 night Med with Greece
2014 Orlando & 12 night Transatlantic DCL